تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820804780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکلیف پول متقاضیان عمره چه می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: تکلیف پول متقاضیان عمره چه می‌شود؟
براساس آمار سازمان حج و زیارت در حال حاضر حدود 8 میلیون نفر در نوبت اعزام به حج عمره به سر می برند افرادی که هر کدام بسته به نوع سال ثبت نام پولی به عنوان ودیعه به یکی از دو بانک اعلامی از سوی سازمان حج وزیارت یعنی ملت و ملی پرداخت کرده اند.
چندی پیش وزیر ارشاد به صورت رسمی خبراز توقف سفر حج عمره به کشور عربستان داد و اعلام کرد فعلا هیچ کاروانی از کشور به حج عمره فرستاده نمی شود. اما حالا یک روز بعد از این خبر این موضوع مطرح می شود که تکلیف پول افرادی که برای سفر عمره ثبت نام کرده اند چه می شود؟
 
براساس آمار سازمان حج و زیارت در حال حاضر حدود 8 میلیون نفر در نوبت اعزام به حج عمره به سر می برند افرادی که هر کدام بسته به نوع سال ثبت نام پولی به عنوان ودیعه به یکی از دو بانک اعلامی از سوی سازمان حج وزیارت یعنی ملت و ملی پرداخت کرده اند.
نحوه ثبت نام حج در کشور به این صورت است که سازمان حج و زیارت هر از چندی و معمولا هر چند سال یک بار زمانی را برای ثبت نام متقاضیان اعلام می کند و بعد از آن افراد زمان دارند تا با رفتن به بانک و ودیعه گذاری فیش حج خریداری کنند و اولویت بگیرند و سپس تا زمان رسیدن اولویت منتظر باشند در مرحله بعدی با رسیدن زمان اولویت سازمان حج و زیارت دوباره فراخوانی را اعلام می کند و از مردم می خواهد نسبت به سال و هزینه ها مابقی پول را به حساب سازمان پرداخت کنند تا شرایط لازم برای اعزام آن ها مهیا شود.
 
برای مثال در سال جاری میزان پول برای اعزام افراد بسته به نوع هتل و پرواز و... بین یک میلون و 700 هزار تومان تا دو میلیون 700 هزار تومان بوده است.
 
اما حالا با شرایط به وجود آمده دو راه پیش روی متقاضیان حج است یا در نوبت و منتظر بمانند و یا اینکه پول ودیعه بانکی خود را پس بگیرند. براساس اسناد بانکی دو بانکی که مردم پول حج عمره خود را در آن ودیعه کرده اند به این حساب ها سود پرداخت می کند سودی که برای کسانی که بعد از سال 1391 ثبت نام کرده اند 17 تا 20 درصد و برای کسانی که قبل از این سال ثبت نام کرده اند بسته به سود بانکی زمان ثبت نام است که معمولا در آن سال ها زیر 10 درصد بوده است.
 
بانک ملی چندی پیش در بیانیه درباره سودهای بانکی به ودیعه حج توضیحاتی دارد:« محاسبه و پرداخت سود سپرده‌گذاری عمره، در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های شورای پول و اعتبار و نرخ سود ابلاغی در مقطع سپرده‌گذاری است که در زمان تشرف زائر، اصل و سود محاسبه و در سر جمع هزینه سفر وی لحاظ می‌شود.
 
ولی چنانچه هر یک از متقاضیان قبل از فرا رسیدن نوبت تشرف حتی پس از سه ماه از تاریخ سپرده‌گذاری منصرف شوند، سود متعارف بانکی به نسبت مدت توقف وجه نزد بانک به سپرده‌گذار پرداخت می‌گردد.»
 
در ادامه این بیانیه آمده بود:« همانطور که اشاره شد مبنای محاسبه سود به متقاضی، نرخ زمان ثبت‌نام است، ولی در ارتباط با سپرده‌های عمره مفرده از بهمن ماه سال 1391 به بعد نرخ 20 درصد اعمال شده است.
 
بدیهی است در پایان دوره سپرده‌گذاری بلندمدت عمره یا تمتع چنانچه نرخ سود ابلاغی از طرف شورای پول و اعتبار تغییر کرده باشد، بانک نیز برای دوره جدید قرارداد یا سپرده متقاضی حج، سود جدید اعمال می‌نماید. »بازار خبر


پنجشنبه 27 فروردین 1394 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن