تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812634638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتاب ماهواره بر سفير اميد؛ چشم اندازي اميد بخش در سپهر علمي ايران ورود ايران به فاز جديد اقتدار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پرتاب ماهواره بر "سفير اميد"؛ چشم اندازي اميد بخش در سپهر علمي ايران ورود ايران به فاز جديد اقتدار
گروه تحقيق و تفسير خبر؛ اميد غياثوند: پرتاب موفقيت آميز ماهواره بر "سفير اميد" بار ديگر چشم انداز اميد بخش ديگري را در سپهر علمي جمهوري اسلامي ايران نمايان ساخت.


اين پرتاب آزمايشي در شب ولادت مبارك حضرت ولي عصر(عج) و با حضور دكتر "احمدي نژاد" رئيس جمهوري كشورمان و بدست متخصصان افتخار آفرين ايران اسلامي صورت گرفت و راه را براي نشاندن ماهواره در مدار زمين هموار ساخت.
پرتاب آزمايشي ماهواره بر سفير اميد، آزمايش با هدف صحه گذاري بر عملكرد ماهواره بر، سيستم داده پردازي از راه دور، دستگاه مركزي زمين، ايستگاههاي زميني تله متري، فرمان از راه دور و تعيين موقعيت ماهواره صورت گرفت و توانست به همه اهداف از پيش تعيين شده دست يابد.
پرتاب اين ماهواره را مي توان اولين رويداد مهم در عرصه آزمايش ماهواره فضايي ساخت ايران در سال جاري(1387) برشمرد؛ زيرا متخصصان و دانشمندان با كفايت كشورمان سال گذشته (1386) با پرتاب ماهواره فضايي "كاوشگر 1" موفق شدند نام جمهوري اسلامي ايران را به فهرست 11 كشور داراي فناوري فضايي اضافه كنند.
دانشوران و فن آوران ايران طي سال هاي اخير به مدد برخورداري از نوعي فرهنگ خاص نظم و انضباط آهنين، دركي نو از اهميت زمان و مكان، دقت در رعايت استانداردهاي بالا، كارگروهي و اعتمادسازي توانسته اند در زمينه چهار دانش حساس و فاخر از جمله انرژي هسته اي صلح آميز، فناوري اطلاعات، فناوري نانو و هوا فضا به موفقيت هاي چشمگيري دست يابند.
اما طي سال هاي اخير واكنش توام با عصبانيت كشورهاي زورگو بويژه آمريكا در برابر دستاوردها و پيشرفت هاي علمي و غرورانگيز كشورمان قابل تامل است.
نمونه چنين واكنش "عصبي" را مي توان در بيانيه اي كه از سوي دولت آمريكا در پي پرتاب آزمايشي موفقيت آميز ماهواره بر سفير اميد مشاهده كرد.
دولت آمريكا در نخستين واكنش نسبت به اين موفقيت علمي با استفاده سناريوي نخ نما شده "امنيتي كردن" مساله، در بيانيه اي كه از سوي "گوردون جاندرو" سخنگوي شوراي امنيت اين كشور صادر شد اقدام ايران در پرتاب ماهواره را "نگران كننده"(!) خواند.
به عبارتي ديگر مي توان چنين برداشت كرد كه آزمايش جدي ترين دستاورد علمي دانشمندان ايراني، آمريكا را نگران كرده است.
اما سوال قابل طرح در اين ميان آن است كه چرا موفقيت و دستاوردهاي ايران در عرصه علم و پژوهش نگراني آمريكا را موجب شده است؟
پاسخ به اين سوال روشن است:
1 - آمريكا همواره سعي كرده است با تهديد معرفي كردن دستاوردهاي علمي از جمله رويه ناكام اين كشور در تقابل با فعاليت صلح آميز انرژي هسته اي كشورمان، افكار جامعه جهاني و ذهنيت كشورهاي منطقه خاورميانه را از خطر بالقوه رژيم صهيونيستي منحرف سازد.رژيمي كه داراي دويست كلاهك هسته اي و يك برنامه تسليحات ميكروبي است و خود را به هيچ يك از معاهدات بين المللي پايبند نمي داند.
2 - بحث ساخت ماهواره توسط ايران و اعزام آن به فضا طي سال هاي اخير همواره از سوي برخي كشورها كه اين دانش را در انحصار خود مي دانستند مورد توجه قرار گرفته است.
آمريكا از جمله كشورهاي است كه با ساخت و ارسال ماهواره براي ساير كشورها ضمن ايجاد انحصار فضايي، درآمد كلاني از ارائه چنين خدماتي بدست آورده است اما هم اكنون پرتاب موفقيت آميز و آزمايشي ماهواره بر سفيراميد توسط دانشمندان ايراني اين انحصار را شكست.
3 - علل ديگر نگراني آمريكا از دستاوردهاي علمي ايران را نيز مي توان در حقيقت بخشي از يك مساله بزرگتر دانست. اين مساله بزرگ تر را در قالب دو گزينه مي توان توصيف كرد:
الف: ايران امروز مانعي در راه نظم نوين آمريكايي جهان پس از جنگ سرد است.
ب: قدرت ايران بي وقفه در حال افزايش است.
به گفته كارشناسان، ايران آخرين سد در برابر دست اندازي هاي آمريكا در خاورميانه است از همين رو واكنش عصبي آمريكا عليه ايران ناشي از ترس كاخ سفيد از ظهور يك قطب مستقل است كه قادر است در برابر زياده خواهي هاي آمريكا در خاورميانه مقاومت كند و بيايستد.
بدون شك ايران دانش و توانايي لازم را براي تبديل شدن به چنين قطبي داراست.
با تكلمه اي بر اين سطور مي توان نگراني از دستاوردها و پيشرفت هاي علمي ايران را ناشي از عصبانيت اين كشور از به ثمر رسيدن اهداف متعالي انقلاب اسلامي توصيف كرد.
1071
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن