تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798406677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فکت شیت» ایرانی می‌تواند بسیاری از ابهامات را برای مردم رفع کند‌ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «فکت شیت» ایرانی می‌تواند بسیاری از ابهامات را برای مردم رفع کند‌
ما به دوستان خود در وزارت خارجه و تیم مذاکرات اطمینان خاطر داریم؛ اما‌ طرف مقابل ما حرف‌هایی می‌گوید که با اینکه دروغ هستند، چالش‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. فکت شیت یک نوع سند است و این ‌سندی از راست‌گویی بچه‌های تیم هسته‌ای خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ - 08 April 2015



نظرات نمایندگان موافق انتشار فکت شیت توسط وزارت خارجه
در روزهای گذشته و پس از توافق صورت گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و ۵+۱ فکت شیت‌های مختلفی از سوی دولت‌های غربی منتشر و انتشار آنها، باعث بروز برخی شبهات در میان مسئولان شد. به همین دلیل، مقامات ایرانی نیز تصمیم به انتشار فکت شیت گرفته‌‌اند.

به گزارش «تابناک»، برای روشن شدن موضوع به سراغ برخی ‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی، که با انتشار فکت شیت توسط دولت موافق هستند، رفته تا دیدگاه این نمایندگان را در این باره جویا شویم.

محسن صرامی فروشان، یکی از موافقان انتشار فکت شیت‌ در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره اظهار داشت: دکتر ظریف در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری خواستار ارائه فکت شیت است و ما نیز باید هر چه زود‌تر این کار را انجام دهیم و وزارت خارجه در حال تهیه آن است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شاید فکت شیت در روند مذاکرات تأثیر منفی داشته باشد، گفت: مردم محرم هستند و دولت هیچ چیز پنهان ندارد. ارائه فکت شیت می‌تواند بسیاری از ابهامات را برای مردم رفع کند‌؛ بنابراین، در شرایط موجود به نظر می‌رسد، این کار برای کلیت نظام مفید باشد.

منصور حقیقت‌پور، دیگر نماینده‌ای است که با ارائه فکت شیت موافق بود. وی‌ در گفت‌وگو‌ ‌با تابناک عنوان داشت: هم‌اکنون من ‌‌در مأموریت هستم، ولی اگر در مجلس بودم، نامه درخواست ارائه فکت شیت را امضا می‌کردم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما به دوستان خود در وزارت خارجه و تیم مذاکرات اطمینان خاطر داریم؛ اما‌ طرف مقابل ما حرف‌هایی می‌گوید که با اینکه دروغ هستند، چالش‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است. فکت شیت یک نوع سند است و این ‌سندی از راست‌گویی بچه‌های تیم هسته‌ای خواهد بود.

حقیقت‌پور با تأکید بر ارائه فکت شیت از سوی وزارت خارجه گفت: پس از ارائه فکت شیت از سوی ایران، نمایندگان مجلس اگر چیزی بود که از آن دفاع کنند، آن را تقویت خواهند کرد، ولی اگر چیزی بود که نیاز به توجه بیشتر داشت، باید مراقبت شود تا اتفاقی نیفتد و این نیاز به تدبیر زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واقعیت همیشه خوب است، گفت: این یک سند راست‌گویی برای وزارت خارجه خواهد بود. با ارائه این سند، حدود نظارت‌ها مشخص خواهد شد، حتی خوب بود برای فکت شیت یک عبارت فارسی هم انتخاب می‌شد؛ مثلا می‌شود بر آن سند حقیقی یا اوراق حقیقی نام نهاد.

وی درباره انتظارات خود از فکت شیت گفت: ما در این سند، بحث یک مرحله‌ای بودن برداشته شدن تحریم‌ها را می‌خواهیم. همچنین الزاماتی که بعد از توافق ایجاد می‌شود و تمام چیزهایی که دکتر ظریف اعلام می‌کنند، کتبی باشد نه شفاهی.

محمد حسن آصفری، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌که با ارائه فکت شیت موافق است‌، ‌در گفت‌و‌گو با تابناک اظهار داشت: ما با ارائه نامه درخواست داشتیم که وزارت خارجه هر چه زود‌تر فکت شیت را منتشر کند.

این نماینده مجلس همچنین در این باره ‌اظهار داشت: با توجه به شبهاتی که دولت‌های غربی در حال حاضر ایجاد کرده‌اند و اسباب سوءاستفاده غربی‌ها شده، درخواست داشتیم که وزارت خارجه ایران برای شفاف سازی و اطلاع رسانی افکار عمومی فکت شیت خود را منتشر کند.

این نماینده منظور خود از فکت شیت را این گونه بیان کرد: منظور از فکت شیت،‌‌ همان بیانیه مطبوعاتی است که از سوی دکتر ظریف خوانده شد. ما می‌خواهیم متن ترجمه شده اصلی این توافق‌نامه منتشر شود و در اختیار مردم قرار گیرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن