تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819611601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت منطقه، عربستان سعودی و مصر را یکپارچه می‌بیند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امیرعبداللهیان در دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در تهران:
امنیت منطقه، عربستان سعودی و مصر را یکپارچه می‌بیند
معاون وزیر خارجه ایران گفت: انتظار داریم مصر کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند و قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد.

امنیت منطقه، عربستان سعودی و مصر را یکپارچه می‌بیند
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در ملاقات، خالد عماره رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری عربی مصر در تهران پیرامون روابط دوجانبه ایران و مصر و آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع جاری در یمن گفت‌وگو کرد.



امیرعبداللهیان با اشاره به شرایط حساس منطقه و جایگاه مهم و تأثیرگذار مصر در جهان اسلام و دنیای عرب، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، امنیت منطقه را در قالب یک مجموعه به هم پیوسته در نظر گرفته و امنیت کشورهای منطقه را متأثر از همدیگر و حلقات تکمیلی می‌داند. از این رو، ایران و مصر به عنوان دو کشور بزرگ و تعیین کننده، نقش و مسئولیت اساسی در حفظ ثبات و استقرار امنیت در منطقه دارند.


امیرعبداللهیان افزود: آنچه امروزه در صحنه یمن می‌گذرد، شرایطی بسیار پیچیده و خطرناک است و هوشیاری و درایت همه طرف‌ها را می‌طلبد.


معاون وزیر خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که جنگ جاری علیه کشور یمن به عنوان باتلاق عمیق، می‌تواند پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد و گسترش شعله آن به نقاط دیگر، امنیت کل منطقه را با تهدید جدی مواجه سازد.


وی گفت: ما شاهد برخی رفتارهای خردمندانه از سوی کشورهای منطقه هستیم. با این وجود، انتظار داریم که مصر به عنوان کشوری اسلامی و عربی، کمک بیشتری برای تسریع در جستجوی رهیافت سیاسی برای یمن و جلوگیری از ادامه کشتار و توسعه درگیری کند. این قابل قبول نیست که مصر در تحولات یمن خود را در مقابل مردم یمن قرار دهد.


معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ادامه داد: بدون تردید، رهبران قاهره برای آینده روابط عربی خود، اهمیت زیادی قائل هستند و مناسبات نزدیک مصر با مردم یمن، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.


معاون وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: تبدیل صحنه یمن به عرصه جدیدی برای رشد نیروهای افراطی همسو با تشکیلات داعش و بانیان و حامیان آن، منافع و حاکمیت بسیاری را تحت تأثیر قرار خواهد داد و حملات کور و نابودسازی مؤسسات و زیرساخت‌های این کشور مسلمان توسط هر طرفی خارجی یا داخلی، هزینه سنگینی را بر کل منطقه، جهان اسلام و دنیای عرب تحمیل خواهد کرد. ما نگران امنیت سعودی و منطقه هستیم. ایران امنیت منطقه، سعودی و مصر را یکپارچه می‌بیند و از اتخاذ رویکرد نظامی در منطقه نگران هستیم.


در این دیدار، رئیس دفتر حفاظت منافع مصر نیز با اشاره به تحرکات افراط گرایانه و پدیده خشونت طلبی در منطقه، خطر منازعات طایفه‌ای و نژادی را به عنوان طرح مرموز دشمنان اسلام از دیرباز یادآور شد و اهمیت رایزنی و همکاری نزدیک ایران و مصر را خاطرنشان کرد.


وی همچنین با تبیین مواضع مصر در قبال تحولات منطقه بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

عزم جدی و جهانی، برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه ضرورت دارد/ تقویت تروریسم برای امینت جهان خطرناک است
تحولات «یمن» و «سوریه» محور گفتگوهای معاون وزیر خارجه با هیئت هلندی
ضرورت توجه جامعه جهانی به مسائل منطقه و احترام به حق حاکمیت کشورها
اقدامات خشونت‌آمیز چندساله در منطقه اوضاع عراق، سوریه، بحرین و یمن را پیچیده‌تر کرده است
ضرورت جلوگیری سازمان ملل از ادامه جنگ در یمن
حل بحران منطقه، از سوریه تا یمن تنها با گفتگوی سیاسی امکان‌پذیر است
ديدار امير عبداللهيان با وزير خارجه نروژ و رئیس صلیب سرخ جهانی
تمجید معاون وزير خارجه كشورمان از تلاش‌های نخست وزير لبنان در حفظ امنیت و تقويت روند سياسي در اين كشور
حمله نظامی عربستان سعودی به يمن خطایی استراتژيك است/ رياض فراموش نكند كه حضور نظامیشان در بحرين مشكل را پيچيده‌تر کرد
تهران آماده پذيرش مجروحين اقدام تروريستی در یمن/ آماده اعزام تيمی زبده از پزشكان جراح و داوطلب كشورمان به یمن




۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن