تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818864106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرايند تامين مالي صادرات تسهيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۱۸ق.ظ)
فرايند تامين مالي صادرات تسهيل مي‌شود موج - مدير عامل بانک توسعه صادرات با تاکيد بر حذف بروکراسي اضافي اعلام کرد: پروسه تامين مالي شعب بررسي و اصلاح مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي صالح آبادي در نشستي با برخي از صادرکنندگان استان کرمان در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان كرمان با بيان اينكه افزايش شعبه براي اين بانك اولويت ندارد، افزود: در بسياري كشورها بين 4 تا 12 شعبه بانک تخصصي تامين مالي صادرات مانند بانک توسعه صادرات وجود دارد، اما؛ در کشور ما اين بانك اکنون 40 شعبه وجود دارد.
صالح آبادي با اشاره به ايجاد طرح خدمت در بانك توسعه صادرات گفت: براي جلوگيري از افزايش شعب و خدمت رساني بهتر به صادرکنندگان طرح خدمت مطرح شده است كه در اين طرح با همكاري بانک هاي دولتي و خصوصي خدماتي از طريق اين بانک‌ها به مراجعان بانک ما ارائه خواهد شد.
مدير عامل بانک توسعه صادرات ايران با ابراز اميدواري نسبت به بهبود اوضاع در سال جاري گفت: با توجه به اينکه منابع سپرده اي در اين بانک نزديک به صفر است، بنابراين مشکل نقدينگي داريم. برخي بانک ها نرخ هاي سود قابل توجهي را مي دهند اما در بانک توسعه صادرات ميانگين سود 18 تا 20 درصد است و به همين دليل جذابيت جذب سپرده نداريم.
صالح آبادي اظهار داشت: مسووليت ذاتي بانک توسعه صادرات ارايه خدمات ارزنده به صادرکنندگان است و منابعي که در اختيار بانک است از صندوق توسعه ملي، سرمايه بانک و سپرده گذاري بانک مرکزي نزد بانک تامين مي شود.
وي با اشاره به اينکه حدود 80 درصد منابع بانک ارزي و 20 درصد منابع ريالي است گفت: در حال حاضر مانده تسهيلات بانک 90 هزار ميليارد ريال است که کمتر از 20 هزار ميليارد ريال آن منابع ريالي است.
وي خاطرنشان کرد: تمايلي براي تبديل منابع ارزي به ريالي نداريم، ما در بخش ريالي کمبود منابع داريم و زماني که قرار است ماليات سنگين به سازمان مالياتي بدهيم اين فشارها بيشتر مي شود.
مدير عامل بانک توسعه صادرات گفت: اميدواريم صادرکنندگان اين محدوديت منابع بانکي را درک کنند؛ زيرا يکي از درخواست‌هاي مطرح شده صادرکنندگان مهلت دادن و تاخير در بازپرداخت تسهيلات است.
وي تصريح کرد: يکي از منابع خوبي که قبل از تحريم ها و در گذشته در اختيار بانک قرار داشت فاينانس بود که بانک توسعه صادرات با 400 کارگزار بين المللي ارتباط داشت، اما؛ اکنون عدم وجود اين ارتباط مشکلاتي را پديد آورده است.
مدير عامل بانک توسعه صادرات گفت: زماني که ارتباط با دنيا برقرار بوده در مورد پوشش ريسک نيز مشکلي نبوده، اما؛ اکنون مکانيزم پوشش نرخ ارز را نداريم که به بازار سرمايه برگردد.
محمدرضا پور ابراهيمي عضو ناظر مجلس در شوراي پول و اعتبار نيز در اين نشست گفت: صادرات استان در زمينه خدمات فني و مهندسي قابل توجه است و به تازگي در بخش کلان اين حوزه مشکلاتي ايجاد شده که درخواست داريم بانک توسعه صادرات حمايت هاي لازم را انجام دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن