تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833517481
سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: بايد بتوانيم آخرت آدمها را ياد آوري كنيم. اگر اين معرفت به درون آدمها برگردد ساخت سريالهايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي ميگذارد. كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» گفت: بايد بتوانيم آخرت آدمها را ياد آوري كنيم. اگر اين معرفت به درون آدمها برگردد ساخت سريالهايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي ميگذارد. در نشست خبري بازيگران و عوامل سريال «روز حسرت» كه توسط خبرگزاري فارس برگزار شد، سيروس مقدم درباره انتخاب موضوع «برزخ» براي اين سريال گفت:سوالي كه اين روزها خيلي از من پرسيده ميشود كه جاي تعجب دارد، اين است كه با توجه به شرايط فعلي جامعه، شما همه مسائل را رها كرده و به موضوع برزخ چسبيدهايد؟ در پاسخ بايد بگويم كه اگر كمي ريشهيابي كرده و عميقتر به اطراف خود نگاه كنيم،متوجه توجه به ماوراء در كنار بخش عمدهاي از ناهنجاريها، سوء تفاهمات، رفتارها، بياحترامي به حقوق ديگران، تصاحب كردن اموال هم، خيانت در امانت، طلاق، اعتياد و ... مي شويم و خيلي به هم مربوط هستند. وي افزود: جايي ناهنجاري رشد ميكند كه اخلاق نزول كرده باشد و معنويت كمرنگ شده باشد.به همين دليل نه تنها ساخت چنين سريالهايي با اين مضمون ضروري است و وقفه و تلنگري بر آدمهاست كه ببينند واقعا چه كردهاند و در كجا ايستادهاند و ميخواهند در آينده به كجا بروند؟ به خود آوردن اين افراد، برگشتن به لحظاتي كه فكر ميكردند عين ثواب را انجام ميدهند ولي عدهاي را كباب ميكردند و ... است. همه اينها دست به دست هم ميدهند كه اتفاقا نياز جامعه را به چنين آثاري بيشتر حس كنيم.بايد بتوانيم آخرت آدمها را ياد آوري كنيم. نگوييم دنيا همين جاست و توبه را نگذاريم براي دقايقي كه پلكهايمان بسته ميشود و بگويم خدايا ما را ببخش. اگر اين معرفت به درون آدمها برگردد ساخت سريالهايي با اين مضامين، تاثيرات اجتماعي بيشتري را برجاي ميگذارد تا اينكه صرفا به شيوه قصهگويي بخواهيم اين مسائل را مطرح كنيم. *تفكرات فانتزي را در ساخت سريال لحاظ نميكنيم كارگردان سريال «روز حسرت» درباره اختياراتي كه از سوي سازمان صدا و سيما براي به تصوير كشيدن برزخ در اختيار داست نيز اظهار داشت: من برداشتهاي ذهني خود را به عنوان نماينده فكري پروژه ارائه نميدهم و به همراه گروه به دنبال درستترين راه ميگرديم.در زمان شروع كار هم گفتيم چقدر مدرك، اطلاعات و ذهنيت نسبت به اين مقوله وجود دارد؟ از كمدي الهي دانته درباره برزخ منبع وجود دارد تا معادشناسي آقاي تهراني به همراه برداشتهاي شخصي بسياري از علما و برداشت شفافي از قضيه وجود ندارد. وي تصريح كرد: ما در راه ساخت عموميترين برداشت و طرز فكر را استريليزه ميكنيم، بار زيبايي شناسي ميدهيم و تمثيل گرايانه استفاده ميكنيم. به دور از اينكه به فانتزي نزديك شويم و براي اينكه او را دچار پيچش و سردرگمي نكنيم،مستقيمترين راه را انتخاب ميكنيم. يعني برزخي كه در ذهنيت مردم شكل گرفته در طي سالها ساخته شده و ما به سراغ نمادهايي مانند بيابان و برهوت و جنگل و آبشار ميرويم. اين به اين دليل است كه ميخواهيم بگوييم ما سريعترين و صريحترين راه را انتخاب ميكنيم كه زود از آن بگذريم و به قصههاي اجتماعيمان برسيم. وي گفت: اين چيزي كه درباره روز حسرت در سريال ميبينيد، طرز فكر سيروس مقدم نيست. شايد تصور خود من از عالم برزخ خيلي شخصي، فانتزي و رويارويي باشد كه حتي ديگران را هم بخنداند. *نگذاشتهايم به «اغماء» نزديك شويم كارگردان مجموعه «اغماء» در ادامه درباره شباهتهاي «روز حسرت» با «اغماء» و كمكهايي كه اين مجموعه به ساخت «روز حسرت» كرد، اظهار داشت:اغماء و روز حسرت دو دنياي كاملا متفاوت هستند.به همين خاطر از روز اول توافقي كه بين ما اتفاق افتاده بود، اين بود كه از هر چيزي كه ايجاد تشابه و تكرار موضوع ميكند در روز حسرت پرهيز كنيم. از اغماء تنها چيزي كه باقي مانده بود، بنده و آقاي افخمي نويسنده متن بوديم. وي ادامه داد: در بخش تصويري كار نيز از بازيگر مشترك، فضاسازي مشترك، استفاده از ترفندهايي براي ايجاد وهم، نورهاي آنچناني و.... پرهيز كرديم و تلاش كردم كه اين اتفاق بيافتد. مقدم گفت:البته اين بدان معنا نيست كه اغماء مسير اشتباهي را طي كرده است. به اين معني است كه مسير اغماء آن جنس كار را ميطلبيده و مسير روز حسرت اين جنس كار را ميطلبد.اغماء از نقطه ديد يك نگاه شيطاني است و من آن داستان را از ديد يك شيطان ميديدم و در روز حسرت از ديد افراد فرشته وار داستان را روايت ميكردم.در نهايت در روز حسرت به سراغ روشي كه در اغماء داشتم، نرفتم و چشم اندازهاي تازهاي را انتخاب كردم. *يك گروه بازيگران سريال را انتخاب ميكنند كارگردان مجموعه تلويزيوني «نرگس» درباره انتخاب بازيگران سريال «روز حسرت» نيز گفت: شيوه انتخاب بازيگران تمام پروژههايي كه من كارگرداني ميكنم به اين صورت است كه اعتقاد به انتخاب تنهايي ندارم. معتقد به دخالت يك گروه در انتخاب بازيگران هستم كه حق دارند صاحب نظر باشند. وي تصريح كرد: مانند نويسنده كار كه وقتي متني را مينويسد، تصورات ذهني راجع به تك تك شخصيتهايي دارد كه در حال خلق آنهاست و اين افراد را در كنار خود ميبيند. شبكهاي كه كار را سفارش داده نيز حق طبيعي دارد كه اعمال نظر كند. به دليل اينكه ويترين شبكه خود را به ما ميدهد. ناظر كيفي و تهيهكننده كار نيز داراي نظر هستند و در كنار آنها گروه دستيارهاي من. مقدم افزود: ما هميشه با اين تركيب انتخاب بازيگر ميكنيم و براي نمونه مثال بزنم كه برخي از نقشهاي ما اولين انتخابهاي ما بود ولي بعضي از آنها بعد از كليد خوردن كار نيز انتخاب نشده بودند. به دليل اينكه نميتوانستيم نظراتمان را يكي كنيم و جاهايي هم كه به اجماع مي رسيديم آن بازيگر براي ايفاي نقش نبود و يا نميتوانست در اختيار پروژه باشد. مثل نقشي كه خانم كياني (معصومه) بازي كرد. در مقابل ما درباره نقش خانم شريفينيا (فريده) سريع به انتخاب قطعي رسيديم. ولي در مورد خانم كياني اينگونه نبود. * شيوه ساخت از توليد به مصرف كار دشواري است سيروس مقدم درباره شيوه از توليد به مصرفي كه در كارهاي مناسبتي باب شده است نيز گفت: من مشكلي با اين شيوه كار ندارم به اين دليل اينكه به لحاظ كارگرداني و هنري به من كمك بسياري ميكند. من با تمام وجود درگير يك قصه،آدمها، ديالوگها و... هستم و احساس ميكنم اين قصه را زندگي ميكنم و جزئي از زندگيام ميشود كه بسيار برايم لذتبخش است. وي تصريح كرد: يكي از نكاتي كه رسالت ما محسوب ميشود، اين است كه در زماني كه كارمان را نمايش ميدهيم ،آن چنان مخاطبمان را جذب كنيم كه احساس كند در آن قالب قرار گرفته و جزيي از قصه است.من خودم روزهايي حاج رضا ميشوم، لحظاتي نرجس، دقايقي مسعود و .... و با آنها زندگي مي كنم. وي با بيان اينكه نكته بعدي اين است كه رج نميزنم، عنوان داشت: در اين روش مجبور نيستم سكانس يك از قسمت اول را بگيرم، بعد به هنرپيشه بگويم حالا اين مسائل را در ذهن خود بازي كن كه در قسمت سيام قرار است يك چاقو به شكمت بخورد و تو بايد در اين حس باشي.قصهام را به ترتيب ميگيرم و بازيگر من قصهاش را به ترتيب بازي ميكند و امتياز هنري بزرگي است. مقدم ادامه داد: براي بازيگر هم در اين ريتم تند، توليد راحتتر است. در اين كارها رياضتي است كه من آن را از جواني هم دوست داشتم. فكر ميكنم خدا مرا امتحان ميكند. ميخواهد ببيند از توان و صبوري و انرژي من و در واقع استعدادهايي كه به من داده چگونه استفاده ميكنم.به همين دليل خويشتن داري جزء لاينفك كار است. كارگردان مجموعه تلويزيوني«روز حسرت» ادامه داد: اما به لحاظ توليدي اعتراف ميكنم كه كار سختي است. لوكيشنها بايد تمام وقت در اختيارم باشد. بارها بايد به لوكيشنها برويم و بياييم و بازيگرها تا حدودي نميدانند در قسمت بعدي بايدچكار كنند.با توجه به اين سرعت خواه ناخواه درصدي از كيفيت افت ميكند و سرعت كمي با بيدقتي همراه است. ولي احساس ميكنم فوايدش خيلي بيشتر از مضراتش است. * بيگناهي چهره بازيگر نقش «معصومه» اهميت بسياري داشت وي درباره شخصيت «نرگس» و رفتارهاي دوگانه او در مقابل فرزندش و همچنين انتخاب «ليندا كياني» براي بازي نقش معصومه نيز گفت: ما براي اينكه شخصيت نرگس خيلي آسماني و دست نيافتني به نظر نرسد، نقطه ضعفهايي در او قرار داديم. مثلا در ارتباط با پسرش، ميتواند رفتار ديگري هم داشته باشد ولي اين ارتباط جدي است و او مسبب روي تخت خوابيدن عروس خود را پسرش ميداند. از آن طرف خرده ميگرفتند مگر ميشود اين شخصيت اشتباه داشته باشد؟ من خودم نفهميدم كه بالاخره شخصيت را بايد بدون عيب گذاشت يا اينكه اگر عيب دارد، خوب است! وي ادامه داد: نقش معصومه نيز يكي از كم حجمترين نقشهاي قصه ما بود ولي يكي از سختترين نقشهاي فيلمنامه بود. اين كه ما دختري را در عين شادابي با لباس عروسي ميبينيم و در ادامه داستان او همسر خود را مي بخشد و بخشش و عفو را در او ميبينيم. ضمن اينكه بعد ظاهري و فيزيكي ليندا كياني براي اين نقش مناسب بود. مقدم گفت: سن ليندا كياني كاملا سن فيلمنامه بود و يك بيگناهي و معصوميت در نگاهش بود كه ما براي قصهمان خيلي به آن نياز داشتيم. بخش دوم كه بخش اجرايي و به شدت سخت بود، اين بود كه ما در يك قسمت يك انسان را از شادابي به مرحلهاي برسانيم كه ديگر حركت ندارد و اين قضيه را كاملا حس كرده و با آن ارتباط برقرار كند. *اگر زمان داشتم برخي سكانسها را دوباره ميگرفتم مقدم درباره ناهماهنگي بازي پوريا پورسرخ و وجود حركات اضافه در بازي اين بازيگر گفت: برخي از دوستان در ساير كارهاي خود اين شانس را دارند كه ماههاي پيش توليدشان طولاني است و متن كامل و زمان خوبي دارند. حتي در مورد پيش توليد صحنهها را با حضور بازيگران و با هندي كم ميگيرند و بر اساس آن تغيير دكوپاژ و تصحيح ديالوگ ميكنند و مجددا در برنامهريزي كار را ميسازند. وي افزود: من تا به حال اين فرصت را در كارهاي خود نداشتهام و به همين خاطر ما با تيم بازيگري رو به رو هستيم كه اندوختههاي قبلي خود را با خود وارد كار ميكنند. بازيگرها به هر حال در نقشهاي مختلف چيزهايي را كسب كردهاند و انواع و اقسام ريزه كاريهاي حسي را دارند. طبيعتا در چنين پروژههايي براي انطباق بازيگر با شرايط و نقش جديد در فيلمنامهاي كه قرار است بازي كند يك پروسهاي طي ميشود. مقدم تصريح كرد:بعضي از بازيگران اين ويژگي و توانايي را دارند كه اين انطباق را به سرعت انجام ميدهند و خود را به سرعت با نقش جديد خود هماهنگ ميكنند و خود را در اختيار تيم سازنده قرار ميدهند ولي برخي ديگر تجارب و شكستهاي و موفقيتهاي قبلي خود را به عنوان پشتوانه به همراه ميآورند.مثلا در مورد نقش معصومه، براي اينكه خانم كياني خود را از مهتاب ساعت شني دور كند و به معصومه برساند زمان به زمان احتياج داريم. به همين دليل شما ميبيند كه سكانس آخر سريال آن بياني است كه من تأييد ميكنم و بيان قسمت اول به شيوهاي بود كه اگر من فرصت داشتم دوباره آن را تصحيح ميكردم. مقدم ادامه داد: يا در مورد شخصيت پورسرخ، او به دليل ناكاميهايش در سريال سال قبل به شدت وحشت داشت و اسم ريش كه ميآمد، احساس ميكرد به شخصيتي تبديل ميشود كه پارسال بازي كرده و مردم آن را نپذيرفتهاند. اما بعضي مسائل به خودي خود بد نيست و شكل استفاده آن است كه خوب يا بد ميشود.اين پروسه در طول كار اتفاق افتاد و در قسمتهاي بعدي ميبينيد كه آقاي پورسرخ كاملا در اختيار نقش قرار گرفته است. *حضور بازيگردان تاثير مثبتي بر كار ميگذارد سيروس مقدم درباره استفاده از بازيگردان در مجموعه روز حسرت نيز گفت: بازيگرداني را در كارهاي قبلي من آقاي سنگ چاپ انجام مي داد ولي بازيگردان در اين كار ضرورتش از جايي حس شد كه همگي به اين نتيجه رسيديم كه اگر قرار باشد به دليل حجم بالاي كار، دو گروه شويم بايد بازيهاي گروه 2كنترل شده و همخوان با گروه يكي باشد به همين دليل به بازيگردان احتياج داشتيم. وي افزود: مثلا خانم كياني خيلي دير به گروه پيوست و نياز بود كه يك فرد متمركز با خانم كياني كار كند. بازيگردانيها هم با همفكري بود و به اين گونه نبود كه خانم نصيرپور برداشت شخصي خود را از نقش به بازيگر بدهد. همفكري ها انجام ميشد و نتيجه به بازيگر ميرسيد كه فكر ميكنم اتفاق بسيار خوبي بود. *اگر پايان سريال كليشهاي بود آن را نميساختم كارگردان مجموعه تلويزيوني «روز حسرت» درباره پايان شتاب زده و كليشهاي سريال نيز گفت:اگر فكر ميكردم پايان سريال كليشهاي است شما يك پايان ديگر ميديديد. من پلان به پلان فيلمنامه را در شرايط سخت و با باور و ايمان گرفتهام و اگر غير از اين بود شور و حال ابتداي كار را در انتها نميديديد. وي افزود: با اين تفاوت كه ما در ابتدا زمان بيشتري داشتيم و يك پلان از فيلمنامه دور از واقعيات ذهني من ساخته نشده و حتي در قسمت پاياني سريال ما شاهد دو سكانس درخشان بوديم كه يكي خواب ديدن نرجس درباره مادر فريده بود و ديگري زماني بود كه مسعود ميخواست بچهاش را ببوسد اما قدرت اين كار را نداشت. من در اين سكانس هرچه توانايي ذهني داشتم به كار بردم تا اين سكانس به شكلي كه شما ديديد دربيايد. مقدم در پايان گفت: ذائقه مخاطب ما به شدت تغيير كرده است و نميتوان با كارهاي دم دستي سر او را گرم كرد. اگر سريال «روز حسرت» توانست موفقيتي به دست آورد نتيجه زحمت يك گروه است. اگر همراهي و همدلي يك تيم نبود اين اتفاق نميافتاد. من سوپرمن يا اسپايدرمن نيستم. من يك آدم هستم كه اگر ابزار درست در اختيار داشته باشم ميتوانم اثر درخوري را توليد كنم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]
صفحات پیشنهادی
سیروس مقدم: خواستم آخرت را یادآوری كنم
سیروس مقدم: خواستم آخرت را یادآوری كنم. سوالی كه این روزها خیلی از من پرسیده میشود كه جای تعجب دارد، این است كه با توجه به شرایط فعلی جامعه، شما همه مسائل را رها كرده ...
سیروس مقدم: خواستم آخرت را یادآوری كنم. سوالی كه این روزها خیلی از من پرسیده میشود كه جای تعجب دارد، این است كه با توجه به شرایط فعلی جامعه، شما همه مسائل را رها كرده ...
دانلود ۹۰ تم بسیار زیبا برای ویندوز ۷
دانلود ۹۰ تم بسیار زیبا برای ویندوز ۷ · آداب حفظ دندان تا 70 سالگی · سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم · توقیف 38 هزار خودرو در بزرگراهها ... sms نیمه شب ...
دانلود ۹۰ تم بسیار زیبا برای ویندوز ۷ · آداب حفظ دندان تا 70 سالگی · سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم · توقیف 38 هزار خودرو در بزرگراهها ... sms نیمه شب ...
كیانی: نقش «معصومه» در «روز حسرت» بازی متفاوتی میطلبید
سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم به اين معني است كه مسير اغماء آن جنس كار را ميطلبيده و مسير روز حسرت اين جنس كار ... مثل نقشي كه خانم كياني (معصومه) بازي ...
سيروس مقدم: خواستم آخرت را يادآوري كنم به اين معني است كه مسير اغماء آن جنس كار را ميطلبيده و مسير روز حسرت اين جنس كار ... مثل نقشي كه خانم كياني (معصومه) بازي ...
دغدغه هاي آقاي سوپر استار
شايد در دو سه کار اولم آن نتيجه يي که مي خواستم را نگرفتم ولي آن چيزي که دوست .... اينکه بتوانيم يک يادآوري از آن عزيز از دست رفته کنيم و من هم بتوانم تجربه يي با يک .... من بازي در «تله» را فقط به خاطر اسم آقاي سيروس الوند قبول کردم. ... و ايشان به طراح صحنه (کيوان مقدم) گفتند که به منزل من بيايند تا لباس ها را بررسي کنند. ...
شايد در دو سه کار اولم آن نتيجه يي که مي خواستم را نگرفتم ولي آن چيزي که دوست .... اينکه بتوانيم يک يادآوري از آن عزيز از دست رفته کنيم و من هم بتوانم تجربه يي با يک .... من بازي در «تله» را فقط به خاطر اسم آقاي سيروس الوند قبول کردم. ... و ايشان به طراح صحنه (کيوان مقدم) گفتند که به منزل من بيايند تا لباس ها را بررسي کنند. ...
-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها