تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخوندي از مرز شلمچه عازم عراق شد/ ريل‌گذاري ۳۲ کيلومتري در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۷ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي در شلمچه: آخوندي از مرز شلمچه عازم عراق شد/ ريل‌گذاري ۳۲ کيلومتري در عراق موج - وزير راه و شهرسازي گفت: ريل قطار از ايران تا شلمچه رسيده و قرار است از طريق يک پل به عراق متصل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث پل شلمچه به بصره يکي از موضوعاتي بود که کار آن طولاني و به سر انجام نرسيده است.
وي افزود: در سفر قبلي که وزير حمل و نقل عراق به ايران داشت توافق شد که کار ساخت اين پل هر چه سريع‌تر عملياتي و در جلسه هيأت وزيران در ايران نيز به تصويب رسيد.
وزير راه و شهرسازي عنوان کرد: امروز سفري به عراق داريم تا با طرف عراقي درباره جزئيات اين موضوع صحبت کنيم و به توافق برسيم، با اجراي اين پل امکان حمل و نقل ريلي ايران ميسر مي‌شود.
آخوندي بيان کرد: ريل قطار از طرف ايران تا شلمچه رسيده و قرار است از طريق يک پل به عراق متصل شود و قرار است در حدود 32 کيلومتر در عراق ريل گذاري که جزئيات آن در اين سفر مشخص مي‌شود.
وي افزود: مسووليت اجراي اين پل با ما و اهميت آن حساس است، چرا که بايد بخشي از عرشه روي يکي از پايه‌ها بچرخد تا امکان عبور کشتي را از زير پل را فراهم کند که فرايند فني بسيار پيچيده‌اي دارد.
آخوندي تصريح کرد: با اجراي اين پل امکان اتصال خط راه آهن ايران به عراق فراهم مي‌شود.
قرار است در اين سفر دکتر عباس آخوندي به همراه همتاي عراقي خود کلنگ احداث راه آهن شلمچه تا بصره را به زمين بزند.
طول خط ريلي قابل احداث حد فاصل شلمچه - بصره 35 کيلومتر است و با مشارکت پيمانکاران ايراني و عراقي اجرايي مي شود. بر اساس توافق انجام شده بين وزير راه شهرسازي ايران و وزير حمل و نقل عراق، اين خط ريلي در اربعين سال 95 به بهره برداري مي رسد تا زائران عتبات عاليات بتوانند با قطار به اين مناطق سفر کنند.
اکنون راه آهن شلمچه که تا نقطه صفر مرزي امتداد دارد و در حال بهره برداري است يکي از راه هاي حمل و نقل منطقه است که تسهيلات بسيار مطلوبي را براي انتقال کالا از طريق شبکه ريلي کشور و صادرات آن با لحاظ هزينه هاي کم و امنيت بالا را ايجاد کرده است.
در سفر وزير راه و شهرسازي، جمعي از معاونان و مديران کل اين وزارتخانه، آخوندي را همراهي مي کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن