تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798597721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک قدم تا تکمیل پاویون مدرن ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: یک قدم تا تکمیل پاویون مدرن ایران
کمتر از ۲۰روز تا آغاز اکسپو ۲۰۱۵ میلان زمان باقی است. اکنون مهم‌ترین موقعیت برای جمع‌بندی تمام فعالیت‌های گروه اکسپو در ایران است.
به گزارش نامه نیوز، میلاد محمدی: گروهی که از سال ۹۲ تاکنون صدها فکر و ایده را به‌عمل تبدیل کردند و اکنون آماده می‌شوند تا ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی خود را در نمایشگاه جهانی ایتالیا مشاهده کنند. بدون شک مهم‌ترین اقدامی که تیم اکسپو در این مدت انجام دادند و هزینه‌های قابل‌توجهی را نیز متحمل شدند، ساخت سازه‌ای عظیم و قدرتمند به نام پاویون جمهوری اسلامی ایران است که به اعتقاد بسیاری از طراحان اجرای چنین طرحی در ابعاد واقعی دشواری‌های خاص خودش را داشت اما به هر تقدیر این سازه منحصربه‌فرد اکنون مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و همه چیز برای شروع یک رقابت بزرگ فرهنگی و اقتصادی در میان مهم‌ترین کشورهای جهان آماده است.

زمین پاویون ایران ۲۰ در ۹۵ متر بوده و فضای کلی آن ۱۹۱۰ مترمربع است که ما در ۸۵۰ مترمربع آن کار ساخت‌وساز را در دو طبقه انجام می‌دهیم. این فضا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر قابل‌توجه است. بعضی از طرح‌های کمیته‌های ستاد اکسپو برای ارائه در پاویون ایران به شکل مجازی و برخی در قالب واقعی شرایط نمایش و اجرا دارند. برخی دیگر از طرح‌ها نیز در قالب طراحی داخلی یا خارجی به تصویر کشیده شده‌اند. امسال نخستین سالی است که غرفه ایران با زمینی که به آن واگذار شده و ساختمانی که طراحی شده، ساخته شده است. در واقع ایران در دوره ۶ ماه برگزاری اکسپو، یک فضای اختصاصی دارد که معرف فرهنگ، هنر، اقتصاد و... کشورمان است و با توجه به نگاه ابتکاری و تولیدی که درباره کشورهای مستقل وجود دارد، ایران می‌تواند در این محفل خود را آن‌طور که درخور شأن ایرانیان است، نشان بدهد. نماینده گروه طراح پاویون ایران که این روزها برای سرکشی به وضعیت پاویون و تحلیل و بررسی وضعیت آن به شهرک اکسپو سفر کرده از راه دور مهمان صمت شد تا مخاطبان را در جریان آخرین اتفاقات اکسپو میلان قرار دهد. با ما همراه باشید:

در ماه‌های اخیر تیم اجرایی اکسپو تمام تلاش خود را انجام داده تا پاویون ایران به موقع برای رونمایی در میلان آماده شود. درحال‌حاضر این پاویون چه شرایطی دارد؟

کار ساخت‌وساز قسمت‌های اصلی پاویون چند هفته‌ای است که به پایان رسیده و اگرچه این سازه پیچیدگی‌های بسیاری داشت و به سرانجام رساندن بخش‌های مختلف آن با دشواری همراه بود اما شکر خدا به موقع آن را آماده کردیم. سعی داریم در مدت‌زمان باقی‌مانده برخی جزییات را در پاویون انجام دهیم که عمده این جزییات مربوط به معماری داخلی است. نکاتی ازجمله نصب آینه‌ها، ویترین‌ها و مانیتورهای سازه اکنون درحال انجام است و امیدوار هستیم در فرصت باقی‌مانده این کارها نیز به پایان برسد. در مجموع مشکلی برای انجام مابقی کارها وجود ندارد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایران به روال دیگر کشورها با نظم و سلیقه در اکسپو ۲۰۱۵ میلان حضور خواهد داشت.
 
سازه نهایی به خوبی آنچه در طراحی مدنظر شما بود، ساخته شده است؟ منظورم این است که مغایرتی با طرح اصلی ندارد؟

دقیقا شبیه طرح ساخته شده است و ایرادی در آن مشاهده نکردیم. مخاطبانی که تصاویر مفهومی این سازه را دیده بودند به‌طور قطع با دیدن عکس‌های سازه نهایی می‌توانند این موضوع را تایید کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که در همین روزها مردم در شهرک اکسپو با دیدن پاویون ایران توقف کرده و با آن عکس یادگاری می‌اندازند. یعنی برای همه مردم چنین طرحی جذاب است. محل قرارگیری پاویون ما به گونه‌ای است که از داخل خیابان اصلی به خوبی پیداست و این نکته می‌تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد. امیدوار هستیم اندک کارهای باقی‌مانده هم با همین نظم و سلیقه پیش برود تا ان‌شاالله تاریخی‌ترین حضور ایران در اکسپوهای جهانی رقم بخورد.
 
بحث انتقال کالا و خدمات مورد نیاز از ایران به ایتالیا در چه مرحله‌ای است؟

تمام مواد و کالاهای مورد نیاز، از جمله مواد غذایی، گیاهان و درخت‌های بومی، سوغاتی‌ها و مواد مورد نیاز برای فروش و و دیگر ابزار و وسایل مورد نیاز در پاویون درحال انتقال هستند و این بخش نیز تا قبل از شروع اکسپو به پایان خواهد رسید. همچنین بروشورها و کتاب اکسپو نیز تا چند روز دیگر آماده بهره‌برداری خواهد بود. بحث آموزش پرسنل حاضر در سازه ایران درحال انجام است و مراحل پایانی را طی می‌کند. فکر می‌کنم این موضوع یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید انجام بگیرد و خدا را شکر به خوبی هم اجرا شد. بحث نحوه و شرایط سرو غذا و خوراکی‌ها هم نهایی شده و برنامه غذایی در این ۶ ماه مشخص و آماده است.
 
با شروع اکسپو شما فعالیت دیگری برعهده خواهید داشت؟

خیر. مسئولیت ما با شروع این نمایشگاه به پایان خواهد رسید و وظیفه دیگری نخواهیم داشت.

ارزیابی شما از شرایط حضور ایران در میلان چیست؟ آیا حضور ایران در میان کشورهای برتر جهان که همواره در اکسپوهای مختلف فعال بوده‌اند، می‌تواند نمود داشته باشد؟

به نظر من این اتفاق همین حالا هم رخ داده است. به‌طور قطع پاویون ایران یکی از زیباترین‌ها است و می‌تواند در میان برترین‌ها از نظر طراحی قرار بگیرد. از اینجای کار به بعد مربوط به نحوه انجام فعالیت‌های این ۶ ماه است. اگر کمیته‌های مختلف بتوانند طرح و برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری خودشان را به‌خوبی انجام بدهند، به‌طور قطع به تمام اهداف خودمان دست خواهیم یافت.
 
«لااستامپا»پاویون ایران را تحسین کرد

در شرایطی که پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۱۵ آخرین مراحل ساخت‌وساز را طی می‌کند، روزنامه ایتالیایی لا استامپا به عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های این کشور درباره این سازه مدرن گزارشی تهیه کرد و بدین ترتیب طرح سفره ایرانی روی جلد این رسانه رفت.

لا استامپا نوشت: عدالت، بخشش، قناعت و شکرگذاری، مفاهیم سنتی غرفه جمهوری اسلامی ایران هستند که ریشه در مذهب این کشور بر سر سفره دارد. سفره، هدیه و برکت پروردگار به مردم ایران است. مفهوم غرفه جمهوری اسلامی ایران، سفره است که از طریق آن، انسان‌های سراسر جهان از رحمت پروردگار بهره‌مند می‌شوند. پاویون ایران به شکل سفره طراحی شده و این نوع از طراحی می‌تواند برای همه مخاطبان اکسپو ۲۰۱۵ جذاب و تداعی‌کننده مفاهیم ارزنده باشد. سه موضوع اصلی غرفه ایران، سنت، دوام‌پذیری و تنوع‌پذیری است که به زیبایی ترسیم شده و نشان از حسن توجه طراحان ایرانی به مفاهیم کاربردی است.

این طرح مفهومی نتیجه یک کار منحصربه‌فرد است که مرحله نخست آن توسط شرکت ره‌شهر و با همکاری مهندسان مشاور معماری کلید خورد و فاز اجرایی به تیم حرفه‌ای و کهنه‌کار studio RPA S.r.l در ایتالیا سپرده شد. غرفه ایران در ابعاد کلی ۱۹۵۰ مترمربع وسعت دارد که از این میزان حدود ۹۰۰ مترمربع مساحت سازه در قالب دو طبقه بوده و مابقی باغ و زمین‌های زراعی اطراف آن است.

طبقه بالای پاویون ایران به فضای نمایشگاهی اختصاص دارد که به ۷ منطقه جوی ایران تقسیم شده و در طبقه پایین، محصولات و غذاهای ایرانی به همراه سایر خدمات به بازدیدکننده‌ها عرضه می‌شود.

منبع: روزنامه صنعت





۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن