تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصمیم روسیه به اجرای قرارداد اس- 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ظریف در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی:
تصمیم روسیه به اجرای قرارداد اس- 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است
وزیر امور خارجه ایران گفت: تصمیم روسیه به اجرای قرارداد فروش سامانه دفاع موشکی اس - 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است.

تصمیم روسیه به اجرای قرارداد اس- 300 به ایران اقدامی مثبت در مسیری صحیح است
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تصمیم روسیه گفت: همانطور که می دانید، سامانه اس 300 یک سامانه دفاعی  برای جلوگیری از حمله هوایی است ، ما سال ها پیش این سامانه را به روسیه سفارش داده و قراردادی در این باره بسته بودیم.



وی افزود : متاسفانه مداخلاتی در روابط دوجانبه ما با روسیه وجود داشت. ما از تصمیم درست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای اجرای این قرارداد استقبال می کنیم. من معتقدم ایران و روسیه همسایگان خوبی هستند.


ظریف ادامه داد ، ما روابطی تاریخی با روسیه داشته ایم. ما منتظر همکاری های بیشتر در حوزه همکاری های راهبردی با روسیه هستیم. این همکاری ها برای صلح و امنیت در منطقه ما و مبارزه با افراط گرایی و خشونت در آسیای میانه و نیز جاهای دیگر در منطقه خوب است. بنابراین، من فکر می کنم این اقدام روسیه گامی در جهت صحیح است و ما در انتظار توسعه هرچه بیشتر روابط خود با همسایگانمان و نیز با بقیه جهان هستیم.


وزیر امور خارجه در ادامه گفت :  روسیه یکی از همسایگان مهم و شریکی مهم برای ماست. این اقدام یکی از نقاط مشکل ساز در روابط ما با روسیه را از میان بر می دارد و من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور پوتین تصمیم گرفته است در این مسیر حرکت کند.»


وزیر خارجه ایران در ادامه  انرژی، کشاورزی، شیلات، راه آهن و قطارهای سریع السیر را در کنار گردشگری از حوزه هایی توصیف کرد که  دو کشور ایران و اسپانیا می توانند در آنها  همکاری  مشترک داشته باشند.


وزیر امور خارجه ایران، در ادامه گفت: ایران و اسپانیا از پیوندهای تاریخی با یکدیگر بهره مند هستند و ما دهه ها و قرن ها است که با هم همکاری داشته ایم.


ظریف با بیان اینکه ما در گذشته روابط خوبی با یکدیگر داشته ایم و اکنون نیز مناسبات خوبی داریم ، افزود : شرکت های اسپانیایی نقشی مهم در صنعت نفت و گاز و صنایع ایران داشته اند و می توانند بار دیگر آن نقش را از سرگیرند.


وی بر اساس بیانیه لوزان برای دستیابی به توافق پایبند هستیم ، البته  توافق، مستلزم اراده سیاسی و فهم این مطلب است که تحریم ها و توافق با هم سازگاری ندارند.


 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این نشست خبری درباره جیسون رضائیان خبرنگار زندانی واشنگتن پست در ایران گفت : اتهامات رضائیان بسیار جدی است ، اما روند قضایی امکان دسترسی به وکیل را برای او فراهم می کند .


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

استقبال وزیر خارجه اسپانیا از طرح ایران برای حل بحران یمن
به توافق نزدیکیم/ همکاری ایران و اسپانیا به ثبات منطقه‌ و جهان کمک می‌کند
هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب وارد تهران می‌شود
حضور عناصر افراطی، مشکلات مشترک کشورهای منطقه و سایر اعضای جامعه بین‌المللی است
نظرات منتقدین در مذاکرات آینده مدنظر قرار خواهد گرفت/ برگزاری جلسه با دیپلمات‌های سابق
ظریف: تاکید بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه بین‌المللی/ ادریس اف: ابراز امیدواری از درایت ایران در مذاکرات هسته‌ای
ظریف به اسپانیا و پرتغال می‌رود
ظریف: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای تحریم‌های ظالمانه را شکستند




۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن