تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799196608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه زیرکانه قاتلان راننده اتوبوس برای فرار از اتهام قتل |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نقشه زیرکانه قاتلان راننده اتوبوس برای فرار از اتهام قتل
کد خبر: ۴۹۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ - 11 April 2015


دعوا بر سر زمین کشاورزی به حمله مسلحانه و قتل راننده اتوبوس ختم شد.

به گزارش همشهری، عاملان اين جنايت كه اعضاي يك طايفه بودند براي بي‌گناه نشان دادن خود فيلمي در اختيار پليس قرار دادند كه نشان مي‌داد آنها هنگام حادثه در محل ديگري‌ بوده‌اند غافل از اينكه پليس پي به اسرار اين فيلم تقلبي خواهد برد.

سحرگاه 13خرداد سال گذشته، مرد 62ساله‌اي در يكي از روستاهاي شهرستان پاكدشت سوار اتوبوس خود شد تا طبق روال هميشه در مسير پاكدشت به تهران مسافركشي كند.

او وقتي به جاده كريم آباد رسيد مردي را كنار جاده ديد كه با تكان دادن دست از او خواست توقف كند. مرد راننده به تصور اينكه او مسافر است ايستاد اما در همان لحظه 2 خودرو جلوي اتوبوس پيچيدند و چند مرد مسلح پياده شدند. آنها كه مسلح به چاقو، چوب، قمه و سلاح گرم بودند به سمت راننده اتوبوس حمله كردند و پس از باز كردن در، با قمه و چاقو چند ضربه به راننده زدند و پس از آن گلوله‌اي به سمت او شليك كردند و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

    فرار از روستا

شاهدان از دور صحنه حمله را ديدند و وقتي خود را به محل حادثه رساندند پيكر خونين راننده اتوبوس را ديدند كه روي فرمان افتاده بود. آنها موضوع را به پليس اطلاع دادند و تيم ويژه‌اي از كارآگاهان با حضور در محل حادثه، تحقيقات براي كشف راز اين جنايت هولناك را شروع كردند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه هيچ يك از شاهدان راننده اتوبوس را نمي‌شناسند و از انگيزه قتل او خبر ندارند. با توجه به اظهارات شاهدان درباره سرنشينان مسلح 2 خودروي سواري، اين فرضيه كه راننده اتوبوس قرباني انتقام‌جويي شده است، قوت گرفت. مأموران راهي محل زندگي قرباني كه روستايي در پاكدشت بود شدند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه مقتول از مدت‌ها قبل با طايفه‌اي بر سر زمين كشاورزي اختلاف داشت.

مأموران براي تحقيق از اعضاي اين طايفه راهي خانه‌هاي آنها شدند اما تمامي آنها ساعتي پس از حمله مرگبار به راننده اتوبوس محل‌زندگي‌شان را كه حدود 12خانه بود تخليه كرده و متواري شده بودند. فرار اين طايفه فرضيه جنايت از سوي آنها را قوت بخشيد براي همين تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي با دستور سرهنگ سلمان آدينه‌وند، فرمانده انتظامي پاكدشت جست وجوي خود را براي پيدا كردن ردي از عاملان اين جنايت شروع كردند.

هرچند پليس در تعقيب فراري‌ها بود اما آنها هيچ ردي از خود به جا نگذاشته بودند و اين كار پليس را سخت‌تر مي‌كرد. درحالي‌كه رديابي‌ها ادامه داشت يكي از خانواده‌هاي فراري اواخر اسفند‌ماه سال گذشته پس از 9‌ماه فرار به روستا برگشتند. وقتي اهالي روستا آنها را ديدند موضوع را به پليس اطلاع دادند و همين باعث دستگيري اعضاي اين خانواده شد. در تحقيق از آنها 8مردي كه در جنايت مسلحانه دست داشتند شناسايي و يكي بعد از ديگري دستگير شدند. آنها در بازجويي‌ها خود را بي‌گناه دانستند و گفتند: ما با مقتول اختلاف داشتيم اما دست به جنايت نزديم.

متهمان در توجيه دليل فرارشان از روستا نيز گفتند: وقتي در جريان قتل قرار گرفتيم، ترسيديم كه به‌عنوان قاتل دستگير شويم و براي همين فرار كرديم. حتي وكيل آنها فيلم دوربين مداربسته يك كارگاه كارتن‌سازي‌ در حوالي پاكدشت را در اختيار پليس قرار داد كه نشان مي‌داد ساعت 5:35(زمان جنايت)، تمامي متهمان در كارگاه حضور داشتند. اما در ادامه تحقيقات مشخص شد كه ساعت دوربين مداربسته كه در 6‌ماه دوم سال به عقب كشيده نشده و يك ساعت جلوتر بوده است. متهمان نيز با سوءاستفاده از اين ماجرا طوري صحنه‌سازي كرده بودند كه پليس تصور كند در زمان جنايت آنها در كارگاه بوده‌اند.

    اعتراف به جنايت

در شرايطي كه همه شواهد عليه متهمان بود آنها همچنان اصرار به بي‌گناهي داشتند تا اينكه كارآگاهان در يكي از مخفيگاه آنها اسلحه، 5تير جنگي، اسپري اشك‌آور، چاقو و قمه كشف كردند و همين مسئله حقيقت را فاش كرد. بازجويي از 8مظنون پرونده از سر گرفته شد تا اينكه چند روز پيش سرانجام سردسته باند لب به اعتراف گشود و كليد معماي جنايت را در اختيار تيم تحقيق قرار داد.

وي گفت: از مدت‌ها قبل با مقتول بر سر يك زمين كشاورزي اختلاف داشتيم و درگيري ميان طايفه ما با آنها روزبه‌روز بيشتر مي‌شد تا اينكه نقشه جنايت طراحي كردم و با همدستي 7نفر كه از طايفه خودمان بودند آن را به اجرا گذاشتم. وي گفت: 9‌ماه بعد زماني كه مطمئن شديم آب‌ها از آسياب افتاده و كسي در تعقيب عامل قتل راننده اتوبوس نيست به روستا بازگشتيم و گير افتاديم.
به گزارش همشهري، 2متهم اصلي پرونده با قرار 2ميلياردي و 6نفر ديگر با قرار ميليوني روانه زندان شدند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن