تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804468838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسياري از بيماري ها به دليل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۴:۲۴ب.ظ)
وزير بهداشت؛ بسياري از بيماري ها به دليل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است موج - وزير بهداشت گفت: جامعه دندانپزشکي نيز بخش مهمي از جامعه پزشکي است و اگر هم افزايي ايجاد شود و کار تيمي انجام شود سطح و کيفيت خدمات حوزه سلامت دهان و دندان نيز ارتقا مي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي در مراسم آغاز طرح تحول سلامت و بزرگداشت روز دندانپزشک ضمن تبريک اين روز به جامعه دندانپزشکي کشور اظهار اميدواري کرد که اين رشته در ارائه خدمات مؤثري که براي مردم داشته است بتواند در مسير کاهش مشکلات مردم نهايت تلاش خود را داشته باشد.
وزير بهداشت بابيان اين‌که طبق نظرسنجي‌ها جامعه پزشکي، دندانپزشکي و داروسازي همچنان جز گروه‌هاي مورداحترام جامعه و در رده‌هاي دوم و سوم محبوبيت قرار دارند يادآور شد: توقع بيجايي است که فکر کنيم شرايط هميشه اين‌گونه باقي خواهد ماند و بايد هميشه رفتار، کردار و نوع خدمتي که به مردم ارائه مي‌دهيم و نيز در توجه و احترام به مردم، بازنگري و ارزيابي از خود داشته باشيم.
دکتر هاشمي بابيان اين‌که نمي‌توانيم بگوييم در صنفي که کار مي‌کنيم بي‌نقص هستيم، از انجمن‌هاي دندانپزشکي خواست نسبت به تشکيل کميته اخلاق و موازين دندانپزشکي اقدام نمايند.
وي افزود: افرادي مانند ابوريحان و ابوعلي سينا حکيم بودند و نگاه مردم به آن‌ها متفاوت بوده است.
دکتر هاشمي يادآور شد: درجايي که مسائل مالي تعيين‌کننده بوده و مبنا قرار مي‌گيرد حتماً احتمال خطا در آن حوزه وجود دارد و جامعه دندانپزشکي نيز بري از خطا نيست بنابراين بايد به مسائل اخلاقي توجه کنيم و به مردم احترام بگذاريم.
وزير بهداشت در ادامه، راه‌اندازي و تشکيل شوراي سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت را مورد اشاره قرارداد و گفت: حوزه دندانپزشکي در معاونت‌هاي بهداشت و درمان جايگاه سازماني نداشته است و تمام امورات مربوط به دندانپزشکي به دبيرخانه دندانپزشکي ختم مي‌شد و البته نقدهايي هم بر آن وارد مي‌شد.
وي بابيان اين‌که ايجاد مجموعه‌هايي براي تصميم‌گيري در مورد حوزه دندانپزشکي کشور ضروري بود، گفت: بر همين اساس تصميم گرفتيم شوراي سلامت دهان و دندان را در اين وزارتخانه راه‌اندازي نماييم.
وزير بهداشت بابيان اين‌که خيلي از مشکلات و بيماري‌ها به دليل عدم توجه به‌سلامت دهان و دندان است گفت: انواع بيماري‌هاي صعب‌العلاج و نيز بيماري‌هاي شايع دستگاه گوارش به دليل بي‌توجهي به‌سلامت دهان و دندان ايجاد مي‌شود و با توجه به هزينه‌هاي که مردم براي سلامت دهان و دندان خود مي‌پردازند شوراي سلامت دهان و دندان در وزارت بهداشت تشکيل شد.
دکتر هاشمي با اشاره به اين‌که ممکن است افرادي به اين شورا نقد داشته باشند گفت: اين افراد نبايد به حاشيه‌ها توجه کنند و اصل تشکيل سازمان و جايگاهي براي تصميم‌گيري‌ها در حوزه دندانپزشکي به‌منظور کاهش مشکلات مردم در بخش سلامت دهان و دندان را مدنظر قرار دهند.
وزير بهداشت گفت: خيلي موافق اعلام اين برنامه تحت عنوان آغاز طرح تحول در حوزه دهان و دندان نيستم و معتقدم ابتدا بايد کار را شروع نموده و پس از اطمينان از استقرار آن، اجراي آن را اعلام نمود.
وزير بهداشت با اشاره به اين‌که مردم ما در ادوار مختلف با قول‌ها و وعده‌هاي عملي نشده‌اي از سوي مسؤولين روبرو بوده‌اند، تصريح کرد: بايد به وعده‌هاي داده‌شده به مردم عمل نماييم و مراقب باشيم دستاوردهاي طرح تحول سلامت که در طول يک سال گذشته با تلاش همه دست‌اندرکاران و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به‌دست‌آمده است، از بين نرود.
دکتر هاشمي يادآور شد: آنچه در حوزه دندانپزشکي قرار است اتفاق بيفتد عمدتاً پيشگيري آن‌هم از سنين کودکي است و با توجه به هدف‌گذاري‌هاي انجام‌شده، پيشگيري و درمان از گروه ابتدايي و پايه اول شروع‌شده و تا دوره متوسطه ادامه مي‌يابد.
وي درعين‌حال ضرورت توجه به بهداشت دهان و دندان در افراد سنين بالا را مورد اشاره قرارداد و گفت: بيمه‌ها بايد در اين زمينه کمک کنند.
وي تأکيد کرد: بيمارستان‌ها بايد از درمانگاه‌هاي دندانپزشکي برخوردار باشند و اين به معناي تقويت بخش خصوصي است.
وزير بهداشت با اشاره به اهميت تقويت فرهنگ مردم براي توجه به موضوع بهداشت و دهان گفت: مطمئناً در اين طرح نيز همکاران بخش خصوصي مي‌توانند مشارکت کنند و براي ارتقا وضعيت بهداشت دهان و دندان اقصي نقاط کشور کمک نمايند.
وزير بهداشت با تأکيد بر ضرورت ارتقاي بهداشت دهان و دندان کشور نسبت به کشورهاي همسايه تصريح کرد: جامعه دندانپزشکي نيز بخش مهمي از جامعه پزشکي است و اگر هم‌افزايي ايجاد شود و کار تيمي انجام شود سطح و کيفيت خدمات حوزه سلامت دهان و دندان نيز ارتقا مي‌يابد.
وزير بهداشت همچنين بر ايجاد رشته‌هاي دستياري دندانپزشکي تأکيد کرد و گفت: اين مشکل را در حوزه پرستاري هم داريم.
دکتر هاشمي ابراز اميدواري کرد با همکاري معاونت آموزشي و دبيرخانه سلامت دهان و دندان نسبت به راه‌اندازي رشته‌هاي دستياري دندانپزشکي نيز اقدام شود.
وي با اشاره به کمبود دندانپزشک در کشور گفت: همچنان در مناطق محروم کشور با مشکل کمبود پزشک و دندانپزشک روبرو هستيم و براي رفع اين مشکل علاوه بر اصلاح تعرفه‌ها بايد بخش عمده‌اي از ظرفيت‌ها را به نيروهاي بومي اختصاص دهيم و براي ماندگاري آن‌ها در مناطق محروم امتيازاتي را در نظر بگيريم.
وزير بهداشت همچنين بر ضرورت ايجاد دسترسي نسبت به خدمات دندانپزشکي و نيز سروسامان دادن به بازار مواد اوليه و تجهيزات موردنياز تأکيد کرد و در پايان خطاب به اعضاي شوراي سياست‌گذاري سلامت دهان و دندان گفت: انتظار دارم جايگاه حوزه دندانپزشکي و نيز نقشه راه سلامت دهان و دندان در ساختار وزارت بهداشت به‌گونه‌اي ترسيم و تعريف شود که برنامه‌هاي اين حوزه استمرار يابد و تنها مربوط به اين دولت نباشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن