تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819055533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا: ایالت ها بی توجه به توافق به تحریم ها ادامه خواهند داد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


به گزارش رویترز:
آمریکا: ایالت ها بی توجه به توافق به تحریم ها ادامه خواهند داد
در بیش از نیمی از این ایالت ها، محدودیت ها تنها در صورتی پایان خواهند یافت که ایران پس از این به عنوان حامی تروریسم شناخته نشود و یا تحریم های فدرال آمریکا علیه ایران برداشته شوند، امری که حتی با رسیدن به توافق نهایی کاملاً غیرمحتمل است.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری رویترز (Reuters) گزارش داد "توافق بشود یا نشود، بسیاری از ایالت های آمریکا به تحریمهای خود بر ایران ادامه خواهند داد."  
این خبرگزاری نوشت: «توجه به بعد کمتر شناخته شده ای از انزوای بین المللی ایران نشان می دهد 24 ایالت آمریکا [از 50 ایالت] رأساً قوانینی مصوب کرده اند که به موجب آنها شرکت های فعال در بخش های خاصی از اقتصاد ایران مورد مجازات قرار می گیرند.  
در بیش از نیمی از این ایالت ها، محدودیت ها تنها در صورتی پایان خواهند یافت که ایران پس از این به عنوان حامی تروریسم شناخته نشود و یا تحریم های فدرال آمریکا علیه ایران برداشته شوند، امری که حتی با رسیدن به توافق نهایی کاملاً غیرمحتمل است.     همچنین در این راستا دو ایالت از 50 ایالت کشور ایالات متحده آمریکا - کانزاس و میسیسیپی - در حال بررسی اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند.»      

نقشه تحریم های ایالتی آمریکا سبز: دارای قوانین مصوب زرد: در دست رسیدگی   رویترز اشاره کرده است: «در صورتی که دولت فدرال به توافق با ایران دست یابد، تحریم های تزلزل ناپذیر در سطح ایالتی، یا اعمال تحریم های جدید، خطر گسترش شکاف میان ایالت ها و دولت فدرال ایالات متحده را در یک موضوع تعیین کننده در سیاست خارجی آمریکا افزایش خواهد داد.»  
این خبرگزاری می افزاید: «اگرچه ایالت های آمریکا اغلب اقدامات خود درباره تحریم ایران را با دولت فدرال هماهنگ کرده اند، گاه در زمینه محرومیت سرمایه گذاری در ایران، نسبت به سیاست فدرال از موضع محکمتری با شرکتهای خارجی مرتبط با ایران برخورد کرده اند.     در این زمینه سناتور جمهوریخواه "دان گِیتز" نماینده ایالت فلوریدا گفته است: «تحریم های سرمایه گذاری ما به هیچ وجه به مذاکرات رئیس جمهور اوباما با ایرانی ها وابسته نیست.» دان گیتز در سال 2007 حامی مصوبه مجازات شرکت های سرمایه گذار در بخش انرژی ایران بوده است.     وی می افزاید: «آن ها مجبورند به شدت رفتار خود را تغییر دهند و ما لزوماً از نظر رئیس جمهور اوباما یا هر رئیس جمهور دیگری درباره ایران پیروی نمی کنیم.»  
خبرگزاری رویترز همچنین گزارش می دهد از میان نزدیک به 12 ایالت که مستقیماً با این خبرگزاری تماس داشته اند نمایندگان ایالت های جورجیا، فلوریدا و میشیگان نیز در اظهاراتی گفته اند هیچ تصمیمی برای تغییر در سیاست های خود در قبال ایران حتی در سایه توافق دولت فدرال ندارند. همچنین مقامات ایالتی دو ایالت کنتیکت و ایلینوی گفته اند حتی در صورت امضای توافق، برای تغییر در سیاست های محرومیت سرمایه گذاری خود به تصویب قانون جدید ایالتی نیاز خواهد بود.  
همچنین، مقامات ایالتهای نیویورک و اورِگِن به رویترز گفته اند نگاه آنها به تغییرات قانونی در سطح فدرال است تا تعیین کنند چه تأثیری بر سیاست های خود آن ها خواهد گذاشت.     اولین تلاش ها برای تصویب محرومیت های سرمایه گذاری علیه ایران در سال های 2008 و 2009 انجام گرفت و تصویب قانون جامع تحريم‌ها، حساب‌کشی و محروميت سرمایه گذاری در ايران (سیسادا) به مثابه مهر تأییدی از سوی دولت فدرال بر این اقدامات بود، قانونی که هرچه بیشتر ایالت های آمریکا را به گذراندن قوانین تحریم کننده تشویق کرد.     به گزارش رویترز، شرکت های خارجی هدف اصلی این قوانین هستند [تحریم های ثانویه]، چرا که از فعالیت شرکت های آمریکایی در ایران به شکل گسترده ای به وسیله قانون فدرال ممانعت به عمل آمده است [تحریم های اولیه].     "مارتی کولنبرگ" نماینده ایالت میشیگان در سنای آمریکا که حامی لایحه محرومیت از سرمایه گذاری در ایران در سال 2008 بوده است، همچنین گفته است بخشهایی از این قانون  بر اساس الگوی ارائه شده از سوی آیپک (شورای روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) حامی و لابی سنا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران طراحی شده است.  
رویترز در پایان می افزاید: «قوانین محرومیت از سرمایه گذاری در ایران معمولاً با حمایت گسترده نمایندگان هر دو حزب آمریکا قرار گرفته است و فرمانداران ایالتی هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا این قوانین را به معرض اجرا گذاشته اند.»    

  505
 



۲۵/۰۱/۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن