تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد کشور با رهايي از دولتي و نفتي بودن سامان مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۲۲:۵۱ب.ظ)
روحاني در پنجمين جلسه مشترک دولت و مجلس؛ اقتصاد کشور با رهايي از دولتي و نفتي بودن سامان مي‌يابد موج - روحاني گفت: دولت در شرايط بسيار حساسي کار را تحويل گرفت اما توانستيم با همکاري مجلس و همه مردم و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري از مشکلات بسياري در ۲۰ ماه گذشته عبور کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس جمهوري با اشاره به رقم ۱۸۰ هزار ميليارد تومان درآمد و مصارف بودجه‌اي در سال ۹۳، تخصيص ۳۲ هزار ميليارد تومان بودجه عمراني در اين سال را قابل ملاحظه توصيف کرد و افزود: سال ۹۳ را که سال سختي بود با نفت بشکه‌اي بالاي ۱۰۰ دلار آغاز کرديم و با قيمت حدود ۵۰ دلار براي هر بشکه به پايان برديم. در حالي که امسال از ابتدا، کار را با نفت حدود ۵۰ دلار آغاز کرده‌ايم و نمي‌دانيم تا پايان سال نيز چه وضعيتي بر بازار نفت حاکم خواهد بود.
رييس جمهوري در ادامه با بيان اينکه اگر در مذاکرات هسته‌اي طرف مقابل زياده‌خواهي نکند و گفت‌وگوها در چارچوبي که مدنظر داريم به پيش برود، باز هم آثار اقتصادي آن در کوتاه مدت نمود چنداني نخواهد داشت، تصريح کرد: هم دولت و هم مجلس بايد کاملا تمرکز کنيم که بار جديدي بر دوش دستگاه اجرايي قرار ندهيم تا کشور آنگونه که مورد نظر مردم و رضايت خداوند است، اداره شود.
روحاني بخشي از مشکلات اقتصادي کشور را به طور طبيعي ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه دانست و خاطرنشان ساخت: اگر چه تقريبا از رکود عبور کرده‌ايم اما اگر بخواهيم کشور رونق بيابد، نياز به جذب سرمايه‌هاي خارجي و داخلي داريم، از سوي ديگر بايد به انتقال تکنولوژي هم توجه کنيم و بر روي افزايش صادرات غيرنفتي متمرکز شويم.
رييس جمهوري ادامه داد: از سوي ديگر علاوه بر سايه تحريم بر اقتصاد کشور، مشکلات ديگري نيز داريم. از جمله اينکه هر موقع درآمد نفت خوب بوده، اقتصاد کشور به واردات بي‌رويه مبتلا شده و بعد که در دوره‌اي مثل اين روزها با کاهش درآمدهاي نفتي مواجه شده‌ايم، مشکلات مضاعف شده است. از طرف ديگر مشکلاتي اساسي نيز در ساختار اداري و اقتصادي کشور داريم که در کوتاه مدت قابل حل و فصل نيست.
روحاني با بيان اينکه اقتصاد کشور دولتي و نفتي است و اگر نتوانيم اين معضلات را حل کنيم، نخواهيم توانست بر مشکلات اقتصادي فائق آييم، گفت: در مدت حدود ۲۰ ماهه سپري شده از دولت يازدهم موفقيت‌هاي خوبي در عرصه اقتصادي داشته‌ايم و توانسته‌ايم تورم را به شکل چشم‌گيري کاهش دهيم.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه تک رقمي شدن نرخ تورم تا پايان دولت يازدهم از اهداف مهم ما است، اضافه کرد: البته از اين به بعد روند کاهش تورم کندتر خواهد بود، چرا که به هسته اصلي آن رسيده‌ايم ولي براي تداوم اين روند بيش از گذشته به نزديک شدن دل‌ها، دست‌ها و زبان‌ها نياز داريم.
روحاني با تاکيد دوباره بر اينکه رفع معضلات به تنهايي از عهده دولت و مجلس برنمي‌آيد، اظهار داشت: در حالي که در چند سال گذشته گرفتار يک رکود عميق بوديم، با تلاش‌هاي صورت گرفته رشد منفي مستمر به رشد مثبت رسيده است.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه بعد از اين ارتقاي نرخ رشد نيز نسبت به سال ۹۳ متعادل‌تر مي‌شود، تصريح کرد: دولت تمايل داشت لايحه خروج از رکود که مرداد ماه ۹۳ تقديم مجلس شد، سريع‌تر در اختيار قرار مي‌گرفت تا با اجراي آن در رفع مشکلات تسريع شود، اما به هر حال روال قانوني کار بايد طي شود. دولت همچنان به کمک مجلس براي خروج از شرايط فعلي نياز دارد.
رييس جمهوري در ادامه با تأکيد بر تعامل با دنيا در مسأله هسته‌اي، گفت: در مذاکرات هسته‌اي دو گام بسيار بزرگ برداشته شده است. گام اول توافق موقت ژنو در سال گذشته بود که تجربه آن داراي اهميت بسياري است، چرا که در يک روز ما اقداماتي کرديم و آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي اقدامات انجام شده را تأييد کرد و همزمان برخي تحريم‌ها نيز برداشته شد.
روحاني در پنجمين نشست مشترک دولت و مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه در گام دوم نيز مي‌توانيم اين تجربه را تکميل کنيم، گفت: اينگونه نخواهد بود که در يک توافق، يک طرف قضيه به تعهدات خود عمل کند و طرف ديگر از مسئوليت خود شانه خالي کند.
رييس جمهوري تصريح کرد: اين فرض که آمريکا يا اتحاديه اروپا قدرت‌هاي بزرگي هستند، پس هر کاري مي‌توانند انجام دهند، درست نيست و حيثيت و آبروي آنها در صورت طفره رفتن از تعهداتشان به خطر خواهد افتاد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه "منکر قدرت دستگاه تبليغاتي غرب براي تأثيرگذاري بر افکار عمومي نيستم"، تصريح کرد: ما نبايد قدرت خود را دست کم بگيريم. ديپلمات‌ها، حقوق‌دانان و سياستمداران ما ورزيده هستند و اينگونه نيست که طرف مذاکره بتواند بر ما چيره شود. طرف مقابل امروز به خوبي مي‌داند که اين دولت و ملت اهل تسليم نيستند.
روحاني در حالي که سخنانش با تشويق حضار همراه بود، گفت: واقعيت دنياي ما چيزي است که الان وجود دارد. ما نمي‌توانيم اول دنيايي خوب خلق کنيم و سپس با آن تعامل کنيم. البته بايد حواسمان جمع باشد و با مشورت و همدلي به دنبال تأمين منافع کشور باشيم.
رييس جمهوري مذاکرات هسته‌اي را پيچيده‌ و سنگين‌ توصيف کرد و با اشاره به نظارت دقيق بر اين مذاکرات، گفت: آنچه از روز اول به مذاکره‌کنندگان و به مردم گفتم اين بود که بايد به فکر بازي برد – برد باشيم، زيرا تلاش براي بازي برد – باخت به نتيجه نخواهد رسيد.
روحاني با اشاره به مشورت منظم و همکاري سران قوا و شوراي عالي امنيت ملي در پيشبرد مذاکرات هسته‌اي، افزود: از رهبر معظم انقلاب صميمانه تشکر مي‌کنم، زيرا هر وقت و هر جلسه‌اي که خواستيم، ايشان دريغ نکرده و رهنمودهاي خود را ارايه فرمودند.
رييس‌ جمهوري با تأکيد بر توجه به منافع و خواست ملت ايران، گفت: حقوق هسته‌اي تنها خواست ملت ايران نيست و مردم در زمينه‌هاي مختلف نظير بانک و ارتباطات تجاري با دنيا، حضور سرمايه خارجي و ايجاد رفاه، ورود فناوري و ايجاد اشتغال حق دارند و ما بايد براي تحقق همه حقوق آنها تلاش کنيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه "مردم صاحبان واقعي کشور هستند"، گفت:‌ ما خودمان صاحب حق نيستيم و اين مردم هستند که با راي خود نمايندگان مجلس و رييس جمهور را انتخاب مي‌کنند تا وظايف خود را انجام دهند.
روحاني با تاکيد بر اينکه رضايت مردم معياري براي درستي کار دولت و مجلس مي‌باشد، افزود: هر وقت لبخند مردم را ديديم متوجه مي‌شويم که موفق هستيم، اما هر وقت که ناراحتي مردم را ديديم بايد بدانيم که مشکل داريم.
رييس جمهوري مردم ايران اسلامي را فهيم و دانا توصيف کرد و با اشاره به نتايج مذاکرات هسته‌اي در لوزان، اظهار داشت: در اين مذاکرات بر راه‌حل‌ها تفاهم شده است و تا رسيدن به نتيجه نهايي راه بسيار سختي را پيش رو داريم که در اين راه از نظرات مقام معظم رهبري‏، قوا و مشاوراني که از ابتداي اين راه کمک کردند، استفاده مي‌کنيم.
روحاني با اشاره به وضعيت نامطلوب کنوني در منطقه بر تعامل سازنده براي حل مشکلات تاکيد و تصريح کرد: در حال حاضر در مسائل منطقه پيچيدگي‌هاي فراواني وجود دارد که بايد حل و فصل شود. عده‌اي دعوايي را در منطقه طراحي کردند که به ضرر همه مسلمانان مي‌باشد و بايد با تعامل بر اين مشکلات غلبه کرده و به ظلم‌هايي که به مظلومان وارد مي‌شود، پايان دهيم.
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با تبريک سال جديد و ميلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا(س)، از رييس‌ جمهوري، وزير خارجه و رييس سازمان انرژي اتمي که در هفته‌هاي اخير تلاش وافري براي هدايت مذاکرات هسته‌اي در مسير صحيح داشتند، قدرداني کرد و گفت: اين مذاکرات سخت و پيچيده بود و عبور از آن وقت و دقت بسيار مي‌طلبيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن