تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821243939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رامين:جهان امروز تشنه شناخت امام خامنه‌اي استخبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: دانشجويان و وبلاگ‌نويسان بايد براي انتقال پيام امامت به جهانيان تلاش كنند چرا كه امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌اي است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رامين:جهان امروز تشنه شناخت امام خامنه‌اي استخبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: دانشجويان و وبلاگ‌نويسان بايد براي انتقال پيام امامت به جهانيان تلاش كنند چرا كه امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌اي است.
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي گفت: دانشجويان و وبلاگ‌نويسان بايد براي انتقال پيام امامت به جهانيان تلاش كنند چرا كه امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌اي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، محمدعلي رامين امروز در آيين اختتاميه نخستين جشنواره ملي دانشجويي وبلاگ‌نويسي از حماسه تا حماسه در دانشگاه امام خميني بر لزوم توجه ويژه به اصل امامت در جوامع بشري تأكيد كرد و گفت: دانشجويان و وبلاگ‌نويسان بايد براي انتقال پيام امامت به جهانيان تلاش كنند چراكه امروز جهان تشنه شناخت امام خامنه‌اي است و توجه به اين امر موجب ارتقاي جامعه بشري مي‌شود.

رامين با بيان روايتي از امام رضا (ع) در خصوص امامت افزود: بنابر اين روايت امام امت بايد 34 ويژگي داشته باشد كه هشت مورد از آنها از جمله؛ عالم‌ترين، مدبرترين، قانون‌مدارترين، صبورترين، شجاع‌ترين، متواضع‌ترين، باسخاوت‌ترين و پاك‌انديش‌ترين انسان روزگار خود بودن شرايطي هستند كه امام جامعه امروزي بايد آنها را دارا باشد.

رامين با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب همگي اين شرايط را دارا هستند افزود: همگان به صحت اين امر اذعان مي‌كنند و درستي آن در صدها مورد به اثبات رسيده است اما ايرادگيري برخي‌ها به علت عنادها و دنياطلبي‌هاي آنان است.

وي ادامه داد: پيشنهاد بي‌طرفانه به جهانيان براي داشتن رهبري شايسته با هشت ويژگي ياد شده با تأكيد بر اينكه اين امر كوچكترين خدشه‌اي به انديشه‌ها، تاريخ، فرهنگ، تمدن و اعتقادات آنان وارد نكرده بلكه كشتي نجات همه جهانيان با هر مذهب و مسلكي به شمار مي‌رود موجب ارتقاي جوامع بشري و حركت آن‌ها به سوي رشد و تعالي مي‌شود.

معاون سابق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تحقق اين امر را موجب متلاشي شدن نظام‌هاي ظالمانه سراسر دنيا بر شمرد و اذعان كرد: در كشورهاي آمريكا، آلمان و ايتاليا و نظاير آن هزاران انسان دانشمند و پاك سرشت زندگي مي‌كنند اما با وجود اين انسان‌هايي كه حكومت و قدرت را به دست گرفته‌اند، پست‌ترين افراد آن سرزمين‌ها هستند.

رامين اظهار كرد: علت بروز چنين وقايعي آن است كه افراد پاك‌نهاد آن ملت‌ها راه را نيافته و به دنبال ايده‌اي مي‌گردند كه با تبعيت از آن بتوانند حكومت‌هاي مطلوب خود را پايه‌گذاري كنند و بهترين نمونه اين ايده‌ها همان طرح ولايت فقيه، ارائه آن به جهانيان و شناساندن نايب امام زمان (عج) به آنان است.

وي با تأكيد بر اينكه كشورهاي غربي تنها زماني آماده پذيرش امام زمان (عج) هستند كه حاكميت برجسته‌ترين و شايسته‌ترين انسان هر يك از آن كشورها را بپذيرند تصريح كرد: امروز در دموكراسي غربي نفسانيت حاكم شده و تا زماني كه نفسانيت تحت اراده عقلانيت قرار نگيرد امكان حاكميت شرع در اين كشورها وجود ندارد.

وي اظهار اميدواري كرد كه دانشجويان بتوانند اين پيام‌هاي بزرگ را به جهانيان منتقل كنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه پيام‌نور با اشاره به اينكه هر رسانه خود يك پيام است ادامه داد: امام (ره) با هدايت انقلاب به همگان نشان داد كه هر پيامي يك رسانه است و با اين كار پيامي را به دنيا ارائه كرد كه توانست قدرتمندترين رسانه‌هاي جهان را در اختيار بگيرد.

رامين با بيان اينكه رسانه‌هايي كه داراي پيام باشند شكست‌ناپذير و داراي قدرت نفوذ در ذهن و فكر مخاطب هستند ادامه داد: اگر تمام رسانه‌ها يك پيام واحد را منتقل كنند تأثير آن به مراتب بيشتر از زماني است كه هر رسانه پيام خود را انتقال دهد.

وي خاطرنشان كرد: به همين ترتيب پراكندگي علما، مراجع، سياستمداران، احزاب، نخبه‌هاي سياسي و دانشگاهيان و رسانه‌ها مانع از انتقال پيام امام به امت مي‌شود.

وي تصريح كرد: علت اين پراكندگي‌ها آن است كه اين گروه‌ها امت و امامت را نشناخته‌اند و اين سبب شده كه آنان با وجود قرار داشتن در بهترين شرايط جريانات فكري انقلابي در عرصه‌هاي ملي، منفعل عمل كنند و ناديده گرفتن عزت، توفيقات و دستاوردهاي نظام از ثمرات نامطلوب اين پراكندگي‌ها است.

رامين با اشاره به حماسه عظيم 9 دي اين روز را روز امت و امامت ناميد و بيان كرد: در فتنه سال 88 مردم نتوانستند بيشتر از هشت ماه صبر رهبر انقلاب در مقابل توطئه، خيانت، رذالت و پليدي مدعيان انقلاب را تحمل كنند و نتيجه آن حضور آنان در خيابان‌ها در دفاع از آرمان‌هاي رهبر و انقلاب بود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به سه گرايش؛ معنويت بدون عدالت و آزادي، آزادي بدون عدالت و معنويت، عدالت بدون آزادي و معنويت به عنوان گرايش‌هاي فكري پيش از پيروزي انقلاب در عرصه جهاني اشاره و تصريح كرد: رهبر كبير انقلاب با طرح موضوع ولايت فقيه يك انديشه ناب توحيدي را با سه عنصر عدالت، آزادي منطبق بر آزادگي و معنويت منطبق بر حقيقت به دنيا معرفي و با به چالش كشاندن تمام ايدئولوژي‌هاي آن زمان و اصلاح آنها صورت تكميل شده آنها را به جهان ارائه كرد.

وي خاطرنشان كرد: در آن زمان تنها عده‌اي اندك قادر به درك اين ايدئولوژي امام بودند و يكي از اين افراد دكتر شريعتي بود كه موضوع امت و امامت را بر اساس همان ديدگاه امام خميني ارائه داد.

رامين ادامه داد: كليدواژه امام خميني شاخص پيروزي انقلاب بود، در حالي كه تا پيش از آن اين كلمه تنها به معصومان اطلاق مي‌شد اما آمريكايي‌ها از آنجا كه قادر به حذف اين واژه از ذهن و فكر ملت ايران نبودند با امام ناميدن عده‌اي ديگر تلاش كردند كه از معرفي امامي واحد براي امت واحد اسلامي جلوگيري كنند.

وي افزود: با طرح موضوع ولايت در سال 58، تخاصم انگليس با انقلاب وارد مرحله جديدي شد، چرا كه آنان تصور نمي‌كردند امام راحل قصد تشكيل نظامي مبتني بر اصل امت و امامت را داشته باشد و به واسطه آن براي ايجاد يك نظام واحد در ميان 57 كشور قطعه قطعه شده در جهان اسلام برنامه‌ريزي كند.

وي در پايان سخنانش از تمام وبلاگ‌نويسان و دانشجويان خواستار معرفي ديدگاه‌هاي امام خامنه‌اي در مجامع عمومي و فضاي مجازي شد.

انتهاي پيام/س10

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن