تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس اداره سلامت دهان ودندان در گفتگو با آريا: چكاپ ساليانه دندان از سال آينده شروع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رييس اداره سلامت دهان ودندان در گفتگو با آريا: چكاپ ساليانه دندان از سال آينده شروع مي شود


خبرگزاري آريا- دكتر خوشنويسان از چكاپ ساليانه دندان از ابتداي سال آينده در مراكز دولتي كه كلينيك دندانپزشكي دارند ،خبر داد.
دكتر محمد حسين خوشنويسان ،رييس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان آريا با اشاره به پوسيدگي دندان، بيان كرد: يكي از شايع ترين مشكلات رايج جهان و كشور ما پوسيدگي دندان است كه براي كنترل آن كارهاي مختلفي از جمله استفاده از مشتقات فلورايد به صورت دهان شويه و وارنيش فلورايد انجام مي شود كه از اقدامات مهم براي جلوگيري از پوسيدگي دندان است.
وي ادامه داد: در حال حاضر وارنيش فلورايد در كشور ما براي گروه سني 4 تا 5 سال ( سنين مهد كودك) استفاده مي شود كه البته ممكن است بنا به ضرورت براي ساير سنين نيز استفاده شود .
به گفته دكتر خوشنويسان، براي اينكه اين برنامه را انجام دهيم بايد متناسب با دستور شركت سازنده عمل كنيم كه ممكن است 1 يا 2 بار در سال استفاده شود تا اثر بخش باشد.
وي در پاسخ به اينكه آيا فورايد تراپي 2 بار در سال كافي است يا خير گفت: اين روشي است كه در كل دنيا انجام مي شود ولي به تنهايي مطمئنا كافي نيست، لذا بايستي همراه با بقيه برنامه هايي كه انجام مي شود مثل نحوه صحيح آموزش مسواك زدن اين كار بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
رييس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت همچنين با اشاره به چكاپ ساليانه دندان خاطر نشان كرد: چكاپ دندان بايد قبل از 1 سالگي انجام شود و بعد از آن بايد هر 6 ماه يك بار پيگيري شود .
وي ادامه داد: در حال حاضر چكاپ ساليانه دندان را در دستور كار داريم تا در مراكز دولتي كه كلينيك دندانپزشكي وجود دارد اين برنامه انجام شود. بنابراين اين برنامه را از ابتداي سال آينده آغاز مي كنيم به نحوي كه اولين مراقبت همزمان با رويش دندان ها انجام مي شود ،بعد از آن هر 6 ماه يك بار به دندانپزشك مراجعه مي شود تا وضعيت دندان ها را مورد بررسي قرار دهند، همچنين آموزش مادر و نحوه مراقبت از دندان ها از ديگر برنامه ها خواهد بود.
به گفته دكتر محمد حسين خوشنويسان،بعد از مراحل گفته شده، در سن 4 تا 5 سالگي وارنيش استفاده مي شود و در سن 6 سالگي از شيار پر كن ها كه براي پوشش شيار دندان هاي اول دائمي يعني دندان آسياي اول است استفاده مي شود تا شيار ها پو شيده شود، چرا كه اكثر مردم فكر مي كنند دندان شيري است و مراقبت لازم را انجام نمي دهند به همين دليل زودتر از بقيه دندان ها پوسيده مي شود و اكثرا به دليل پوسيدگي كشيده مي شوند.
وي همچنين افزود: همزمان با ورود كودكان به مدرسه دهان شويه فلورايد استفاده مي شود كه در كليه مدارس كشور از طريق آموزش و پرورش توزيع مي شود به نحوي كه اين دهان شويه فلورايد هر هفته بايد استفاده شود ( براي طول سال 1 شيشه براي هر دانش آموز تهيه شده كه زير نظر مستقيم مربي بهداشت يا معلمين داوطلب اين كار انجام مي شود.)
رييس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت گفت: در تهران به صورت نمادين برنامه اي خواهيم داشت كه كليه دانش آموزان 4 تا 5 ساله در مهد كودك ها تحت پوشش قرار بگيرند.
وي بيانكرد: ما در حال حاضر 610 مهد كودك در تهران داريم كه جمعيتي حدود 36 هزار و 700 كودك 3 تا 6 سال نگهداري مي شوند كه تا كنون 420 مهد كودك خدماتي را با همكاري انجمن بهداشت و دهان انجام مي دهند كه در حال حاضر حدود 21 هزار كودك وارنيش فلورايد را در سال جاري دريافت كرده اند و در چند ماه آينده نيز كامل تر خواهد شد.
به گفته وي وارنيش فلورايد در كل كشور وجود دارد كه پوشش كامل نيز براي كل استان ها امسال انجام خواهد شد.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن