تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821246437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط و روند انتخابات آمريكا-2اوباما حاكم پيش از موعد كاخ سفيد/ مك كين همچنان در سايه اشتباهات بوش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شرايط و روند انتخابات آمريكا-2اوباما حاكم پيش از موعد كاخ سفيد/ مك كين همچنان در سايه اشتباهات بوش
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل: در شرايطي كه نامزد جمهوريخواهان تلاش مي كند از منتسب شدن به بوش فرار كند، از ماهها پيش كاخ سفيد در يك تغيير رويه گسترده در حال فراهم كردن زمينه هاي رياست سياهپوست بر كاخ سفيد است.

به گزارش خبرگزاري مهر در شرايطي كه تنها سه روز ديگر تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا باقي است طبق نظرسنجي هاي انجام شده مك كين با فاصله اي ده درصدي از اوباما به مبارزات انتخاباتي ادامه مي دهد.

اوباما كه در انتخابات درون حزبي دموكرات ها توانست هيلاري كلينتون همسر بيل كلينتون رئيس جمهور اسبق آمريكا را شكست داده و نامزد نهايي حزب دموكرات شود با شعار تغيير به خوبي توانست نگاه مردم آمريكا و جهان را به خود جلب كند.

نامزد آفريقايي تبار انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه مخالف برنامه هاي تخاصم جويانه بوش است تغيير سياست هاي كاخ سفيد و از جمله خروج از عراق و توجه به افغانستان را از جمله برنامه هاي خود اعلام كرده است.

گفتگو با كوبا، ايران، سوريه، ليبي و ديگر كشورهاي مخالف آمريكا در جهان و همچنين ايجاد ائتلاف هاي بزرگتر با حضور قدرت هايي مثل چين و روسيه از ديگر برنامه هاي اوباما اعلام شده اند.

در حوزه اقتصادي هم اوباما خواستار توجه بيشتر به اقتصاد و رفاه آمريكا به جاي هزينه كردن ماليات هاي مردم ايالات متحده در لشگركشي و بلندپروازي است.

فرار مك كين از ميراث بوش نتوانست او را نجات دهد

در اردوگاه جمهوري خواهان، مك كين در عمل نشان داد كه بوش شماره دو است ولي وي در گفتگوي اخير خود با ان بي سي اعلام كرد كه اگر چه من به عنوان يك جمهوريخواه با بسياري از سياستهاي بوش موافقم اما بوش نيستم.

مك كين كه تلاش كرد با تمسك جستن از سارا پيلين فرماندار آلاسكا نگاهها را متوجه اردوگاه جمهوريخواهان كند اگرچه در ابتداي امر موفق شد ولي در نهايت با وجود فرار از منتسب شدن به بوش به خاطر اينكه مردم وي را دنباله رو رئيس جمهور منفور جنگ طلب تاريخ آمريكا مي دانند نتوانست توفيقي در تغيير روند شكست خود ايجاد كند.

پيروزي پيش از موعد سياهپوست در انتخابات آمريكا

علاوه بر تاكيد نظرسنجي ها بر پيروزي اوباما در انتخابات از آنجا كه انتخاب مك كين جز به ورشكستگي اقتصادي و انزواي سياسي بيشتر ايالات متحده نخواهد انجاميد نبايد از مردم آمريكا كه تحت تاثير بحران اقتصادي در حال از دست دادن زندگي خود هستند انتظاري غير از راي دادن به اوباما داشت.

تحليل رفتارهاي اخير آمريكا كه نظامي نهادمند دارد و فرد تصميم گيرنده صرف نيست هم به خودي خود نشاندهنده توجه كاخ سفيد به سياست هاي اوباما بسيار پيش از انتخاب وي است.

با نگاهي به سياستهاي اوباما در مسائل مختلف و سياستهاي واشنگتن در چند ماه اخير به خوبي مي توان رياست پنهان اوباما بر كاخ سفيد را در چند ماه گذشته مشاهده كرد.

كاهش نيروهاي آمريكا در عراق و توجه به افغانستان، تلاش براي ارتباط با ايران، سوريه، كره شمالي و مخالفان ديگر ايالات متحده در جهان و توجه به مشكلات داخلي به جاي درگير كردن اقتصاد ايالات متحده با تنش هاي گسترده سياسي در ماههاي اخير همگي از پيروزي پيش از موعد اوباما در انتخابات چهار نوامبر حكايت دارند.

هيچ كدام از برنامه هاي فوق الذكر به هيچ عنوان با هيچ كدام از سياست هاي تخاصم جويانه و جنگ طلبانه بوش سنخيت ندارند و قدرت پنهان حاكم بر آمريكا كه ماموريت جابجاكردن مهره هاي شطرنج سياسي را در اين كشور به عهده دارد از ماهها پيش بوش را كنار گذاشته و تنها سايه اي از وي در فضاي سياسي ايالات متحده حضور دارد.
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن