تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820281260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیز نهایی برای آزادی الانبار/ آخرین تصاویر از گورجمعی در تکریت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: خیز نهایی برای آزادی الانبار/ آخرین تصاویر از گورجمعی در تکریت


۳۰ تروریست داعش در درگیری با نیروهای مردمی در ارتفاعات حمرین در استان دیاله به هلاکت رسیدند و چند خودوری آنها نیز منهدم شد. در ادامه شکست های پی در پی داعش، این گروه تروریستی تعدادی از ایزدی ها و مسیحی هایی که گمان می رفت به قتل رسیده اند، آزاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار، از آغاز عملیات آزادسازی این استان خبر داد و اعلام کرد که نیروهای امنیتی و عشائردو منطقه را در شرق الرمادی آزاد کردند.                                                               
دانلود
  بر اساس این گزارش 30 تروریست داعش در درگیری با نیروهای مردمی در ارتفاعات حمرین در استان دیاله به هلاکت رسیدند و چند خودوری آنها نیز منهدم شد. در درگیری نیروهای امنیتی با عناصر داعش در بیجی در استان صلاح الدین نیز شماری از تروریست ها از پای درآمدند . در همین حال برخی منابع اعلام کردند: تروریست های داعش ۸۵ نیروی امنیتی عراق از جمله ۴۵ افسر را که در منطقه القیاره در جنوب موصل ربوده بودند ، اعدام کردند .

آزادی دو منطقه در نخستین روز عملیات

وی درگفت‌وگو با السومریه نیوزاظهارداشت: نیروهای امنیتی پس از آغاز عملیات بزرگ نظامی برای آزادسازی الانبار، موفق شدند، مناطق السجاریه، و الفلاحات را در شرق الرمادی از دست داعش آزاد کنند.

وی افزود: دراین عملیات، ده‌ها تکفیری کشته و زخمی شدند و نیروهای امنیتی درحال ادامه عملیات برای آزادسازی کامل استان الانبارهستند. عملیات آزادسازی استان الانبار، تحت عنوان «عملیات بزرگ آزادسازی الانبار» ازامروز آغاز شد و بیش از 10 هزار نیروی عشائر نیز دراین عملیات با نیروهای امنیتی همکاری دارند.

حیدر العبادی وارد الانبار شد

حیدرالعبادی، نخست‌وزیرعراق به منظور اطلاع از روند انجام این عملیات به این استان رفت تا با فرماندهان میدانی درباره این مسئله گفت‌وگو کند. براساس گزارش ها، وی به پایگاه نظامی «الحبانیه» درشرق الرمادی رفته است.

پیشروی نیروهای مسلح عراقی از دو محور برای آزادی «الحامضیه»

نیروهای امنیتی و عشائر عراقی از دو محور به سوی منطقه الحامضیه، در شرق الرمادی، مرکز الانبار درحال پیشروی هستند. داعش ایزدی ها و مسیحی ها را آزاد کرد به گزارش خبرگزاری رویترز از کرکوک، یک منبع خبری اعلام کرد که داعش گروهی از ایزدی ها و مسیحی پا به سن گذاشته را در نزدیکی شهر کرکوک آزاد کرد. بر اساس این گزارش تعدادی از آزادشدگان به قدری خسته و آشفته بودند که نمی توانستند صحبت کنند. یکی از آزادشدگان گفت : نیروهای داعش در ماه اوت گذشته بعد از شکست نیروهای کردی در منطقه سنجار پاکسازی منطقه را از ایزدی ها آغاز کردند و صدها نفر را کشته و هزاران نفر را بازداشت کردند. گروهی از ایزدی ها نیز در شهر تلعفر توسط داعش بازداشت شده بودند. سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرده بود داعش احتمالا اقلیت ایزدی ها را نسل کشی کرده است. آخرین تصاویر از گور جمعی در تکریت شناسایی و تشخیص هویت قربانیان در گور جمعی در تکریت ادامه دارد.
دانلود روز بعد از بازپس‌گیری تکریت از عناصر گروه تروریستی داعش تیم‌های تخصصی، نبش قبر ۱۲ گور دسته‌جمعی را در این شهر شروع کرده‌اند. تصور می‌شود در این گور‌ها جسد ۱۷۰۰ سرباز شیعه دفن شده باشد. ژوئن گذشته داعش با انتشار فیلم و عکس قتل‌عام بی‌رحمانه این سربازان باعث حیرت و شوک جهانیان شد. در آن زمان بین ۴ تا ۱۱ هزار سرباز غیر مسلح شیعه در پایگاه هوایی ارتش عراق (اسپایکر) در نزدیکی تکریت مستقر بودند. این پایگاه پس از حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ به یکی از پایگاه‌های آمریکا در این منطقه تبدیل شد و پایگاه اسپایکر نام گرفت اما پس از خروج نظامیان آمریکا از عراق نیروی هوایی عراق این پایگاه را در اختیار گرفت. کسانی که از این قتل عام جان بدر بردند می‌گویند افراد داعش سعی می‌کردند شیعیان را شناسایی و سپس آن‌ها به قتل برسانند. برخی از این گور‌ها در محوطه قصر سابق صدام حسین واقع هستند. این قصر که یکی از پیشرفته‌ترین قصرهای صدام بود و چهار کیلومتر مربع مساحت داشت پس از اشغال تکریت به دست داعش، تبدیل به مرکز فرماندهی این گروه شد.

خانواده‌های این قربانیان این قتل عام برای شناسایی اجساد دولت عراق را زیر فشار گذاشته بودند از این رو پس از نبش قبر، با آزمایش dna سعی در تشخیص هویت قربانیان خواهد شد.

«خالد العطبی» یکی از ماموران تحقیق صحنه این نبش قبر را بسیار غم‌انگیز توصیف کرد طوری که ماموران با چشم گریان مشغول نبش قبر هستند.

وی گفت: ما امروز اولین نبش قبر را انجام دادیم. تا به حال حداقل بیست جسد پیدا کرده‌ایم. نشانه‌های اولیه حاکی از این است که بی‌تردید این‌ها قربانیان قتل عام در پایگاه اسپایکر هستند. عملیات بازپس‌گیری تکریت ۳۵ روز پیش آغاز شد و در آن سی هزار نفر شرکت داشتند. دو سوم این افراد از گروه موسوم به بسیج مردمی بودند. انتظار می‌رود ارتش عراق اکنون توجه خود به بازپس گیری موصل در شمال این کشور معطوف کند. موصل مهم‌ترین پایگاه داعش است و بازپس‌گیری آن برای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بسیار دشوار‌تر از تکریت خواهد بود.
 

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن