تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803934103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش دختران با 10 چالش عمده دست به گريبان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آموزش و پرورش دختران با 10 چالش عمده دست به گريبان است
وزير آموزش و پرورش در شرايطي از آموزش و پرورش دختران به عنوان اولويت اين وزارتخانه در دولت يازدهم ياد مي‌كند كه آموزش دختران در كشور ما با چالش‌هايي مواجه است كه شمار بارزترين آنها به 10رقم مي‌رسد. احصاي دقيق و كارشناسي اين چالش‌ها و رفع آنها مي‌تواند تحول بزرگي در نظام آموزشي و تربيتي و حتي بازار كار و مديريت خانواده به عنوان ركن اصلي اجتماع ايراني – اسلامي ايجاد كند.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده‌‌انتظام 


وزير آموزش و پرورش در شرايطي از آموزش و پرورش دختران به عنوان اولويت اين وزارتخانه در دولت يازدهم ياد مي‌كند كه آموزش دختران در كشور ما با چالش‌هايي مواجه است كه شمار بارزترين آنها به 10رقم مي‌رسد. احصاي دقيق و كارشناسي اين چالش‌ها و رفع آنها مي‌تواند تحول بزرگي در نظام آموزشي و تربيتي و حتي بازار كار و مديريت خانواده به عنوان ركن اصلي اجتماع ايراني – اسلامي ايجاد كند.
 علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش در همايش ياس مهرباني كه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد با بيان اينكه در دولت يازدهم، آموزش و پرورش دختران را در اولويت قرار داديم، گفت: يقيناً توسعه آموزش و افزايش پوشش دانش‌آموزان به ويژه دختران مي‌تواند در توسعه پايدار آينده جامعه ما مؤثر باشد و اگر به دنبال يك جامعه توسعه‌يافته هستيم، بايد بدانيم كه جامعه توسعه‌يافته با آحاد توسعه يافته امكان‌پذير مي‌شود.
با وجود اين اظهارات فاني كه مشابه آن كمابيش از سوي وزرا و مسئولان پيشين آموزش و پرورش نيز بيان شده بود و با وجود پيشرفت‌هاي حاصل شده در امر فراگيري آموزش در كشور، آموزش و پرورش دختران در كشور در مسير خود چه از لحاظ كمي و چه از لحاظ كيفي با دست‌اندازهايي مواجه است كه بخش قابل‌توجهي از آنها بين مسائل متعدد مبتلا به نظام تعليم و تربيت گم مي‌شوند.
عدم تأمين نيازهاي جنسيتي در محتواي آموزشي و تربيتي مدارس، عدم تناسب محتواي آموزشي با نقش زن و دختر در جامعه، ناديده گرفتن حضور اجتماعي زنان و بازار كار در آموزش‌هاي ارائه شده در مدارس، عدم وجود فضاي فيزيكي آموزشي و تربيتي مناسب براي دختران، وجود محدوديت‌هاي قوميتي براي ادامه تحصيل دختران، مدارس چند جنسيتي، وجود معلمان با جنس مخالف، ازدواج در سن پايين و محدوديت‌هاي تحصيلي موجود در اين زمينه، اشتغال دختران به ويژه در مناطق محروم و... بخشي از چالش‌هاي مسير تحقق فراگيري آموزش و تربيت در كشور به ويژه براي دختران است كه به اعتقاد برخي از كارشناسان مانند زهره طبيب‌زاده‌نوري، عضو كميسيون آموزش مجلس به دليل مسائل قومي و اعتقادي و خط قرمزها و عواقب امنيتي، دولت قادر به ورود و حل آنها نيست.

   محدوديت‌ها پر زورتر از همت‌ها
به بيان ديگر، از درون تعدادي از اين مسائل مطرح شده، مسائل پيچيده‌تري نيز متولد مي‌شود كه اجازه نمي‌دهد آرمان‌گرايي آموزش و پرورش در اين حوزه محقق شود. بنابراين ضرورت واقع نگري و داشتن برنامه در رابطه با پوشش فراگير آموزش دختران بيش از پيش نمايان مي‌شود.
از سوي ديگر در ميان مستأجران خانه ملت نيز اهتمامي در رابطه با ارائه برنامه و تدوين قانوني مؤثر كه بتواند همزمان حقوق كودكان در زمينه داشتن فرصت برابر براي تحصيل و حفظ حريم اعتقادات و باورهاي قومي جامعه ديده نمي‌شود.
با اين وجود و در فضاي كاستي‌هاي احصا شده ديروز وزير آموزش و پرورش از نقش ممتاز و منحصر به فرد تعليم و تربيت دختران گفت و افزود: تعليم پسران به خود پسران بازمي‌گردد اما تعليم دختران هم به دختران بازمي‌گردد و هم با واسطه به كل جامعه به همين خاطر در دولت يازدهم، تعليم و تربيت و آموزش و پرورش دختران را در اولويت كاري قرار داديم.
وي با اشاره به توسعه متوسطه اول و دوم براي دختران، توسعه آموزش فني و رشته‌هاي مختلف متوسطه نظري و توزيع متوازن رشته‌ها در دوره متوسطه دوم اعم از شاخه كار و دانش، فني و حرفه‌اي و نظري اولويت‌هايي است كه در برنامه توسعه آموزش و پرورش در بخش دختران دنبال مي‌كنيم، گفت: يقيناً توسعه آموزش و افزايش پوشش دانش‌آموزان به ويژه دختران، مي‌تواند در توسعه پايدار آينده جامعه ما مؤثر باشد.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: دفتر امور زنان اين وزارتخانه علاوه بر نقشي كه ساير دفاتر زنان وزارتخانه‌ها دارند، نقش بزرگ رسيدگي به آموزش دختران و توسعه پوشش در مناطق محروم را نيز برعهده دارند.
فاني با بيان اينكه علاوه بر آموزش دختران، ايجاد عدالت آموزشي براي اين قشر نيز به دليل اهميتي كه در تربيت نسل آينده دارد، مورد توجه است، گفت: ما فرهنگيان فرهيخته‌اي نيز داريم و به اين نتيجه رسيده‌ايم كه مديران زن در آموزش و پرورش حساس‌تر، پيگيرتر، مفيدتر و اثربخش‌تر هستند و ما سپردن مسئوليت‌هاي مديريتي به بانوان را در آموزش و پرورش دنبال مي‌كنيم.
بنابر اين گزارش، طبيعي به نظر مي‌رسد كه تربيت نسل‌هاي بعدي توسط مادران آموزش نديده به نوبه خود مانعي براي گسترش ضريب نفوذ آموزش در كشور مي‌شود و شكافتن اين چرخه باطل عزم ملي و همت جهادي مي‌طلبد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن