تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819111194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال انتقال پروازهاي عبوري از آسمان افغانستان به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
احتمال انتقال پروازهاي عبوري از آسمان افغانستان به ايران موج - معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌هاي کشور از احتمال انتقال پروازهاي عبوري فضاي افغانستان به آسمان ايران از ۶ ماه آينده خبر داد و گفت: در اين صورت به طور ميانگين روزانه بين ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرواز عبوري جديد به ۹۳۰ پرواز عبوري فعلي افزوده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ابراهيم شوشتري، معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌هاي کشور، از احتمال انتقال پروازهاي عبوري از کشور افغانستان به آسمان ايران خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نيروي بين‌المللي کمک به امنيت افغانستان موسوم به «ايساف» پروازهاي عبوري از افغانستان را سرويس مي‌دهد که قرارداد آنها به پايان رسيد، اما؛ به مدت ۹ ماه ديگر ارائه خدمات ايساف به فضاي افغانستان تمديد شد.
وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود بعد از پايان قرارداد ايساف، کشور افغانستان يا يک شرکت غير نظامي پروازهاي عبوري از افغانستان را پوشش و سرويس دهد، اما؛ اگر هيچ نهاد و شرکتي پروازهاي عبوري از آسمان اين کشور را پوشش ندهد فضاي افغانستان براي انجام پروازهاي عبوري بسته خواهد شد و حجم انبوهي از ترافيک سمت ايران خواهد آمد.
در همين زمينه يک سناريو تعريف شده که اين پروازها در چه ساعاتي از شبانه روز، از چه نقاطي وارد و از چه نقاطي از آسمان ايران به سمت اروپا و آفريقا خارج شوند.
شوشتري ادامه داد: در همين راستا در ارديبهشت ماه اجلاسي در استانبول ترکيه به منظور بررسي اين موضوع برگزار مي شود و در اين اجلاس زمان و نقاط ورود پروازهاي عبوري به جاي افغانستان از آسمان ايران مشخص مي شود که در اين جلسه ۱۰ کشور اروپايي، ۱۰ کشور آسيايي از جمله ايران و کشورهايي از خاورميانه حضور دارند.
وي درباره مسيرهاي پروازهاي عبوري از آسمان افغانستان، گفت: پروازهايي که از جنوب شرق آسيا به سمت اروپا مي روند سه مسير انتخابي دارند، يک مسير از شمال پاکستان و افغانستان به سمت ترکمنستان، آذربايجان، گرجستان و از آنجا به سمت اروپا است.
معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌هاي کشور با بيان اينکه دو مسير از افغانستان نيز به جمهوري اسلامي ايران متصل مي‌شود، گفت: يکسري پروازها از مسيرهاي هوايي ايران به سمت آذربايجان، ارمنستان و ترکيه مي روند و بخشي از پروازها هم از پاکستان وارد جمهوري اسلامي ايران مي شوند و به سمت ترکيه و اروپا مي‌روند.
وي افزود: بخش ديگري از پروازها نيز از آسياي جنوب شرقي وارد آفريقا مي شوند که از کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس مانند کشورهاي عمان، امارات، بحرين، شمال عربستان به سمت آفريقا مي‌روند.
شوشتري با بيان اينکه ميانگين پروازهاي عبوري از آسمان ايران با رشد ۸۰ درصدي نسبت به يک سال گذشته به طور متوسط ۹۳۰ پرواز در شبانه روز است، افزود: اين ميزان افزايش پروازهاي عبوري در شرايط تحريم در دنيا بي سابقه است.
وي گفت: در صورتي که پروازهاي عبوري از آسمان افغانستان به فضاي ايران منتقل شود به طور ميانگين روزانه بين ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرواز عبوري به اين ميزان افزوده مي شود که اين موضوع حدود ۶ ماه ديگه مشخص خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن