تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798269941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلواپسان فضاي مجازي، مقابل کاربران قرار گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸ب.ظ)
شگفتي از دادن يک کارت زرد؛ دلواپسان فضاي مجازي، مقابل کاربران قرار گرفتند موج- هفته اي که گذشت نمايندگان مجلس با بيان اين که پاسخ قانع کننده اي در برابر سوالات وزير ارتباطات دريافت نکردند، وي را با کارت زردي مواجه کردند که شگفتي جامعه ارتباطي را در پي داشت.
به گزارش خبرنگار موج، بيش از 2 دهه از وجود تکنولوژيي در کشور به نام اينترنت که زماني در دنيا به عنوان پديده شناخته مي شد مي گذرد، و از سال 1993 که ايران به عنوان دومين کشور خاورميانه در استفاده از اينترنت شناخته مي شد اين فناوري در کشورمان با مشکلاتي رو به رو بوده است که امروزه شاهد دست اندازهايي هستيم.
در اين مدت با وجود سيستم هاي موجود در کشور و گسترش تکنولوژي در دنيا با ورود انواع لب تاپ ها، گوشي ها و تبلت ها شاهد بيشتر شدن کاربران داخل کشور هستيم و هرچه تعداد کاربران بيشتر مي شود ناگزير بايد امکانات موجود براي کاربران که مهم ترين بخش آن افزايش پهناي باند است بيشتر شود؛ اما، نه تنها ما شاهد اين برتري کيفيت نيستيم بلکه هر روز نارضايتي هاي متعددي از طرف کاربران به شرکت هاي ارائه دهنده و اپراتورها وجود در کشور ارسال مي شود.
بررسي آمار جهاني نشان دهنده اين است که در سال 2012 کشور ايران از نظر سرعت و دسترسي کاربران خانگي به اينترنت بين 178 کشور جهان در رتبه 164 جهان قرار دارد و اين رتبه در سال 2013 به 170 در دنيا رسيد و در سال 2014 کشور ايران با ميانگين سرعت 3.07 مگابايت بر ثانيه در جايگاه 169 جهان قرار دارد. متاسفانه با وجود گسترش تکنولوژي و علوم ارتباطات در کشوري که يکي از مدعيان اين علوم در منطقه است، با کمبود سرانه پهناي باند، سرعت اينترنت و قيمت بالا خدمات رساني جايگاه مناسبي را کسب نکرده ايم.
به هر حال وعده هاي زيادي در خصوص افزايش پهناي باند و کيفيت اپراتورها داده شده است که اوج اين وعده ها از تاريخ 27 اريبهشت 93 که با روزجهاني ارتباطات همراه بود آغاز شد.
رئيس جمهور در روز مذکور با بيان نارضايتي خود از پهناي باند و کيفيت اينترنت خواستار رسيدگي هرچه سريع تر وزير به وضعيت اينترنت کشور شد که اين مسأله با پاسخ وزير ارتباطات همراه بود و محمود واعظي گفت: ما وارث اينترنت وصله پينه اي هستيم و تا ترميم اين شبکه زمان لازم است.
با گذر زمان بازهم شاهد اعتراض کاربران نسبت به کيفيت و سرعت اينترنت بوديم که اين بار حجم کمتري را به دنبال داشت و با احساس سايه اي به نام نسل سوم و چهارم دلواپسي ها افزايش يافت تا جايي که برخي نمايندگان نه تنها خواستار سرعت و پهناي باند نيستند بلکه خواهان راه اندازي سريع شبکه ملي اطلاعات و نگران فرهنگ استفاده از فضاي مجازي با افزايش پهناي باند هستند.

جلوگيري از استفاده اينترنت به بهانه پيوست فرهنگي ظلم به مردم است
سيدمحمد بياتيان، نماينده مجلس شوراي اسلامي با رويکرد پشتيباني از کاربران به خبرنگار موج گفت: وزارت ارتباطات ملزم به خدمات رساني به مردم است و بايد تمام خواسته هاي منطقي جامعه را برآورده کند.
وي در ارتباط با کارت زرد وزير ارتباطات گفت: من بارها به نمايندگان محترم گفتم که کاري نکنيد که مردم استنباط کنند ما خواستار کاهش سرعت اينترنت و پهناي باند هستيم؛ اما آنان گفتند که با حضور در جمع دانشجويان و پژوهشگران آن ها را توجيه خواهيم کرد.
نماينده مردم بيجار اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستيم که بخش اعظم پژوهش ها و کارهاي روزمره با اينترنت انجام مي شود که اين ميزان مصرف نياز به امکانات کافي و مناسب است تا کاربران مورد ظلم قرار نگيرند.
بياتيان در ادامه درباره پيوست فرهنگي استفاده از اينترنت، فضاي مجازي و نگراني برخي گفت: جلوگيري از ورود مردم به سرعت بالاي اينترنت مصداق جلوگيري از فرزند براي رفتن به مدرسه است که با ترس از فراگيري موارد غيراخلاقي در محيط مدرسه از پيشرفت آن در علم جلوگيري کنيم و اين موضوع غير منطقي و اخلاقي است.
وي در ادامه گفت: بايد به عنوان قوانين بازدارنده از اين هجوم هاي غيرفرهنگي جلوگيري کرد و اين که عده اي خواستار از بين رفتن يک صنعت را داشته باشند اين ظلم در حق استفاده کنندگان است.

بدون وجود آب نمي توان قايقي راند
يک کارشناس حوزه ارتباطات معتقد است که شبکه ملي اطلاعات و پهناي باند همواره به يکديگر وابسته هستند و تا جايي که ازم و ملزوم هم هستند و نميتوان شبکه ملي اطلاعات گسترده اي را با نبود پهناي باند مناسب داشت.
خسرو سلجوقي پهناي باند در اينترنت کشور را موضع فرعي مي داند و مي گويد: اين موضوع همانند مسئله قايق و آب است که بدون داشتن فضاي مناسب و آب کافي تمام تلاشمان را کنيم تا قايق ساخته شده که به بزرگي يک کشور است حرکت کند.
وي افزود: پهناي باند در هر کشور حکم زيرساخت را دارد و بازيگر نقش رودخانه عظيم است و بايد اين موضوع را بسيار مهم تلقي کرد.
سلجوقي در ادامه مي گويد: حتي اگر هم فرض کنيم که از فردا اينترنت جهاني قطع شود به نظر شما نبايد در داخل کشور ارتباط داشته باشيم؟ و اين موضوع با وجود شبکه و بدنه پهناي باند مناسب ميسر است.
وي با بيان اين که اين موضوعاتي که گفته شده است بدون کارشناسي لازم صورت گرفته است اظهار کرد: شبکه ملي اطلاعات بايد بر روي همين پهناي باند لازم حرکت و ارائه سرويس کند و شبکه ملي اطلاعات يعني اطلاعات در داخل کشور رد و بدل خواهد شد که آن هم نيازمند امکانات لازم و پهناي باند مناسب است.

شبکه ملي اطلاعات و پهناي باند در يک راستا هستند
عضو نظام صنفي رايانه اي استان تهران سهيل مظلوم با اشاره بر اين که بايد پهناي باند را به بخش خصوصي واگذار کنيم گفت: به طور يقين شبکه ملي اطلاعات و پهناي باند در يک راستا هستند و هيچ مغايرتي با هم ندارند و در زمان هاي مختلف شاهد بوده ايم که کارشناسان نخبه در امر ارتباطات همواره خواستار واگذاري پهناي باند اينترنت از شرکت زيرساخت به شرکت هاي خصوصي بوده اند و خواستار تامين امنيت فضاي مجازي بوده اند.
اين کارشناس حوزه فناوري افزود: در صورتي که شرکت هاي خصوصي پهناي باند را به طور مستقيم از کشورهاي خارجي خريداري و تقسيم کنند، و وزارت ارتباطات تنها حکم نظارت را بر عهده بگيرد تمام مشکلات اينترنت از جمله سرعت و کيفيت برطرف خواهند شد.
وي همچنين خاطرنشان کرد: اگر ورود پهناي باند به شرکت خصوصي واگذار شود مشکلات اخير برطرف مي شود و عدم وجود رقيب براي شرکت زير ساخت به اين معني خواهد بود که مشکلات ايجاد شده در زمان طولاني تري به عمر خود پايان دهند.

دست انداز يا دلواپسي؟
با اين اوصاف با وجود برخي اظهار نظرهاي نمايندگان و برخي افرادي که مخالف پهناي باند قبل از سازماندهي شبکه ملي اطلاعات مي باشند نظرهاي مردم، کاربران و موضع گيري آن ها عليه نمايندگان به دو وجه است، آن هم اين که نمايندگان مخالف رشد ارتباطي و ارتقاي سطح اينترنت در بين جامع ارتباطي هستند و نگران اين فضا مي باشند يا اخطارها به صورت سليقه اي در صحن مجلس داده مي شود و باز هم شاهد شکافي سياسي بين جناح هاي مختلف هستيم، که بايد ديد روند برخورد کاربران با توجه به تصميمات مجلس و اقدامات وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات چگونه خواهد بود؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن