تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819651670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار کوهدشت: بحران آب در کوهدشت جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار کوهدشت:
بحران آب در کوهدشت جدی است
فرماندار کوهدشت با بیان اینکه در زمینه آب ما در ابتدای بحران نیستیم، بلکه بحران را شروع کرده‌ایم، گفت: افت آب سفره‌های زیرزمینی دشت کوهدشت به 21تا 22 متر رسیده است.‌

خبرگزاری فارس: بحران آب در کوهدشت جدی است



به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، محمدکرم محمدی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه آب ما در ابتدای بحران نیستیم، بلکه بحران را شروع کرده‌ایم،افزود: طی دهه 80 تا 90 افت آب سفره‌های زیرزمینی دشت کوهدشت 1,2 متر بوده است. بعد از 10 سال به 12 متر رسیده است و اینک به 21 تا 22 متر رسیده است.
وی اظهار کرد: امروزه کوهدشت از نظر تامین آب آشامیدنی نیز مشکل دارد، چندین برنامه را به صورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اندیشیده شده است، استاندار محترم و همه مدیران مرتبط به طور جدی پیگیر موضوع هستند.
فرماندار کوهدشت افزود: یکی از راه‌هایی که برای حفاظت از آب‌های زیرزمینی وجود دارد، بحث کشت‌های جایگزین است، یعنی الگویی که بتواند، جایگزین کشت‌های فعلی شود، بحثی به عنوان الگوی کشت پاییزه را پیگیری کرده‌ایم، یکی از این کشت‌ها کلزا بود، متاسفانه به دلایلی مانند مناسب نبودن زمان کشت، بخش اعظمی از کلزاها از بین رفت.
محمدی بیان کرد: در جلسه شورای کشاورزی بنا براین شد که کشت محصولات آب دوست را به حداقل برسانیم تا جایی که ریاست محترم جهاد کشاورزی طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که منع کشت ذرت و چغندر الزام‌آور نیست، اما تا بیش از 50 درصد کاهش سطح کشت محصولات آب دوست را داریم.
وی با بیان اینکه دو دیدگاه در مورد سد معشوره وجود دارد،افزود: یک دیدگاه این است که معشوره فقط یک سد برقی شود و دیدگاه دیگر این است که برقی آبی شود، هر دو دیدگاه معایب و مزایای خود را دارد، اما در هر صورت معشوره قطعا اجرایی می‌شود.
محمدی در پایان گفت: کوهدشت در پایین دست سد معشوره قرار دارد و شهرستان دلفان در بالا دست، آب سر بالا نخواهد رفت که سد معشوره برای دلفان باشد، از این‌رو سد معشوره متعلق به کوهدشت است.
انتهای پیام/2304/

94/01/26 - 06:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن