تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798346145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه‌‌ «تصمیم‌گیری» در مورد تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسداقتصادی» برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با حضور علی لاریجانی؛
جلسه‌‌ «تصمیم‌گیری» در مورد تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسداقتصادی» برگزار می‌شود
نماینده مردم زنجان از برگزاری جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی در مورد تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسدا قتصادی» خبر داد.

/
محسن علیمردانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از تشکیل جلسه‌ای با حضور علی لاریجانی در مورد تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد.


نماینده مردم زنجان گفت: در این جلسه که به زودی برگزار خواهد شد، در مورد تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی «تصمیم‌گیری» خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند سالی است که طرح تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی برخی نمایندگان مجلس پگیری می‌شود، اما تا کنون به هدف تعریف شده نرسیده‌اند.


علی لاریجانی 18 دی ماه 91 در همایش«نقش مبارزه با جرايم اقتصادی در جهاد اقتصادی» به ضرورت تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: اين مهم طبق قانون اساسی بايد متصل به قوه قضاييه باشد و همچنين بخش‌های اطلاعاتي کشور همچون سازمان بازرسی کل کشور و ديوان محاسبات نيز در آن حضور داشته باشند.

وی تصريح کرد: براي تشکيل چنين سازمانی نياز به اتصال به قوه قضاييه بوده و بخش‌های نظارتی کشور موظف به کمک هستند و همچنين افرادی متخصص و مشاورين اقتصادی قوی در آن مشغول خواهند شد که البته اين موضوع می‌تواند گسترش داشته باشد.



رییس مجلس در همایش یاد شده تاکید کرد: شايد لازم باشد «طرح» يک سازمان مبارزه با فساد اقتصادی را مدون کنيم.


پس از آن بود که نمایندگان مجلس طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» را با قید یک فوریت تهیه و راهی صحن علنی مجلس کردند اما وکلای ملت با97 رای موافق، 83 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 213 نماينده حاضر با اين طرح مخالفت کردند.


اما طراحان طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» بر خواسته خود اصرار داشته و مجددا طرح یاد شده را در جریان انداختند.



محمد دهقان که یکی از طراحان این طرح است، پیشتر به باشگاه خبرنگاران گفت:طبیعتاً در کشورمان سازمان‌های مختلفی وجود دارد که به نوعی خودشان را مقید به مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌دانند اما هیچ کدام از آن‌ها متولی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیستند، مثلاً قوه‌ قضاییه باید به بیش از هزار و پانصد جرم رسیدگی کند و در کنار این جرائم و پرونده‌ها نیز به موضوع فساد بپردازد، لذا قوه قضاییه با این وضعیت موجود نمی‌تواند در مبارزه با مفاسد اقتصادی موفق باشد، کما اینکه تاکنون علی‌رغم تلاش‌هایی که توسط قوه قضاییه صورت گرفته اما نمی‌توان آن را متولی موفقی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست.
وزارت اطلاعات هم به نوعی اگر متوجه مفاسد اقتصادی در کشور شود با آن برخورد می‌کند اما مسئولیت اصلی وزارت اطلاعات ایجاد امنیت در کشور است.سازمان بازرسی کل کشور نیز مطابق قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد و مسئول گزارش‌دهی در مورد مفاسد موجود است اما نمی‌توانیم بگوییم سازمان بازرسی کل کشور مسئول مبارزه با مفاسد اقتصادی است چون اختیار قانونی مبارزه با فساد را ندارد زیرا قانون اساسی وظایف این سازمان را مشخص کرده و براساس نظر شورای نگهبان ارائه وظایف جدید به این سازمان مغایر با قانون اساسی است و هرگاه در مجلس شورای اسلامی طرحی برای افزایش اختیارات سازمان بازرسی به تصویب رسیده است با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است.دیوان محاسبات مجلس هم مسئول تفریغ بودجه است یعنی آنکه بودجه را بررسی می‌کنند تا ببینند در محل خود خرج شده است یا خیر، در نتیجه ما یک خلاء واقعی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی طی این سال‌ها داشته‌ایم که کاملاً مشهود است و فاسدان نیز با شتاب بیشتری اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند و مبارزه‌کنندگان هم با پای لنگان به دنبال آن‌ها می‌دوند، این نحوه مبارزه با فساد تاکنون جواب نداده و اگر بخواهیم در آینده نیز این‌گونه عمل کنیم، جوابی نخواهیم گرفت.همچنین علیرضا زاکانی پیشتردر گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران بر ضرورت تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تاكيد کرد و گفت: معتقدم باید کانونی به صورت متمرکز برای پیگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور که امر مهمی به شمار مي‌رود، تشکیل شود.


وی افزود: البته صرفا تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی کافی نبوده و باید به صورت یک فرهنگ بین مردم و مسئولین به تبیین این مهم توجه شود.


عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: پیام 10 ماده‌ای مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 80 به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره داشت ولی متاسفانه تا الان مشاهده می‌شود که اهتمامی جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت نگرفته است.






انتهای پیام/









اخبار مرتبط

تاکید مسئولان عالی نظام بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی/ ضرورت گزینش قضات سفارش‌ناپذیر برای رسیدگی به پرونده‌های بزرگ
آیا تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از پدیده شوم "زمین‌خواری" جلوگیری خواهد کرد؟
توقف طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص/ گویا عده‌ای به فسادهای 3 هزار میلیاردی راضی شده‌اند/ ضرورت گزینش قضات سفارش‌ناپذیر برای رسیدگی به پرونده‌های بزرگ
جلالی: اقتصاد کشور را معطل درآمدهای نفتی کرده ایم/ سراج: خواستار تقویت سازمان بازرسی از سوی مجلس هستیم
توکلی: ضرورت رسیدگی به پرونده‌‌ هاشمی و مرتضوی/ زاکانی: اعطای مدال به فردی که در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود/ تشکیل سازمانی وابسته به قوه قضاییه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی
آیا تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی از پدیده شوم "زمین‌خواری" جلوگیری خواهد کرد؟
ارائه گزارش وزیر علوم به کمیسیون آموزش درباره "دانشجویان ستاره‌دار"/ تفحص از ۲ بانک در دستور کار کمیسیون اقتصادی
تشكيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي ضروري است
طرح تشکيل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي مراحل پاياني خود را طي مي‌کند
سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادي در كشور تشكيل شود/ لزوم مبارزه عمومي با فساد اقتصادي




۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن