تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812583318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال ذخيره سازي احتياطي ميوه شب عيد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احتمال ذخيره سازي احتياطي ميوه شب عيد
وزير جهاد كشاورزي با اعلام اينكه احتمال ذخيره سازي احتياطي ميوه شب عيد از جمله نارنگي وجود دارد، دليل افزايش قيمت گوشت قرمز وارداتي را نوسانات نرخ ارز اعلام كرد.

به گزارش مهر، صادق خليليان امروز در حاشيه مراسم رونمايي از ۴ فرمون جديد توسط موسسه تحقيقات گياه پزشكي كشور و ۳ محصول جديد ديگر توسط سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي در پاسخ به خبرنگار مهر مبني بر تصميم گيري دولت براي كاهش تعرفه واردات ميوه و مركبات در ايام شب عيد، گفت: درخواست‌هايي در اين زمينه مطرح شده است مبني بر اينكه ذخيره سازي احتياطي سيب، نارنگي و پرتقال صورت گيرد.

وزير جهاد كشاورزي، اظهار داشت: اين درخواست‌ها مبني بر اين بوده كه در سطح محدودي اجازه ذخيره سازي سيب و مركبات از سوي وزارت جهاد كشاورزي داده شود، لذا در صورت بررسي و ضرورت واردات مي‌توانيم اين اجازه را صادر كنيم.

واردات نارنگي لطمه اي به توليد داخل نمي زند

خليليان در رابطه با اينكه امسال با مازاد توليد مركبات وسيب مواجه بوده‌ايم، گفت: ‌با توجه به اينكه توليد نارنگي و ذخيره سازي آن به شب عيد نمي‌رسد درخواست‌هايي را براي واردات نارنگي داشته‌ايم. به نظر من واردات نارنگي با اين شرايط لطمه‌اي به توليد آن در كشور نمي‌زند ضمن اينكه توليد پرتقال در شرايط خوبي قرار دارد و نياز به واردات آن نيست.

وي افزود: با توجه به سياست وزارت جهاد كشاورزي در زمينه كاهش مصرف سموم در طول برنامه پنجم، بايد ۲۵ درصد شاخص سلامت غذا افزايش يابد.

وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: از سال گذشته استفاده از روش‌هاي بيولوژيك افزايش يافته و براي مبارزه با آفات و بيماري‌ها استفاده از اين روش‌ها در دستور كار قرار گرفته است، بنابراين مي‌توان با بكارگيري روش‌هاي بيولوژيك سلامت غذا را بالا برده و آفات و بيماري‌ها را كاهش دهيم كه در نتيجه منجر به توليد محصول سالم شود.

خليليان با اشاره به معرفي و توليد ۴ نوع فرمون جديد كرم سيب، كرم ساقه خوار برنج، كرم خوشه خوار انگور و قوزه پنبه، تاكيد كرد: با اين روش مي‌توانيم توليد محصولات اساسي همچون برنج، سيب و انگور را از طريق استفاده كم سموم افزايش دهيم.

كاهش ۲۵ درصدي مصرف سموم در طول ۶ سال اخير

وي بيان كرد: در طول ۶ سال اخير (از سال ۸۴ تاكنون) مصرف سموم حداقل ۲۵ درصد در بخش كشاورزي كاهش يافته است.

وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد: بسياري از محصولاتي كه توليد مي‌شود از نظر شاخص‌هاي سلامت در وضعيت خوبي قرار دارد و توليدات شير، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهي قزل آلا و ساير محصولات باغي در خيلي از جاها بدون استفاده از سموم توليد مي شود.

اين عضو كابينه خاطرنشان كرد: بخشي از محصولات باغي توليد شده در كشور فراتر از استانداردهاي جهاني است، همين امر باعث شده تا محصولات كشاورزي ما در سطح دنيا خواهان زيادي داشته باشد.

صادرات ۵.۱ ميليارد دلاري بخش كشاورزي

خليليان ميزان صادرات بخش كشاورزي را با در نظر گرفتن انواع محصولات خام و فرآوري شده ۵.۱ ميليارد دلار اعلام كرد و ضمن ارزيابي مثبت از شرايط بخش كشاورزي، پيش بيني كرد توليدات بخش كشاورزي از ۱۰۷ ميليون تن در يك سال آينده به ۱۱۸ ميليون تن افزايش يابد و به اين ترتيب ركورد جديدي را كسب خواهيم كرد.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به آغاز فصل زراعي و ادامه آن تا شهريور ماه، گفت: قصد داريم ميزان توليد غلات را نيز حداقل ۱۰ درصد افزايش دهيم كه اين خود نيز گام ديگري به سمت خودكفايي و امنيت غذايي است.

توليد كنندگان تخم مرغ به دنبال اجازه صادرات هستند

وي همچنين در رابطه با نگراني ايجاد شده ناشي از كمبود گوشت قرمز و مواد پروتئيني در ايام شب عيد، گفت: خوشبختانه توليدات گوشت قرمز در كشور نسبت به سال گذشته وضعيت خوبي دارد، همچنين در زمينه توليد گوشت مرغ نيز با مازاد توليد مواجه هستيم. از سوي ديگر سال گذشته به دليل بروز بيماري كه منجر به كاهش تخم مرغ شد امسال نه تنها جبران شده بلكه با مازاد توليد تخم مرغ نيز مواجه هستيم به طوري كه توليد كنندگان منتظر اجازه صادرات هستند.

خليليان همچنين در رابطه با توليد شير نيز، اظهار داشت: توليد شير مرز ۱۰.۵ ميليون تن را پشت سر گذاشته و نياز كشور را در توليد تخم مرغ و شير تامين مي كنيم. ضمن اينكه ۹۰ درصد نياز گوشت قرمز نيز در داخل برآورده مي شود.

۲۵ هزار تن گوشت وارداتي در گمرگ موجود است

وزير جهاد كشاورزي جمعيت دامي دام سبك را ۷۶ ميليون و دام سنگين ۸.۵ ميليون راس اعلام كرد و ادامه داد: ۱۳۰ ميليون واحد دامي كشور است كه در ۹ ماهه سال جاري ۱۱۴ هزار تن گوشت وارد شده و ۲۵ هزار تن ديگر نيز كه توسط واردكنندگان از قبل مجوز آن صادر شده در گمرك موجود است و با ترخيص آن گام ديگري براي تامين نياز كشور برداشته مي شود.

وي در رابطه با تامين ميوه شب عيد نيز تاكيد كرد:‌ با افزايش توليدات باغي، و نزديك بودن آن به نياز ۱۷.۵ ميليون تني كشور، نياز شب عيد از طريق توليدات داخل تامين خواهد شد و اميدواريم همانند سال گذشته در ايام شب عيد با مشكلي مواجه نشويم.

خليليان در رابطه با معطلي برخي كشتي‌هاي غلات در بنادر كشور نيز گفت: در بحث بندر و گمركات شرايط قرنطينه‌اي بايد رعايت شود كه البته بخشي از اين تاخيرها به دليل گشايش ال‌سي‌ها و سقف سفارش است، لذا كارگروهاي متشكل از اداره گمرك، وزارت صنعت و معدن، وزارت اقتصاد و دارايي و بانك مركزي تشكيل شده تا براي ترخيص اين كشتي‌ها اقدام كنند.

گراني گوشت قرمز وارداتي به دليل نرخ ارز است

وزير جهاد كشاورزي در رابطه با علت افزايش قيمت گوشت قرمز وارداتي و در پاسخ به مهر، توضيح داد: گوشت قرمز وارداتي به دليل نوسانات نرخ ارز افزايش داشته اما در رابطه با گوشت توليد داخل بايد بگويم آنچه كه در بازار اتفاق مي افتد ناشي از شرايط عمومي است؛ بدون شك نوسانات نرخ ارز در توليدات داخلي تاثير ندارد اما برخي از اين شرايط استفاده مي‌كنند.

وي همچنين در رابطه با الگوي كشت، اعلام كرد: وزارت جهاد كشاورزي براي الگوي كشت برنامه‌هايي را دارد كه به استان ها ابلاغ كرده است، در برخي شهرها كه توليد سيب زميني انجام مي شود با توليد كننده قرارداد بسته‌ايم تا الگوي كشت را اجرا كند. لذا در صورتي كه خريد تضميني از كشاورز نياز باشد از كشاورزاني خريداري مي كنيم كه با آنها از قبل قرارداد منعقد شده باشد اين روش به اين دليل است كه كشاورزان را به سمت استفاده از الگوي كشت و پيروي از سياست‌هاي بخش كشاورزي و حركت در چارچوب آن سوق دهيم.

يارانه بخش كشاورزي براي سال آينده رشد قابل توجي دارد

اين مقام مسئول همچنين در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر در رابطه با افزايش يارانه‌هاي بخش كشاورزي در سال آينده گفت: ‌بر اساس قانون هدفمندي يارانه‌ها و اعتباراتي كه امسال براي اين بخش دريافت كرده ايم، در بخش مصرف آب وضعيت خوبي وجود داشت.

خليليان اعتبارات دريافت شده را بالغ بر ۲۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: با بانك مركزي نيز قرارداد بستيم كه تسهيلات ارزان ‌قيمت به دست آوريم، كه البته ۱۰۰ ميليارد تومان آن جدا از اين در اختيار دامداران براي تامين علوفه قرار گرفته است.

وزير جهاد كشاورزي به هزار و ۱۳۸ ميليارد تومان بودجه براي اصلاح ساختارهاي آب و خاك اشاره كرد و گفت: اين بودجه براي توسعه روش‌هاي نوين آبياري و صرفه جويي در مصرف انرژي آب اختصاص داده شد.

وي اعلام كرد: اعتبارات ناشي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها براي سال آينده در بخش كشاورزي رشد قابل توجهي داشته است.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن