تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلکان‌های تعرفه گاز تغییر می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پلکان‌های تعرفه گاز تغییر می‌کند
در پی انتقادات مطرح شده نسبت به نحوه افزایش قیمت گاز در سال گذشته، مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه با توجه به دستور رییس جمهوری و وزیر نفت بنا شده که بازنگریی در پلکان‌ها لحاظ و افزایش به صورت 20 درصد برای همه پلکان‌ها اعمال شود، گفت: معتقدم باید در پله های ایجاد شده تغییراتی بدهیم به گونه‌ای که هم به کسانی که مجبورند بیشتر مصرف کنند فشار وارد نشود و هم کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند بهای آن را بپردازند.
کد خبر: ۴۹۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ - 13 April 2015


در پی انتقادات مطرح شده نسبت به نحوه افزایش قیمت گاز در سال گذشته، مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه با توجه به دستور رییس جمهوری و وزیر نفت بنا شده که بازنگریی در پلکان‌ها لحاظ و افزایش به صورت 20 درصد برای همه پلکان‌ها اعمال شود، گفت: معتقدم باید در پله های ایجاد شده تغییراتی بدهیم به گونه‌ای که هم به کسانی که مجبورند بیشتر مصرف کنند فشار وارد نشود و هم کسانی که بیشتر مصرف می‌کنند بهای آن را بپردازند.

حمید رضا عراقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،‌درباره نحوه افزایش قیمت گاز در سال گذشته و انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه چرا قیمت در همه پلکان ها به یک میزان افزایش یافت اظهار کرد: روش پلکانی توسط شرکت ملی گاز در دولت دهم ابداع شده و سیاست بدی نیست، اما فقط یک روش است و قانون نیست.

وی افزود: بر این اساس مناطق به 4 اقلیم سردسیری،معتدل،گرم و ... تقسیم بندی می شود و هر منطقه نیز به 12 پله تقسیم می شود، در سال گذشته بر اساس مصوبه هیات دولت، بنا شد که قیمت گاز در بخش خانگی و تجاری 20 درصد افزایش یابد، که این افزایش بر روی جدول شماره 1 قانون هدفمندی یارانه ها اعمال شد، بر اساس جدول شماره 1 میانگین قیمت گاز در بخش تجاری و خانگی برای هر متر مکعب 700 ریال است،بنابراین در شرکت ملی گاز با توجه به این که همه مصرف کنندگان به ویژه مصرف کنندگان خانگی در شهرها در پلکان چهارم و پنجم قرار می گیرند،و تعدادی خانه های خالی در تهران وجود دارد که در پله های اول و دوم قرار می گیرند، 700 ریال را مبنا قرارداده و 20 درصد آن معادل 140 ریال را به همه پلکان ها اضافه کردیم،بنابراین پلکان به هم نخورد.

معاون وزیر نفت در ادامه تصریح کرد:معنای این کار این بود که قبوض پله اول حدود 3 هزار تومان و قبوض پله 12 از افزایش 15 تا 17 هزار تومانی برخوردار شد، اما از نظر درصد، میزان افزایش در پله اول چندین برابر پله آخر بوده است، که از آن چنین برداشت می شود که میزان افزایش در دهک های پایین تر و در واقع اقشار ضعیف بیشتر و در اقشار مرفه کمتر است، اما چنین تعبیری درست نیست چرا که مبلع افزایش در پله آخر بیشتر از پله اول بود.

وی با تایید این مسئله که سه هزار تومان برای دهک پایین که شاید قبلا مبلغ کمتری را پرداخت می کرده باعث تفاوت معنادار بیشتری می شود، گفت: به همین دلیل با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که عمده مصرف کنندگان ما در پلکان وسط قرار دارند و اگر افزایش قیمت با این روش صورت نمی گرفت قیمت گاز روستایی ها بالا می رفت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره این که انتظار می رفت کسانی که بیشتر مصرف می کنند مبلغ بیشتری پرداخت کنند، خاطرنشان کرد:اولا از نظر افزایش درآمد برای ما هیچ فرقی ندارد،زیرا هرچقدر که پول بگیریم 20 تومان به شرکت گاز تعلق دارد و ما‌بقی به سازمان هدفمندسازی یارانه ها داده می‌شود،پس هیچ جهت گیری مبنی بر این‌که پول بیشتری از مردم گرفته شود و به درآمد شرکت ملی گاز افزوده شود وجود ندارد، دوما درست است که اگر مشترکی بیشتر مصرف می‌کند باید پول بیشتری پرداخت کند اما این موضوع نیز یادمان باشد که مشترکی که در یک شهر سردسیر در خانه ای زندگی می کند که چهار طرف آن باز است،در هیچ شرایطی نمی تواند کمتر مصرف کند،و در واقع این مصرف کننده چاره ای ندارد جز این که گاز مصرف کند، به عبارت دیگر عمده مشترکان ما افرادی هستند که در شهرستان ها در چنین شرایطی زندگی می کنند، اما با توجه به دستور رییس جمهوری و وزیر نفت بنا شده که افزایش به صورت 20 درصد برای همه پلکان‌ها اعمال شود.

وی همچنین با تاکید بر این که از نظر من پلکان ایجاد شده قبلی منطقی نبوده است، اظهار کرد: اصل پلکان را قبول دارم و معتقدم باید در پله های ایجاد شده تغییراتی بدهیم به گونه ای که هم به کسانی که مجبورند بیشتر مصرف کنند فشار وارد نشود و هم کسانی که برای مصارفی مانند استخر و جکوزی و... بیشتر مصرف می‌کنند بهای آن را بپردازند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن