تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821087965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش نظام سکونت گاهی سند آمایش استان البرز بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز: بخش نظام سکونت گاهی سند آمایش استان البرز بررسی شد خبرگزاری پانا:معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز؛از بررسی بخش نظام سکونتگاهی سند آمایش استان البرز خبر داد و گفت: یكی از مهمترین روشهای عملیاتی كردن توزیع مناسب جمعیت جهت تحقق توسعه پایدار، تعریف درست نظام سلسله مراتب سكونتگاهی اعم از شهری و روستایی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ فروردين ساعت 09:48

خبرگزاری پانا+معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز

به گزارش خبرنگار پانا، ذبیح الله قائمی بابیان این مطلب در دهمین جلسه کارگروه تخصصی آمایش سرزمین که بامحوریت نظام سکونت گاهی برگزارشد؛اظهار داشت: یكی از ضروریات طرح های جدید منطقه ای لزوم توجه و تعریف نظام سلسله مراتبی نه در دو نظام شهری و روستایی جدا از هم دیگر بلكه در یك مجموعه از بزرگترین شهر منطقه تا كوچكترین روستا با تعریف نقش و عملكرد هر كدام است. قائمی گفت: در این بین روستا – شهرها به عنوان حلقه های اتصال نظام سلسله مراتب شهری از یك طرف و سطح بندی سكونتگاههای روستایی از طرف دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است كه با شناسائی این نقاط در سطح نواحی و ظرفیت سازی با اعطای خدمات و تسهیلات ویژه می توان تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و كاهش عدم تعادلهای ناحیه ای به جا گذاشت.
 در این جلسه تعریف سطح بندی سكونتگاهها اعم از شهری و روستایی در یك نظام سلسله مراتبی و چگونگی نحوه استقرار سکونتگاه ها، تجهیزات و محل فعالیت های انسانی و کنش آنها با نظام اجتماعی و اقتصادی ارائه شد.  مشاور طرح نیز با بیان اینکه آیا استان در نظر دارد که شهرنشینی را گسترش دهد یا به تعادل منطقه و فضا اهمیت می دهد گفت:همه پیشنهادات در نظام سکونت گاهی بایستی منطبق با زیستگاه و محیط زیست استان باشد  و عمده‌ترین مشکلات محیط زیستی عصر جدید  و بحران کم آبی در نظام سکونتگاهی مد نظر قرار گیرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن