تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798774137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مولاوردی: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به زودی اجرایی می‌شود/ بیات: کار خاصی در رابطه با مسئله زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست انجام نداده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
مولاوردی: طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به زودی اجرایی می‌شود/ بیات: کار خاصی در رابطه با مسئله زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست انجام نداده‌ایم
"شهین‌دخت مولاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و "شهلا میرگلوبیات" نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 22 فروردین به بررسی مسائل مربوط به زنان پرداختند.

ملاوردی : بحث مهدکودک‌ها را در زندان‌ها دنبال می کنیم
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "شهین‌دخت مولاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و "شهلا میرگلوبیات" نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 22 فروردین به بررسی مسائل مربوط به زنان پرداختند.


در ابتدای این برنامه مولاوردی در پاسخ به نخستین سوال مجری برنامه مبنی بر تشریح 3 مشکل عمده زنان در جامعه امروز ضمن عرض تبریک به مناسبت حضرت زهرا (س) و آغاز هفته مقام زن اظهار داشت: با توجه به نقش های متعددی که زنان در جامعه امروز بر عهده دارند به نظر می رسد که برای ایفای آن نقش ها و برای این که بتوانند هم مسئولیت های خانوادگی و هم مسئولیت های اجتماعی را به درستی انجام بدهند با مشکلاتی مواجه اند و به نظر می رسد که هنوز تعادلی که باید بین کار و زندگی شان برقرار باشد برقرار نشده است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: همت اصلی و اساسی دولت و حاکمیت باید این باشد که تسهیلات و امکانات لازم را برای نقش آفرینی زنان در همه عرصه ها و زمینه ها همان گونه که در سند چشم انداز 20 ساله نظام به آن اشاره شده مورد توجه قرار دهند.


مولاوردی در ادامه به جایگاه اقتصادی زنان و چالش های آن ها در این مسیر اشاره کرد و گفت: جایگاه اقتصادی زنان و چالش هایی که در مسیر توانمند شدنشان از نظر اقتصادی وجود دارد نیز باید از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن آن که بحث دیگر قوانین و مقرراتی است که نیازمند اصلاح و بازنگری است که سالیان سال است در دستور کار قرار گرفته ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده  و باید پیگیری های لازم در این راستا صورت گیرد.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از اظهارات خود تقلیل ساعت کار زنان، افزایش مرخصی زایمان، دورکاری، تعطیلی 5 شنبه ها و بازنشستگی پیش از موعد را از جمله خواسته جامعه زنان خواند و اظهار داشت: علاوه بر نیازهای جامعه زنان ما باید مسائل را به گونه ای در نظر بگیریم که امنیت شغلی زنان نیز دچار مشکل نشوند و مجموعه تدابیر و تسهیلاتی که برای خانم ها در نظر گرفته می شود باید به شکلی تعبیه شود که به امنیت شغلی آنان آسیبی وارد نشود.


مولاوردی با بیان این که با وضعیتی که ما در جامعه داریم ونیازی که به کار و شغل در بخشی از جامعه زنان ما وجود دارد به نظر می رسد که تا کنون آن چه که باید در نظر گرفته می شده هنوز کاملاً به نتیجه نرسیده است اظهار داشت: بحث افزایش مرخصی زایمان و دورکاری از جمله مباحثی است که زیرساخت های آن هنوز فراهم نشده است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان به تقلیل ساعت کار زنان اشاره کرد و گفت: بحث تقلیل ساعت کار زنان را از طریق لایحه ای که به مجلس ارائه شده دنبال می کنیم و این لایحه شامل حال خانم های شاغلی خواهد شد که دارای شرایط  خاص از جمله کودکان زیر 7 سال همسر معلول و یا همسر دارای بیماری صعب العلاج هستند خواهد شد.


مولاوردی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر مجری مبنی بر این که تدارک مهدکودک برای کارمندان عملی نشده است اظهار داشت: این موضوع مدتی اجباری بود اما دست خوش تغییر و تحول شد و قرار شد کارفرمایان کمک هزینه های مهد کودک ها را پرداخت کنند که این موضوع را ما دوباره به جریان انداختیم و این بحث در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و این موضوع از جمله تسهیلاتی است که باید در اختیار خانم های شاغل قرار گیرد.


وی تصریح کرد: همچنین ما بحث مهدکودک ها را در زندان ها دنبال می کنیم تا حتماً در زندان هایی که کودکان زیر دو سال همراه مادر هستند در مهدکودک ها قرار گیرند.


ملاوردی در ادامه تصریح کرد: اگر ما بخواهیم تسهیلاتی را برای زنان در نظر گیریم باید مشوق های لازم را برای به کار گیری خانم ها در نظر گیریم و از جمله آن می توان به پرداخت حق بیمه مستخدم توسط دولت است و از آن جایی که این موضوع بار مالی دارد فعلاً در شرایط فعلی مقدور نیست.


بیات در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به برنامه پنجم توسعه و قوانین مرتبط با حقوق زنان گفت: در سطح کشور قوانین مختلفی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و قضایی وجود دارد. 
 
نایب رئیس فراکسیون زنان با اشاره به مصوب شدن این قوانین در کشور افزود: متاسفانه برخی از این قوانین اجرایی نشده است. 
 
وی یکی از مشکلات اساسی مرتبط با زنان را مسئله 9 ماه مرخصی زایمان دانست و عنوان کرد: این مسئله در سال 92 در صحن علنی مصوب شد اما به صورت طرح در کمیسیون به اجرا درآمد این در حالی است که منابع مالی آن نیز مشخص نشده بود. 
 
بیات با بیان این که دستگاه های دولتی و غیردولتی باید مکلف به اجرای آن می شدند گفت: سازمان تامین اجتماعی زیر بار این مسئله نمی رود. 
 
نایب رئیس فراکسیون زنان با بیان این که زنان کشور از حرف و سخنان بی خاصیت خسته شده اند ادامه داد: ما در کشور مشکل قانون نداریم. 
 
وی با اشاره به این که از معاونت امور زنان درخواست کرده ایم این مسئله به صورت لایحه از سوی دولت مطرح شود گفت: متاسفانه هیچ پولی در اختیار مجلس نیست.  
 
بیات افزود: مجلس می تواند 5 تا 10 درصد در کمیسیون تلفیق منابع مالی را جابه جا کند. 
 
نایب رئیس فراکسیون زنان با بیان این که دولت باید این مسئله را در بودجه لحاظ کند ادامه داد: زنان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند به طوری که آنان مطالبات زیادی دارند. 
 
وی با بیان این که ما خلا قانونی داریم افزود: در بعد نظارتی مجلس بسیار ضعیف عمل کرده است به طوری که در رابطه با زنان سرپرست مشکلات زیادی را در کشور داریم. 
 
*کار خاصی در رابطه با مسئله زنان بدسرپرست و بی سرپرست انجام نداده ایم 
 
بیات با تاکید بر اینکه در رابطه با زنان بی سرپرست و بدسرپرست هیچ کار خاصی را انجام نداده ایم گفت: با 40 هزار تومان نیاز زنان را در رابطه با امرار معاششان را نمی توانیم تامین کنیم.  
 
مولاوردی با اشاره به لایحه حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست ادامه داد: دولت در شرایط عادی کشور را تحویل گرفت به طوری که از نظر مالی در مضیقه است. 
 
 
وی با بیان این که مباحث باید اولویت بندی شود خاطر نشان کرد: دستگاه های متولی باید اولویت حوزه زنان را در دستور کار خود قرار دهند.


*طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به زودی اجرایی می شود

 
معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان این که دستگاه های متولی باید به اولویت حوزه زنان توجه کنند ادامه داد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مسائل زنان بهبود یابد. 
 
مولاوردی با اشاره به طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار افزود: این طرح شامل هشت فاز است که از حمایت به کارآفرینی ختم می شود.  
 
 
وی با اشاره به این که به زودی این طرح به صورت ملی در کشور اجرا خواهد شد گفت: بیمه زنان خانوار باید به صورت قانونی و دائمی درآید. 
 
*فردا در کمیسیون اجتماعی دولت ایجاد مراکز نگه داری فرزندان زنان شاغل بررسی می شود 


معاون رئیس جمهور در امور زنان با تاکید برایجاد مراکز نگه داری فرزندان زنان شاغل گفت: این موضوع فردا در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
مولاوردی با اشاره به این که بیمه زنان خانوار با مشارکت سازمان تامین اجتماعی باید به موقع اجرا شود گفت: نباید در این رابطه با عدم اجرا مواجه شویم. 
 
وی با اشاره به این که به موضوع بیمه زنان خانوار به صورت مسئله فانتزی نگریسته می شود ادامه داد: باید ارزش گذاری کار خانگی صورت بگیرد. 
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به نقش زنان خانوار در اقتصاد جامعه و حساب های ملی افزود: باید به کار خانگی ارزش بگذاریم.  
 
مولاوردی با اشاره به این که باید به کار خانه به صورت یک شغل بنگریم گفت: دولت باید بخشی از بیمه زنان خانوار را تقبل کند. 
 
 وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی در قالب برنامه پنجم توسعه بیمه های چند لایه را بررسی می کند بیان کرد: مجموعه عملکردهای دولت های گذشته را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم به طوری که چهار موضوع را مورد پیشنهاد قرار داده ایم و این پیشنهادات را به دفتر رئیس جمهور ارسال کرده ایم به طوری که الان به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده است. 
 
*فرآیند تصویب لایحه فرسایشی و زمان بر است 


معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به این که فرآیند تصویب لایحه فرسایشی و زمان بر است خاطر نشان کرد: ما پیگیر هستیم و به زودی در نوبت رسیدگی این مسئله قرار دارد.  
 
* متاسفانه دستگاه های اجرایی مسائل مرتبط با بانوان را در اولویت آخر قرار می دهند


ملاوردی با اشاره به این که متاسفانه دستگاه های اجرایی مسائل مرتبط با بانوان را در اولویت آخر قرار می دهند بیان کرد: ستاد ملی زنان و خانواده تشکیل شده است به طوری که در دولت قبلی شش جلسه آن نیز برگزار شده است. 
 
وی با اشاره به این که متاسفانه رئیس جمهور در دولت قبل در این ستاد شرکت نکرده بود، گفت: 8 وزیر عضو این ستاد هستند به طوری که همه اعضا در این ستاد حضور نداشته اند  
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان این که سطح جلسات این ستاد به مدیر کل می رسد که از نظر قانونی مشکل پیدا می کند ادامه داد: متاسفانه مصوبات یا ابلاغ نشده و یا این که در دولت قبلی اجرایی نشده است به گونه ای که هیچ گزارش عملکردی در این رابطه به ما داده نشده است.  
 
مولاوردی با بیان این که مجموعه عملکرد ستاد و دلایل عدم اجرای آن را بررسی کرده ایم اظهار داشت: باید از ظرفیت این ستاد به خوبی استفاده شود به گونه ای که یکی دو موضوع را استخراج کرده ایم. 
 
وی با اشاره به این که ما به دنبال برگزاری این جلسات هستیم افزود: درخواست ملاقات را به دفتر رئیس جمهور ابلاغ کرده ایم تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد و این مسئله به معنای بی توجهی نیست. 


* حمایت از زنان سرپرست خانوار نیازمند لایحه است


 معاون رئیس جمهور در امور زنان تاکید کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار نیازمند لایحه است. 
 
مولاوردی با اشاره به این که معاونت امور زنان طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی 236 بند دارد گفت: حدود 6 وظیفه برای معاونت امور زنان احصا شده است. 
 
وی با تاکید براینکه دستگاه های متعددی باید 236 بند را اجرا کنند تا این قانون به طور کامل اجرا شود خاطر نشان کرد: در طول سال هایی که از تصویب این قانون می گذرد عملکردها کارنامه درخشانی را نشان نداده است به طوری که این مصوبه یا اجرا نشده و یا در اجرا با مشکلاتی مواجه بوده ایم.  
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان این که گزارش هایی در هیئت دولت در این رابطه منتشر شده است گفت: ما با اقدامات ایجابی باید به صحنه ورود کنیم.


انتهای پیام/ 







۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن