تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805346682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم رفع ابهامات بيانيه لوزان در مذاکرات نهايي/ ملت قدردان تيم مذاکره کننده باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۵۳ق.ظ)
آيت الله مقتدايي مطرح کرد: لزوم رفع ابهامات بيانيه لوزان در مذاکرات نهايي/ ملت قدردان تيم مذاکره کننده باشد موج - عضو خبرگان رهبري گفت: تيم مذاکره کننده در مذاکرات سه ماه آتي که در خصوص جزئيات، مذاکره خواهد کرد، حتما بايد ابهامات برحي جملات بيانيه سوئيس را برطرف کند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه آيت الله مرتضي مقتدايي با اشاره به حمايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي از تيم مذاکره کننده، اظهار داشت: مسلم است که تيم مذاکره کننده به فرمايش مقام معظم رهبري، افرادي دلسوز و مورد اعتماد هستند.
وي تصريح کرد: بدون ترديد تيم مذاکره کننده مباحث کلي مورد گفت و گو و مطالبي را که در مسير توافق است با مقام معظم رهبري و مسوولان نظام هماهنگ مي کند و رعايت حقوق ملت و عزت ايران اسلامي در آن ملاحظه شده است.

*طرف مقابل به فکر دستيابي به اهداف خود است
دبير شوراي عالي حوزه هاي علميه با بيان اينکه طرف مقابل افرادي هستند که نسبت به جمهوري اسلامي کينه و عقده دارند، ابراز داشت: هدف آن ها اين نيست که بخواهند به نفع نظام جمهوري اسلامي کاري کنند.
آيت الله مقتدايي با تاکيد بر اينکه طرف مقابل به دنبال اين نيست مشکلات نظام اسلامي حل شود، افزود: آن ها براي دستيابي به اهداف از آنچه به نفع خود تمام شود و نياز به اين موافقت دارد اقدام مي کنند.

*مسوولان مراقب قول هاي طرف مقابل باشند
وي بر لزوم هوشياري و دقت کامل و لازم تيم مذاکره کننده نسبت به توافق با 1+5 در آينده تاکيد کرد و گفت: مسوولان مذاکره بايد مراقب باشند که طرف مقابل قولي ندهد که بعد خلاف آن عمل کرده و به تعهدات خود عمل نکند.

*برخي ابهامات بيانيه قابل سوء استفاده است
قائم مقام جامعه مدرسين با اشاره به اظهارات مسوولان مذاکره مبني بر اينکه بيانيه لوزان، توافق نامه نيست، ابراز داشت: البته انسان با مطالعه اين بيانيه متوجه مي شود نکاتي وجود دارد که قابل سوء استفاده و بهره برداري دوگانه مي باشد.

*ابهامات بيانيه لوزان برطرف شود
وي با تاکيد مجدد مبني بر اينکه آقايان مي گويند، فعلا توافق نهايي صورت نگرفته است، تصريح کرد: درست است اين بيانيه توافق نهايي نمي باشد، اما؛ انتظار ما از اين عزيزان تلاشگر در احقاق حقوق ملت، مورد اعتماد و دلسوز اين است، عباراتي را که در اين بيانيه وجود دارد و قابل بهره برداري چندگانه مي باشد، اصلاح کنند که قطعا به اين مسأله اهتمام خواهند داشت.
عضو خبرگان رهبري افزود: تيم مذاکره کننده در مذاکرات سه ماه آتي که در خصوص جزئيات مذاکره خواهد کرد، حتما بايد ابهامات برحي جملات را برطرف کند.
آيت الله مقتدايي با اشاره به ابهامات بيانيه لوزان، ابراز داشت: در خصوص لغو تحريم ها آيا اين اقدام به صورت مرحله صورت مي گيرد يا به يک باره تمام تحريم ها لغو مي شود؟، در اين تفاهم نامه اين مسأله به صراحت ذکر نشده است.
وي تصريح کرد: ظاهر عبارات مي گويد تحريم ها به يک باره لغو شود، اما؛ آن ها نيز مي توانند بگويند تحريم ها لغو مي شود، اما؛ به صورت مرحله اي!

*عبارات توافق نهايي نبايد قابل سوء استفاده باشد
دبير شوراي عالي حوزه تاکيد کرد: از تيم مذاکره کننده انتظار داريم به طور شفاف بر روي اين جزئيات کار کنند و عبارات به گونه اي تدوين شود که روشن، دقيق و قابل سوء استفاده نباشد.
آيت الله مقتدايي تصريح کرد: در عين حال جداً از زحمات اين عزيزان تشکر مي کنيم؛ چرا که مي دانيم تا چه اندازه سفر کردن، برگزاري جلسه و گفت و گو با افرادي که ايده هاي مختلف و دشمني هايي نسبت به نظام جمهوري اسلامي دارند بسيار مشکل است و تحمل صبر ويژه مي‌خواهد.

*دستيابي به کليات تفاهم در قالب بيانيه لوزان مهم است
وي با بيان اينکه آقايان پس از برگزاري جلسات متعدد و طولاني، فعلا به اين بيانيه که ان شاءالله مقدمه اي براي توافق نهايي است دست يافته اند، ابراز داشت: همين بيانيه نيز مهم است؛ چرا که تيم مذاکره کننده زحماتي متحمل شده که به نتيجه اي در کليات دست يافته و بايد قدردان اين مسأله بود.

ملت از رهبري و تيم مذاکره کننده تشکر کند
قائم مقام جامعه مدرسين با تاکيد بر اينکه ملت از تيم مذاکره کننده تشکر کند، اظهار داشت: همه بايد از مقام معظم رهبري تشکر کنيم که با مقاومت و راهنمايي، ملت را به ايستادگي و مقاومت هدايت کردند تا بتوانند به يک توافق نهايي برسانند. از ملت عزيز ايران نيز که نسبت به مشکلات ناشي از تحريم ها مقاومت مي کنند بايد تشکر کنيم.
وي تصريح کرد: اميدوارم ان شاءالله با خلوصي که در تيم مذاکره کننده وجود دارد و دلسوزانه مشقت ها را تحمل مي کنند، خداوند اجر و پاداش دنيا و آخرت به آن ها بدهد.
دبير شوراي عالي حوزه افزود: از خداوند مي خواهيم کمک کند، ملت با اخلاص و مقاوم ايران در مبارزه مهمي که با کشورهاي بزرگ دنيا دارد به پيروزي نهايي برسد و به اهداف خود نايل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن