تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادكان: امروز آدم ها را روابط انتخاب مي كنند نه لياقت ها


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دادكان: امروز آدم ها را روابط انتخاب مي كنند نه لياقت ها
رئيس پيشين فدراسيون فوتبال گفت: 5-6 روز مانده به جام جهاني عزيز محمدي، عليپور و غمخوار به دفترم آمدند و اعلام كردند اگر مدال جام جهاني را هم بياورم بركنار خواهم شد.
به گزارش فارس، محمد دادكان، رئيس سابق فدراسيون فوتبال ايران گفت: قبل از اينكه بگويم وضعيت فوتبال امروز چگونه است بايد اين سوال را مطرح كنم كه آيا فوتبال هدفي جز بالا بردن نشاط اجتماعي در جامعه دارد يا مي تواند عرق و غرور ملي را بالا ببرد يا وابستگي و همبستگي بين كشورها به وجود آورد؟
وي ادامه داد: آيا اين سه فاكتور كه نام بردم در فوتبال ما وجود دارد؟ يعني ما باعث شده ايم كه نشاط اجتماعي بالا برود و به غرور ملي خدشه اي وارد نشود يا ارتباطي بين دولت ها و كشورها برقرار كرده ايم؟
وي خاطرنشان كرد: وقتي قانون فيفا زير سوال مي رفت، براي اينكه صنعت نفت بخواهد از قوانين داخلي استفاده كند و كار را به محاكم و ديوان اداري بكشاند، اجازه ندادم اين كار انجام شود و به تبع آن نفت به ليگ برتر صعود نكرد.
وي تصريح كرد: سرپرست و دبير فدراسيوني كه بعد از من روي كار آمدند با توصيه رئيس وقت سازمان تربيت بدني كه قصد داشت حتي ليگ 22 تيمي را 4 تيمي كند، ليگ را به 18 تيم افزايش دادند. براي ليگ ما 16 تيم هم زياد است. بايد بپذيريم كه هيچ امكاناتي نداريم.
دادكان در مورد اينكه چه زيرساخت هايي را در زمان رياستش براي فوتبال ايران ايجاد كرد، گفت: زيرساخت ها كار من نبود و آن را بايد سازمان تربيت بدني انجام مي داد. ما اگر مي خواهيم فوتبال را از بدنه دولت جدا كنيم از حرف تا عمل اين كار متفاوت است. دولت اعلام مي كند اين همه ساخت و ساز در 60 سال گذشته بي سابقه بوده; برويم يكي از آنها ببينيم.
يك عدد از همين ورزشگاه هاي 15 هزار نفري كه به بهره برداري نرسيد و استاندارد نيست.
دادكان تاكيد كرد: در حالي كه امكاناتي نساختيم اين توقع را در جامعه ايجاد كرديم كه امكانات را ساخته ايم. شهرستان هاي ما هيچ گونه امكاناتي ندارند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال خواهد شد يا خير گفت: اين سوال همواره از من پرسيده مي شود. اگر بتوانم خدمتي به جامعه ام انجام دهم با افتخار اين كار را انجام مي دهم، اما شرايط براي كانديدا شدن مهيا نيست. در حال حاضر كار كردن براي امثال ما دشوار است; ضمن اينكه راي آوردن هم امروز به يك مشكل اساسي بدل شده است. وي ادامه داد: آدم هاي بزرگ خودشان را وقف مردم مي كنند، اما آدم هاي كوچك مردم را وقف خودشان مي كنند.
دادكان در مورد اينكه چرا براي اصلاح ورزش وارد گود نمي شود، گفت: مردم هم همين سوال را مي پرسند، اما چرا كسي نمي گويد ما را چگونه كنار گذاشته اند كه بخواهم دوباره برگردم.
وي در مورد اينكه آيا قصد ندارد وارد مديريت در ورزش شود، گفت: من را با خيلي ها مقايسه نكنيد. آيا اينهايي كه به مديريت ورزش ما آمدند (سعيدلو، علي آبادي و عباسي) براي ما تخم دو زرده كرده اند؟ اينها چه كساني بوده اند، اما اگر يك روز من بخواهم وارد مديريت ورزش شوم در حالي كه تحصيلاتم مرتبط با اين رشته است و ابرو، بيني و مينيسك پايم را براي آن داده ام، كار خلافي انجام شده است؟ امروز آدم ها را روابط انتخاب مي كنند نه لياقت ها.
دادكان در مورد تغييرات اساسنامه فدراسيون فوتبال گفت: تغيير اساسنامه به آن همه زمان احتياج نداشت، در آن زمان با ما مكاتبه شده بود كه رئيس سازمان تربيت بدني نمي تواند رئيس فدراسيون فوتبال را عزل كند. اين بند در اساسنامه تغيير كرده و فيفا متوجه آن شده بود.
وي اظهار داشت: يكي از رموز اصلي موفقيت در فوتبال اين است كه تيم هاي پايه اي چه در باشگاه ها و چه در سطح ملي بايد وجود داشته باشند تا فوتبال يك كشور رشد كند.
دادكان در خصوص اينكه آيا در زمان وي كميته هاي فدراسيون استقلال فعلي را داشتند يا خير؟ گفت: صددرصد اما اين طور هم نبود كه هر روز در تلويزيون هر چه دلشان خواست بگويند. با روساي كميته ها عهد اخوت كاري بسته بوديم اما امروز هر كدام از كميته هاي فدراسيون براي خودشان كار مي كنند.
رئيس سابق فدراسيون فوتبال در ادامه با اشاره به اينكه مي خواهم يك مطلب را براي اولين بار عنوان كنم، افزود: 5-6 روز مانده به جام جهاني با نوآموز در فدراسيون فوتبال نشسته بودم كه 3 شخص فوتبالي به نام هاي عزيز محمدي، عليپور و غمخوار كه امروز هم هستند به دفترم آمده و اعلام كردند كه اگر مدال جام جهاني را هم بياورم از سمت خود بركنار خواهم شد. آنها اين نقل قول را از علي آبادي و سعيدلو كردند و ديديد كه در آلمان سرانجام من را بركنار كردند.
وي يادآور شد: مدتي پس از بركناري، دو نفر از سوي رئيس وقت سازمان تربيت بدني به دفتر من آمدند و به قرآن قسم خوردند كه علي آبادي اعلام كرده من، دادكان را بركنار نكردم و اين بركناري از سوي دولت انجام شده است. حالا هم همان دولت و همان آدم ها هستند، پس آمدن من چه سرانجام خوشي خواهد داشت؟ من بايد شرايط برايم مهيا باشد تا با عشق جلو آمده و كار كنم.
دادكان در پاسخ به اين سوال كه آينده ملي فوتبال ايران را چگونه مي بيند و آيا مي توان با كارلوس كي روش به جام جهاني صعود كرد يا خير گفت: هر رئيس فدراسيوني دوست دارد با كي روش كار كند. او يك مربي توانمند است اما اين مربي هم بايد بداند كه در چه سيستمي كار مي كند. در حال حاضر كي روش چه سمتي دارد؟ وي سرپرست است يا مربي و يا رئيس فدراسيون فوتبال؟ فعلا كه در همه سمت ها مشغول كار است در حالي كه اين از اختيارات كي روش نيست كه چه كسي سرپرست باشد.
وي افزود: با اين روندي كه پيش مي رود فكر مي كنم شرايط فوتبال ما در سال هاي آينده بدتر از امروز خواهد شد به اين دليل كه امروز نقش سازندگي در فوتبال از بين رفته است. امروز كدام يك از بازيكنان استقلال، پرسپوليس و يا سپاهان از تيم هاي پايه اي بالا مي آيند؟ همه نشسته اند كه نيم فصل يا پايان فصل شود و به دنبال خريد بازيكن بروند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن