تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798684183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای گرفتن دکترای فیزیوتراپی در پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کارشناسان فیزیوتراپی به دلیل اینکه امکان ادامه تحصیل برای مقطع دکترای حرفه ای در کشورمان وجود ندارد، مجبورند به پاکستان بروند و با صرف هزینه ای بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار، در آنجا مدرک بگیرند.

به گزارش تراز ، در نشست خبری بیست و ششمین کنگره انجمن فیریوتراپی ایران که قرار است دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار شود، مسئولان انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به از دست رفتن استقلال فیزیوتراپیست ها و همچنین نادیده گرفته شدن جایگاه آنها در بیمارستان ها، به شدت انتقاد کردند.

دکتر خسرو خادمی استاد دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از اینکه رشته فیزیوتراپی به عنوان رشته علوم پایه تلقی می شود، گفت: این وضعیت باعث شده تا فیزیوتراپیست ها جایگاه و مسئولیتی در بیمارستان ها نداشته باشند.

دبیر علمی کنگره بیست و ششم انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: دور بودن فیزیوتراپیست ها از مراکز درمانی، مشکلات زیادی برای ما و بیماران ایجاد کرده است. در واقع، شاهد تداخل در حرفه فیزیوتراپی هستیم و این مسئله به خاطر این است که جایگاهی برای این رشته در بیمارستان ها تعریف نشده است.

خادمی با طرح این موضوع که استقلال فیزیوتراپیست ها در حال از بین رفتن است، گفت: یکی از آسیب های نداشتن جایگاه برای فیزیوتراپی در بیمارستان ها، توقف پیشرفت فیزیوتراپی در بالین است.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نداریم، افزود: دنیا سالهاست به این سمت حرکت کرده ولی ما از تربیت دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور محروم هستیم. در نتیجه شاهد هستیم که همکاران فیزیوتراپیست برای گرفتن مدرک دکترای خود به کشور همسایه پاکستان می روند.

خادمی از فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته های تاپ دنیا نام برد و گفت: از فیزیوتراپی به عنوان آخرین زنجیره درمانی بیماران نام برده می شود.

در ادامه این نشست خبری، محمدرضا جمالزاده دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران، اظهارداشت: بیش از ۹۰ درصد ارائه دهندگان خدمات فیزیوتراپی کارشناس هستند که می بایست توان این افراد از جهت علمی و عملی ارتقاء یابد.

وی با طرح این موضوع که فیزیوتراپیست ها پست و ردیف استخدامی در بیمارستان ها ندارند، افزود: اصولا فیزیوتراپیست ها به عنوان کارمند بخش بیمارستانی محسوب می شوند. در حالی که دو سال است از طریق وزارت بهداشت پیگیر این موضوع هستیم ولی تا کنون پاسخی نگرفته ایم.

همچنین دکتر محمد اکبری عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، در ارتباط با ادامه تحصیل فیزیوتراپیست ها در کشور پاکستان، گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر فیزیوترپیست از کشورمان در پاکستان مشغول تحصیل برای گرفتن مدرک دکترای حرفه ای هستند. ضمن اینکه مشغول رایزنی با دو دپارتمان دیگر پاکستان هستیم که ۵۰ نفر دیگر از همکاران را به این کشور بفرستیم.

وی با اعلام اینکه وضعیت دانشگاه های پاکستان برای تدریس رشته فیزیوترپی در سطح استانداردهای جهانی است، تاکید کرد: متاسفانه وقتی خودمان به سرمایه هایی که داریم بها نمی دهیم، در نتیجه شاهد خروج پول های کشور هستیم. زیرا، هزینه دکترای حرفه ای در پاکستان بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار است که خود شخص پرداخت می کند.

اکبری ادامه داد: این موضوع با مسئله توریسم سلامت و جذب بیماران خارجی برای کسب درآمد، منافات دارد.


منبع: مهر


سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت 13:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن