تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803349372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد رئيس جمهور بر ضرورت توسعه صادرات غيرنفتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
تاکيد رئيس جمهور بر ضرورت توسعه صادرات غيرنفتي موج - دکتر حسن روحاني، رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: با استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي مناطق آزاد تجاري و صنعتي، بايد صادرات غيرنفتي کشور توسعه يابد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، دکتر روحاني روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از منطقه آزاد تجاري و صنعتي انزلي و مجتمع بندري کاسپين در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مناطق آزاد تجاري و صنعتي بايد به مراکز بزرگ اقتصادي کشور تبديل شوند.
وي سال 1394 را سال رونق اقتصادي خواند و ادامه داد: امسال، سال رونق اقتصادي براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ اقتصادي است.
رييس جمهوري موقعيت گيلان را به لحاظ برخورداري از منطقه آزاد تجاري و صنعتي انزلي، موقعيتي ويژه و مناسب خواند.
حجت الاسلام روحاني با اشاره به گزارشي که توسط معصومه ابتکار رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور ارائه شد، افزود: حفظ محيط زيست، موضوعي لازم است و اگر محيط زيست از بين برود، سلامت حيات نيز از بين مي رود.
وي از استاندار گيلان و همه مسوولان خواست دست به دست هم دهند تا فکري براي آلودگي هاي تالاب انزلي انديشيده شود تا اين تالاب، به روزهاي اوليه خود برگردد.
رييس جمهوري اسلامي ايران امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر استاني به گيلان، از منطقه آزاد انزلي بازديد و از مجموعه هاي اقتصادي اين منطقه ديدن کرد.
وي همچنين از طرح توسعه بندري کاسپين و طرح تقاطع غيرهمسطح منطقه آزاد بازديد کرد.
طرح احداث تقاطع غير هم سطح منطقه آزاد انزلي که از سال 1388 تا سال 1392 فقط 35 درصد پيشرفت فيريکي داشته و روند ساخت آن از سال 1391 عملا با وقفه مواجه گرديده بود، پس از استقرار تيم مديريتي جديد و فعال سازي پروژه هاي راکد، ضمن تسريع در روند احداث مسير مستقيم اين پروژه از آبان ماه سال 92 تاکنون و در کمتر از 18 ماه پيشرفت فيزيکي آن به حدود 92 درصد رسيده است .
تقاطع غير هم سطح منطقه آزاد انزلي بصورت روگذر و شبدري کامل بوده که طول شاخه اصلي تقاطع از ابتداي محل فراز تا انتهاي محل فرود در حدود يک هزار و يکصد متر و دو باند شمالي و جنوبي مي باشد؛ اين تقاطع جهت تامين کليه حرکات گردشي و تغيير مسير ها و نيز يک زيرگذر به طول 600 متر جهت اتصال مسير رشت- انزلي به بندر کاسپين و به منظور توزيع متوازن بار ترافيکي بندر مذکور طراحي شده است .
همچنين دسترسي مسير راه آهن به محل اسکله و در نهايت اتصال منطقه به کمربندي امام زاده هاشم نيز از مسير زير گذر انجام مي شود.
دکتر روحاني را در اين بازديد محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري، محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهوري، اکبر ترکان مشاور رييس جمهوري و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد،حسين فريدون دستيار ارشد رييس جمهوري و همچنين رييس سازمان حفاظت محيط زيست و تعدادي از وزرا و نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي همراهي مي کردند.
روحاني در ادامه پانزدهمين سفر استاني دولت به گيلان، پيش از ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست شوراي اداري گيلان حضور يافته و همچنين با خبرنگاران و اصحاب رسانه نشست خبري خواهد داشت.
رييس جمهوري و کاروان تدبير و اميد، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه، در پانزدهمين سفر استاني دولت ميهمان گيلاني ها هستند.
منطقه آزاد انزلي تنها منطقه آزاد ايران در حاشيه درياي خزر است. سال 1383 خورشيدي اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي مورد تصويب هيات وزيران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي در سال 1384 از طرف هيات وزيران تعيين و ابلاغ شد که بر اساس آن؛ منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي در سه بخش و محدوده مجزاي بندري، شهرک صنعتي و محدوده روستاي گلشن تعيين و ابلاغ شد.
منطقه آزاد انزلي اکنون شامل محدوده اي از شهرستان انزلي به مساحت تقريبي بيش از 9 هزار و 600 هکتار خشکي و تا عمق دو کيلومتر از آب هاي ساحلي است.
کشورهاي حاشيه درياي خزر ، ترکيه و کشورهاي حاشيه خليج فارس و آسياي جنوب شرقي عمده بازارهاي صادرات و واردات محصولات از طريق منطقه آزاد انزلي هستند.
معافيت مالياتي 20 ساله بر درآمد و دارايي از تاريخ بهره برداري هرگونه فعاليت اقتصادي ، امکان فعاليت بانک ها و موسسات مالي بيمه اي در اين منطقه ، علاوه بر مزاياي قانوني همچون امکان مالکيت و مشارکت سرمايه گذاران خارجي تا ميزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزايا و معافيت هاي جديد براي فعالان اقتصادي توليدي ، فعال سازي پروژه هاي راکد عمراني ، بورس کالاي منطقه و رونق فضاي تجاري با اجراي مصوبه کالاي همراه مسافر اقدامات موثري است که زمينه ساز رونق فضاي کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
علاوه بر مزيت هاي قانوني منطقه آزاد اعم از آزادي کامل ورود و خروج سرمايه، آزادي مشارکت سرمايه گذاري خارجي تا سقف 100 درصد ،تضمين کامل سرمايه هاي خارجي و سود حاصل از آنها ، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکي و سود بازرگاني منطقه ، ويژگي ها و مزاياي بيشمار ديگري از منظر جغرافيايي، اقتصادي ، عمراني و زير ساختي و دانش و فناوري دارد.
فعال ترين بندر ايراني حاشيه درياي خزر با دارا بودن 10پست اسکله تخصصي و توان تخليه و بارگيري شش ميليون تن کالا در سال ، وجود گمرک انزلي به عنوان يکي از مدرن ترين گمرکات کشور، نزديکي به فرودگاه بين المللي رشت، نزديکي به بنادر شمالي درياي خزر و بنادر اروپايي از طريق رودخانه ولگا، نزديکي به پايتخت کشور و مراکز و قطب هاي صنعتي و جمعيتي کشور به عنوان مراکز توليد و مصرف، وجود تالاب بين المللي انزلي به عنوان يکي از قطب هاي اکوتوريسم کشور، واقع شدن در مسير کريدور شمال جنوب، نزديکي به شهرک هاي صنعتي انزلي و رشت، برخورداري از آب و هواي معتدل، وجود نيروي کار متخصص از امکانات و ظرفيت هاي اين منطقه براي توسعه اقتصادي استان گيلان بشمار مي رود.
در صورت اتصال بندر انزلي به راه آهن سراسري ، شاهد وقوع انقلابي در صنعت حمل و نقل به عنوان يکي از ارکان اصلي توسعه و ترانزيت کالا و مسافر در منطقه خواهيم بود.
پيش بيني مي شود پس از اتمام پروژه هاي زيرساختي محدوده منطقه آزاد انزلي نظير بندرگاه و اتصال آن به شبکه راه آهن سراسري، شاهد دوران طلايي در صنعت، تجارت و گردشگري منطقه و کشور باشيم چراکه اين منطقه حلقه اتصال اقتصاد ملي به اقتصاد و تجارت جهاني است













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن