تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812645280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

13 نكته براي كنكوريها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 13 نكته براي كنكوريها
5 دقيقه پس از هر برگزاري آزمون هر گروه آزمايشي سئوالات و 2 ساعت پس از آزمون كليد اوليه غير مستند نيز بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد.


بولتن جواني:

رئيس سازمان سنجش در گفتگوي مشروح با مهر جزئيات كنكور را تشريح كرد و از نحوه طراحي سئوالات، ظرفيت پذيرش و زمان اعلام نتايج خبر داد و به داوطلبان اطمينان داد با همكاري وزارت اطلاعات، وزارت كشور و نيروي انتظامي امنيت آزمون به طور كامل تامين شده است.

آزمون سراسري 87 دانشگاهها و موسسات آموزش عالي با يك ميليون و 344 هزار و 978 نفر متقاضي طي روزهاي 6، 7 و 8 تير ماه برگزار مي شود. از اين تعداد 317 هزار و 905 نفر در گروه آزمايشي رياضي و فني، 458 هزار و 842 نفر در گروه آزمايشي تجربي، 516 هزار و 618 نفر در علوم انساني، 32 هزار و 526 نفر در گروه آزمايشي هنر و 19 هزار و 87 نفر در گروه آزمايشي زبانهاي خارجي شركت كرده اند. در كل يك ميليون و 506 هزار و 551 كارت ورود به جلسه آزمون كنكور سراسري 87 صادر شده است.

آزمون داوطلبان گروه علوم رياضي و فني صبح پنجشنبه 6 تيرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تيرماه، آزمون گروه علوم تجربي صبح جمعه 7 تيرماه، آزمون گروه زبانهاي خارجي بعدازظهر جمعه 7 تيرماه و آزمون گروه علوم انساني صبح شنبه 8 تيرماه برگزار مي شود.

با توجه به اهميت كنكور سراسري كه نگاه خانواده هاي ايراني را هميشه به سوي خود جلب مي كند، خبرگزاري مهر در گفتگوي مشروح با دكتر عبدالرسول پورعباس رئيس سازمان سنجش به تشريح جزئيات اين آزمون پرداخته است.

* كنكور 1387 با چه تفاوتهايي نسبت به كنكورهاي سالهاي قبل برگزار مي شود؟
* * پورعباس: آزمون سراسري سال 1387 با آزمون سال گذشته تفاوت خاصي ندارد و همانند سالهاي گذشته در تاريخهاي تعيين شده برگزار مي شود. تنها تفاوتي كه آزمون امسال با سالهاي گذشته دارد، اين است كه در آزمون امسال، نرم افزار تخلف ياب طراحي شده است و توسط اين نرم افزار اگر داوطلبي مرتكب تخلف نگاه از روي پاسخنامه فرد كناري شود، هر دو فرد به عنوان متخلف شناسايي مي شوند.

* سئوالات كنكور امسال نيز از نظر شكل طراحي تفاوتي با گذشته ندارد؟
* * سئوالات آزمون سراسري امسال مفهومي است و داوطلبان بايد حواس خود را تنها روي مطالب كتابهاي درسي متمركز كنند تا بتوانند ضريب قبولي خود را بالاتر ببرند. سئوالات كنكور امسال به شدت نسبت به سال گذشته از حالت كليشه اي خارج و به مفهوم نزديكتر مي شود.

* با توجه به اينكه به سمت قانون حذف كنكور بايد حركت كنيم، تاثير سوابق تحصيلي در كنكور امسال به چه صورت خواهد بود؟
* * سوابق تحصيلي از آموزش و پرورش اخذ و ريز نمرات اعمال مي شود. اين سوابق براي فارغ التحصيلان بعد از سال 84برابر 15درصد اعمال مي شود و براي داوطلبيني كه سوابق ندارند و قبل از 84 ديپلم گرفته اند، 100 درصد نمره آزمون را در قبولي موثر است. سوابق تحصيلي براي داوطلبان تغيير رشته اي نيز به ميزان سوابق اعمال مي شود. تا به حال بيش از 80 درصد اين نمرات به سازمان ارسال شده است و به طور حتم آموزش و پرورش تا موقع انتخاب رشته داوطلبان فرصت دارد كه نمرات كل را به سازمان سنجش ارسال كند و طبق برنامه ريزيهاي به عمل آمده، قطعا تا تاريخ مقرر اين كار صورت خواهد گرفت.

* چه تمهيداتي براي داوطلبان معلول در كنكور امسال انديشيده شده است؟
** سيستم خط بريل امسال نسبت به سال گذشته گسترش يافته و سئوالات دو درس ديگر نيز به صورت خط بريل در اختيار نابينايان و قرار مي گيرد براي كم بينايان نيز دفترچه هاي سئوال بزرگ چاپ شده است.

* تمهيدات سازمان سنجش براي اقليتهاي مذهبي چيست؟
* * اقليتهاي مذهبي و داوطلبان شركت كننده در آزمون زبان نيز علاوه بر پاسخ دادن به سئوالات دفترچه عمومي بايد دفترچه مربوط به اقليت يا زبان روسي، ايتاليايي، آلماني و فرانسه را نيز كه همزمان با دفترچه عمومي توزيع مي شود، دريافت كنند.

* حوزه هاي آزمون و مشكلات موجود. وضعيت حوزه ها در سال جاري با چه تحولاتي روبرو شده اند؟
** تمامي تدابير لازم براي برگزاري آزمون 87 انديشيده شده است. امسال برخي حوزه ها جايگزين حوزه هاي دانشگاه آزاد اسلامي شده و حوزه هاي بي كيفيت را حذف كرده ايم. كيفيت حوزه هاي دانشگاهي از امكانات بهتري برخوردار شده است تعداد داوطلبين بيشتري در آنها مستقر مي شوند و از امكانات بهتري مي توان استفاده كرد.
ضمن اينكه بيش از 130 هزار نفر در برگزاري كنكور تلاش مي كنند و امسال حضور بيشتري در حوزه هاي برگزاري كنكور خواهيم داشت. تعدادي از معاونين وزير علوم نيز به نمايندگي از وزير علوم در استانهاي مختلف مستقر مي شوند.
در زمينه قطعي برق در روزهاي كنكور نيز با توجه به اعلام جدول قطعي برق در تير ماه مصوبه هيئت دولت را دريافت كرده ايم تا در روزهاي امتحاني شاهد قطعي برق نباشيم. با مصوبه هيئت دولت در سه روز 6، 7 و 8 تير برق كشور قطع نخواهد شد و داوطلبان كنكور بدون نگراني مي توانند در حوزه هاي امتحاني به رقابت علمي بپردازند. از اين رو داوطلبان مي توانند بدون نگراني از قطعي برق با نور مناسب و در فضايي آرام با وجود سيستمهاي سرمايشي مناسب در تمامي حوزه ها در آزمون شركت كنند.

* امنيت كنكور هميشه مورد سئوال داوطلبان و خانواده هاي آنهاست. از قرنطينه سئوالات كنكور چه خبر؟
** طراحي و چاپ سئوالات آزمون در سيستمهاي قرنطينه بسيار پيچيده صورت مي گيرد و هيچ گونه امكان دسترسي به سئوالات وجود ندارد از اين رو حفاظت و امنيت آزمونهاي سازمان سنجش از ضريب بالايي برخوردار است. قرنطينه سئوالات نيز نسبت به سال قبل متفاوت تر شده و براي حفظ امنيت بخشي از سئوالات و پاسخنامه ها به وسيله سيستم حمل و نقل هوايي به حوزه هاي امتحاني ارسال مي شوند و ماندگاري پاسخنامه ها و سئوالات در حوزه ها به كمترين زمان رسيده است. امسال كيفيت چاپ سئوالات آزمون تغيير داده شده و در راستاي نزديك شدن به استاندارهاي جهاني، نسبت به درس و گروه آزمايشي دفترچه ها در اندازه هاي بزرگتر و كوچكتر تهيه شده است.

* با توجه به قانون برخورد با متخلفين كنكور كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است، نحوه شناسايي متخلفين كنكور و برخورد با آنها چگونه خواهد بود؟
** داوطلبين بايد بدانند ضمن اينكه نبايد از روي پاسخنامه كسي نگاه كنند، نبايد اجازه دهند فردي از پاسخنامه آنها نگاه كند. در صورتي كه فردي پاسخنامه آنها را نگاه كند چه عمدا و چه سهوا متضرر مي شوند و نرم افزار تخلف ياب در تمام حوزه هاي امتحاني اين موضوع را كنترل مي كند. داوطلبان مواظب پاسخنامه خود باشند و پاسخنامه را طوري قرار دهند كه كسي بر پاسخنامه آنها تسلط نداشته باشد.
دو دستگاه موبايل ياب نيز در حوزه هاي امتحاني تعبيه شده اند. يكي از اين دستگاهها موبايلها را كور و دستگاه ديگر موبايلها را شناسايي مي كند. فركانس موبايل حتي در صورت خاموش بودن توسط اين دستگاه كشف مي شود لذا در صورتي كه موبايلي به صورت خاموش در جلسه آزمون از داوطلب گرفته شود، يك سال حذف از آزمون و در صورت روشن بودن يك سال تا چند سال محروميت از آزمون را به دنبال دارد.
آوردن ماشين حساب محروميت از آزمون را در پي دارد و برداشتن هر گونه نت نيز به معني تقلب است و محروميت يك يا دو سال را براي داوطلب به همراه دارد.

* تشخيص چگونگي تقلب از روي پاسخنامه هاي به چه صورت است؟
** اداره كل خدمات ماشيني سازمان سنجش تمام پاسخنامه ها را با يكديگر مقايسه و كنترل مي كند و در صورتي كه پاسخنامه يك داوطلب با داوطلب ديگر شباهت غيرمتعارف داشته باشد، آن دو پاسخنامه براي كنترل دقيق مورد بررسي قرار مي گيرند و داوطلبان متخلف به هيئت بررسي تخلفات آزمون معرفي مي شوند. تجربه نشان داده است كه به هيچ عنوان پاسخنامه دو فرد با هم شباهت ندارد مگر اينكه تخلفي رخ داده باشد.
سازمان سنجش، اين شيوه و نرم افزار مورد نظر را در آزمون كارشناسي ارشد مورد آزمايش قرار داده و جواب آزمايش نيز مثبت ارزيابي شده و مطمئن هستيم كه اين نرم افزار تخلف را با ضريب بسيار بالايي شناسايي مي كند.

* ظرفيت پذيرش داوطلبان در كنكور امسال چگونه خواهد بود؟
** ظرفيتها در حال تنظيم است در دوره هاي روزانه و شبانه رشد مختصري خواهيم داشت و در مجموع امسال ظرفيت آموزش عالي كشور 1ميليون و 200 هزار است. البته ظرفيتهاي آموزش عالي تقريبا با تعداد داوطلبان همخواني دارد. امسال رقابت، بيشتر بر روي محل قبولي و رشته مورد نظر داوطلبان است و با در نظر گرفتن دوره هاي شبانه دانشگاههاي دولتي و دانشگاههاي غير انتفاعي، پيام نور و آزاد اسلامي، براي هر 10 داوطلب تقريبا 9 ظرفيت وجود دارد.

* سئوالات و كليد سوالات چه زماني در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد؟
** 5 دقيقه پس از هر برگزاري آزمون هر گروه آزمايشي سئوالات و 2 ساعت پس از آزمون كليد اوليه غير مستند نيز بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد.

* نتايج كنكور چه زماني اعلام مي شود؟
** نتايج اوليه در مرداد ماه و نتايج نهايي در شهريور ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

* توصيه آخر شما به داوطلبان
** فعاليتهاي مربوط به آزمون رأس ساعات 7 صبح و 14:30 بعدازظهر آغاز مي شود از اين رو درب حوزه هاي امتحاني رأس ساعات اعلام بسته مي شود. لذا داوطلبان به موقع در محل مورد نظر حاضر باشند زيرا امكان پذيرفتن داوطلبان غير از ساعتهاي تعيين شده وجود ندارد. ضمنا داوطلبان مطمئن باشند سازمان سنجش كه سالانه بيش از 250 آزمون در سطحهاي مختلف برگزار مي كند و اكثريت قريب به اتفاق آنها از استاندارد جهاني و حتي بالاتر از استاندارد جهاني برخوردار است، هرگونه تمهيد لازم براي برگزاري امن و هر چه بهتر كنكور را انديشيده است.

منبع:خبرگزاري مهر

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//77 - 77 - 68//www.BornaNews.ir
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن