تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819595005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد ماهواره ملي داشته باشيم/ براي نيازمندي هاي داخلي ماهواره اجاره نکنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: بايد ماهواره ملي داشته باشيم/ براي نيازمندي هاي داخلي ماهواره اجاره نکنيم موج - در حاشيه مراسم معارفه رئيس سازمان فضايي کشور، وزير ارتباطات اظهار داشت: براي نيازمندي هاي داخلي نبايد از ماهواره اجاره استفاده شود و بايد ماهواره ملي داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در حاشيه مراسم معارفه رئيس سازمان فضايي ايران در جمع خبرنگاران از با اشاره به طراحي و بومي سازي ماهواره ملي گفت: در حوزه هاي مختلف صدا و سيما، ارتباط رساني روستاهاي دورافتاده، سنجش از دور، بخش کشاورزي و شرکت هاي ارائه دهنده خدمات ماهواره اي نيازمند يک ماهواره ملي هستيم و بر اين اساس بايد مجموعه نيازمندي ها را در داخل کشور شکل دهيم.
وي با بيان ااستفاده از ماهواره اجاره اي در موارد داخلي گفت: نيازمند ماهواره متعلق به کشور خودمان هستيم و اين در حالي است که کشورهاي همسايه ما هر يک دو تا سه ماهواره ملي دارند.
واعظي در ادامه تصريح کرد: نياز به سرمايه گذاري بخش هاي تحقيقاتي و دانشگاهي کشور در زمينه ماهواره ملي داريم و از آن جايي که بودجه سازمان فضايي ايران محدود است بايد ساير بخش ها نيز به کمک سازمان بيايند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ارتباط با بخش ماهواره هاي فضايي و برنامه بلندمدت ايران براي ساختن ماهواره هاي بزرگ و قرار دادن آن در مدار ژئو عنوان کرد: ساختن اين ماهواره بزرگ و اين مسير، نيازمند کار بيشتر و بلندمدت است و بايد ابتدا در اين حوزه به خودکفايي برسيم.
وزير ارتباطات در پاسخ به آخرين وضعيت توليد مکانياب ملي افزود: برنامه يکساله داريم و نيز برنامه چهار ساله ششم توسعه کشور در بخش فضا را تدوين کنيم که در آن برنامه مي توان بسياري از طرح هاي ارائه شده در گذشته را مورد بررسي و مطالعه قرار داد.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: نبايد حرف هاي گنده و شعارهاي بزرگ در اين حوزه زد و چيزهايي گفت که نتوانيم به آن عمل کنيم بلکه دولت قرار است آنچه را که مي تواند عمل کند، آن را به مردم اعلام کند. در اين زمينه نيز تا زماني که مطالعات صورت نگرفته نمي توان صحبت کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن