تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد انس مادران با قرآن عامل تربیت درست فرزندان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد
انس مادران با قرآن عامل تربیت درست فرزندان
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت قرآنی فرزندان در سایه انس مادر با قرآن شکل می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: انس مادران با قرآن عامل تربیت درست فرزندان



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،‌ حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی ظهر امروز در جمع بانوان کانون اسلامی خواهران مؤسسه شهید مدنی به شأن نزول سوره کوثر اشاره کرد و اظهار داشت: 6 کلمه «کوثر»،‌ «اعطیناک»،‌ «وانحر»،‌ «ابتر»، «لربک» و «شانئک» در سوره کوثر در هیچ جای قرآن تکرار نشده‌ و مختص این سوره است.
وی دلیل آن را یگانگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای خدا دانست و گفت: حضرت زهرا(س) دردانه خداست و سوره ‌ای که در شأن ایشان نازل می‌شود نیز باید دردانه و خاص باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحقیقات حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ایشان می‌فرماید که چهار سوره در قرآن است که با کلمه «انا» شروع می‌شود که شامل سوره «نوح»، «فتح»، «قدر» و «کوثر» است.
وی در توضیح اینکه در بعضی از آیات از «انی» و در بعضی دیگر از «انا» استفاده شده، خاطرنشان کرد: هر کجا که خدا می‌خواهد عظمت و شوکت موضوعی را به رخ بندگانش بکشد از کلمه «انا» استفاده کرده و در جایی که می‌خواهد نزدیکی خود را به بندگانش نشان بدهد از «انی» استفاده کرده است.
* انبیا آمدند تا چگونه پرستش کردن را به ما بیاموزند حسینی با بیان اینکه اولین سوره که با «انا» شروع شده «سوره نوح» است گفت: خدا می‌فرماید نوح را برای هدایت قومش فرستادیم و حضرت نوح ویژگی‌های خاصی دارد او جنبه تندیس پیامبران، اولین پیامبر اولوالعزم و عمر طولانی در دنیا داشته و ایشان واسطه یک اتفاق بزرگ در جهان هستی هستند.
وی به شعاع دامنه نفرین حضرت نوح اشاره کرد و بیان داشت: با نفرین ایشان کل زمین را آب فرا گرفت و کفار از بین رفتند و نکته جالب‌تر آنکه کشتی او در سرزمین نجف فعلی لنگر انداخت و آب‌های زمین از آنجا در زمین فرو رفت.
حسینی ادامه داد: هنگامی که حضرت نوح به این مکان رسید استخوان‌هایی را روی سطح آب دید که استخوان‌های حضرت آدم بود و وقتی در نجف پا به خشکی گذاشت آنها را خاک کرد و زمانی که برای خود قبر می‌کند دو قبر کند. وی ابراز داشت: وقتی از او سئوال کردند گفت یکی برای خودم و دیگری برای علی(ع) است؛ از این رو هرگاه به نجف و زیارت قبر حضرت علی می‌روید به حضرت آدم و نوح هم سلام می‌‌دهید.
این استاد حوزه و دانشگاه دومین سوره را «فتح» معرفی کرد و ابراز داشت: در این سوره خدا می‌فرماید «این ما بودیم اسلام را پیروز کردیم». وی ادامه داد: این موضوع به فراگیر شدن اسلام در عالم و روزی که زمین میراث افراد صالح خدا خواهد شد، اشاره دارد.
حسینی به سوره قدر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: انبیا آمدند تا چگونه پرستش کردن را به ما بیاموزند. وی با بیان اینکه آنها برای هدایت در عبادت بندگان آمدند، ابراز داشت: برای این موضوع، نیاز به کتاب آسمانی بود که در میان آنها قرآن کریم، بهترین راهنما شد. * انس با قرآن باید مد نظر وی‍‍ژه مادران باشد این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای فهم این قرآن در زمین مجریانی لازم است که خدای متعال 14 معصوم را مأمور این کار کرد.
وی با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) و علاقه وافر ایشان به تلاوت قرآن، انفاق در راه خدا و دیدن روی پیامبر(ص) گفت: این موضوع نشان از ارتباط عمیق بانو با قرآن کریم است. حسینی با بیان اینکه انس با قرآن باید مد نظر وی‍‍ژه مادران باشد، گفت: مادری که با قرآن انس داشته باشد می‌تواند فرزند صالحی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.
وی افزود: مادران باید برای تربیت فرزندان خود مطالعه و تحقیق داشته باشند و از زندگی افراد بزرگ و تأثیرگذار الگو بگیرند.
وی بر روی این موضوع که زنان ما باید با قرآن انس بگیرند و مفاهیم آن را درک کنند، تأکید کرد.
استاد حوزه و دانشگاه به مهربانی و ترحم مادر اشاره کرد و گفت: خداوند می فرماید «درجه رحم من 100 است که یک درجه آن را در قلب مادر در حق فرزندش قرار داده‌ام». وی ابراز داشت: در قرآن چهار آیه برای احترام به پدر و مادر نازل شده که در این میان آیه 15 سوره مبارکه احقاف اختصاصاً در تکریم مادر آمده است.
حسینی در پایان با بیان اینکه در دین اسلام سفارش به بوسیدن پشت دست پدر و کف پای مادر شده خاطرنشان کرد: احترام به پدر و مادر باید همواره سرلوحه زندگی افراد باشد. انتهای پیام/89001/صا40

94/01/20 - 14:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن