تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799174089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: خطر تربیت مجازی را جدی بگیرید! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: خطر تربیت مجازی را جدی بگیرید!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 14 April 2015


محمد نادری کروندان: اگرچه به ظاهر بسیاری از شبکه ها و سایت های غیر مجاز، فیلتر اند اما در واقع افراد زیادی پشت این فیلتر، گیر نمی کنند، اگر هم قرار بر گیر کردن باشد، این والدین هستند که پشت فیلترینگ گیر می کنند نه بچه های آن ها! بر کسی پوشیده نیست که امروزه در بیشتر خانواده ها، مهارت نوجوانان در علم کامپیوتر، بسیار بیشتر از والدینشان است. با توجه به جذابیت دنیای کامپیوتر و اقتضای سنی و زمانی، می توان به راحتی دلیل این اتفاق را توضیح داد، اما در اینجا نکته مهم، تهدیدی است که از جانب این پدیده متوجه فرزندانی است که کسی نمی تواند بر فعالیت های مجازی آن ها نظارت کند. با توجه به شغلم که تدریس در دبیرستان است به وضوح می بینم که چگونه این سایت ها به اولویت های ذهنی دانش آموزان جهت می دهند و ذهن آینده سازان جامعه را از مسیر درس و یادگیری دور می کنند.

یکی از تهدیدهای جدی در این فضا های مجازی وجود گروه های ساختار شکن است که از کاربران شان می خواهند عرف و شرع را زیر پا گذاشته و لا این کار، سعی بر آن دارند تا قبح مسایلی مانند نگاه جنسی به محارم را از بین ببرند. بنده به عنوان یک معلم بخشی از وظیفه خود را انجام کارهای فرهنگی می دانم و از آنجایی که بسیاری از دانش آموزانم در فیس بوک هستند از این فضا برای پیگیری اهداف تربیتی خود استفاده می کنم. اخیرا در فیس بوک صفحه ای را مشاهده کردم که دانش آموزی آن را لایک کرده بود و بر اساس رسم فیس بوک از من هم خواسته شد که در صورت تمایل آن را لایک کنم! بسیار متاسف شدم وقتی دیدم در این صفحه (که بیش از 4200 نفر نوجوان آن را لایک کرده بودند)، بعضی از اعضا از مادرشان عکس می گرفتند و با شطرنجی کردن صورت، عکس را در معرض دید و اظهار نظر سایرین می گذاشتند! شاید بگوییم که بچه ما هرگز چنین کاری نخواهد کرد ولی واقعیت این است که نوجوانان در این سن و سال، بیشترین تاثیر را از همسالان و هم گروهی های خود می گیرند و ممکن است تحت تاثیر آن ها به هر کاری دست بزنند.

البته در مورد صفحه مذکور، بنده یک هفته با مسئولش مکاتبه کردم و تاثیرات روحی روانی و اثرات مخرب کارش را توضیح دادم و به او گفتم که بنده معلمم و اثرات مخرب و ویرانگر این کار را از نزدیک می بینم. خوشبختانه ایشان متقاعد شدند که دست از این فعالیت خانمان برانداز بردارد به گفته خودشان توبه کنند و در نهایت او با نوشتن این پیام صفحه اش را حذف کرد:

دوستان این پیج تا دو هفته دیگه تعطیل میشه این دو هفته هم به خاطر اینه که خود فیسبوک دو هفته زمان می خواد تا پیج رو ببنده من که توبه کردم و دیگه از این کارا نمی کنم به شما هم پیشنهاد می کنم دیگه سمت اینجور چیزا نرین...

البته این پیج بلافاصله حذف شد.

شاید ما هرگز از وجود چنین صفحاتی با خبر نباشیم، اما اینترنت پر از این صفحات است و فرزندان شما آن ها را با کنجکاوی تمام پیگیری کرده و از آن تاثیر می پذیرند. بنابراین لازم است نظارت دقیقی بر فعالیت های فرزندانتان در فضا های مجازی داشته باشید. بنده به عنوان یک معلم اثرات مخرب اینترنت را بر روان دانش آموزان و افت تحصیلی آن ها به وضح مشاهده می کنم و پیشنهادم به والدین این است که، اگر خواهان داشتن فرزندی صالح و موفق هستید، از تاثیر مخرب اینترنت و شبکه های اجتماعی غافل نشوید، تسلیم فشار فرزندانتان برای داشتن آزادی در فضای مجازی نشوید و وظیفه نظارتی و هدایتی خود را به خوبی انجام دهید چرا که شما مسئول آینده آن ها هستید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن