تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799096419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور رییس‌جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی بزرگداشت همسر امام خمینی (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حضور رییس‌جمهور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی بزرگداشت همسر امام خمینی (ره)
قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده رییس محترم جمهور و رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانان همایش ملی بزرگداشت بانو خدیجه ثقفی که در روز بیست و سوم فروردین ماه برگزار می شود، خواهند بود.
آفتاب : مید انصاری در نشستی خبری‌ با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان هوشمندانه این سال را به نام همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کردند که این نامگذاری بسیار معنا دارد.


وی همچنین به وجود دستاوردهای بزرگ هسته‌ای در آغاز سال جدید اشاره و اظهار کرد: این دستاورد بزرگ نتیجه پایداری فرزندان راستین و امین این ملت در پیگیری حقوق حقه ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای بوده است و امیدواریم گام نهایی در تکمیل این موفقیت‌ها برداشته شود.


وی افزود:‌اعترافات بزرگی در کلام قدرتمندان دنیا وجود داشت و حتی آن‌ها به صراحت معتقد بودند هیچ کدام از گزینه هایی که به صراحت می گفتند روی میزشان است کارآمد نبوده و درواقع تهدیدها و گزینه نظامی هیچ کدام برای ایران جواب نداده است. حال آنچه به دست آمده قطعا نتیجه مقاومت‌های این ملت بزرگ و همچنین همراهی ملت ایران و به خصوص فداکاری‌های شهیدان ، بزرگان ، جانبازان و ایثارگران و در راس آن نتیجه قیام امام شهیدان، امام خمینی رضوان الله است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این موفقیت‌ها همراهان صدیق امام راحل نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند گفت: در این مسیر همسر مکرمه‌ امام بانو خدیجه ثقفی که در 60 سال زندگی مشترک با امام در سخت‌ترین و سهمگین‌ترین حوادث همراز و هم نفس امام بوده‌اند نقش بسزایی داشته اند از همین رو تمامی دوستان امام و انقلاب احساس می‌کردند که نسبت به خدمات و زحمات ایشان دین دارند و بایستی از این همه فداکاری و رنج هایی که این بانو کشیده است پاسداری شود.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اضافه کرد: بر همین مبنا از دو سال پیش در موسسه کمیته علمی ستاد بزرگداشت بانو خدیجه ثقفی تشکیل شد و جمعی از پژوهشگران و محققین همراهی های لازم را داشتند و اسناد و منابع مختلف و همچنین خاطراتی که از شاهدان و راویان صادق گرفته شد مورد توجه قرار گرفت و براساس آن مجموعه‌ای از آثار بسیار ارزشمند برای معرفی زوایای ناگفته زندگی این بانوی گرانقدر تدوین شد و ان شاءالله همزمان با برگزاری همایشی که در 23 فروردین ماه برگزار خواهد شد منتشر می شود.


به گزارش ایسنا، انصاری در ادامه ادای دین و تبیین واقعیات زندگی حضرت امام و همچنین مورد توجه قرار دادن ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی بانو خدیجه ثقفی را از مهم ترین اهداف برگزاری همایش ملی بزرگداشت بانو خدیجه ثقفی برشمرد و گفت: در طول زندگی این بانو دشواری‌ها و مصیبت‌هایی وجود داشت، ولی این بانو همواره همراه امام بودند، همچنین نقش بانو خدیجه ثقفی در عرصه تربیت فرزندان به عنوان مادری نمونه حائز اهمیت است و شاهد هستیم که هرکدام از فرزندان ایشان از مفاخر این مرز و بوم هستند و آثار و برکات وجودی هریک از آن‌ها در مسیر تاریخ انقلاب جای تبیین و بازتعریف دارد.


وی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی های بانو خدیجه ثقفی از جمله دارابودن روحیه سازگاری و تطبیق با شرایط دشوار گفت: با توجه به همه حوادث رخ داده در زندگی امام راحل این بانو پیوند خاندان شریف امام و خانواده‌های مبارزین همراه امام بودند و این به خاطر مدیریت قاطع همراه با صمیمت ایشان بود.


انصاری در بخش دیگری از این نشست با مورد توجه قراردادن ضرورت بزرگداشت مقام زن و مادر تاکید کرد:‌ مسئولان امر و متولیان امور مربوط به خانواده و بانوان باید به طور جدی تر و عمیق تر به معرفی چهره‌های موفق زنان و بانوان جامعه اسلامی بپردازند، البته ما فقط شعار این مساله را سر داده‌ایم، ولی در عمل کمتر کار کرده‌ایم. من معتقدم غلبه نگاه مردسالارانه در بسیاری صحنه‌ها وجود دارد و امیدواریم حرکت‌مان آغازی برای فعالیت مجدانه بانوان در عرصه‌های مربوطه باشد.


وی در ادامه با بیان اینکه در همایش روز بیست و سوم نمایندگانی از قشرهای مختلف جامعه فرهنگی ، علمی ، دانشگاهی و حوزه‌های علمیه با غلبه حضور بانوان فرهیخته و همچنین بانوان در عرصه اجرایی از سراسر کشور حضور خواهند داشت گفت:‌همچنین اعضای مجلس دانش آموزی کشور ، جمعی از جوانان فرهیخته، نمایندگانی از معلمان منتخب ، مدیران مناطق آموزش و پرورش ، مدیران موفق اجرایی زنان ، خانواده معزز شهیدان و ایثارگران و جامعه بانوان قرآن پژوه در این همایش حضور می‌یابند.


انصاری همچنین گفت: امیدواریم در این مراسم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از سخنان ریاست محترم جمهور و ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره مند شویم.


وی در ادامه با اشاره به همکاری ارگان‌ها ، وزارتخانه و نهادهای مختلف برای برگزاری این همایش ملی اظهار کرد: پس از کار علمی که در موسسه داشتیم ستاد عالی همایش به ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد و صدا و سیما نیز عضو این ستاد بوده است ضمن اینکه شهرداری تهران نیز همکاری بسیار گسترده‌ای با ستاد داشته‌اند و البته متقبل شده‌اند تا محل زندگی دوران کودکی و نوجوانی بانو خدیجه ثقفی که در محل پامنار تهران بوده است نوسازی شود و در آنجا فرهنگسرای بانو شکل بگیرد تا کانونی برای حضور بانوان فعال باشد.


انصاری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه اسناد مربوط به بانو خدیجه ثقفی با همکاری سازمان اسناد از فعالیت‌های جنبی همایش بزرگداشت ایشان خواهد بود.


قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در پایان خاطرنشان کرد که این همایش هرگز به اعتبار اینکه بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) بوده اند برگزار نمی شود بلکه این همایش به اعتبار وجود فضایل اخلاقی و روحیه نواندیشی و روشنگری و تقید این بانو نسبت به فرهنگ اصیل و غنی اسلامی و ایرانی و البته افتخار همراهی امام و زحمات و خدماتی است که ایشان در زندگی خود داشته‌اند.




تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن