تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818833077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقدير از تيم مذاکره کننده/ سعودي ها به خودشان بيايند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
رييس دستگاه قضا: تقدير از تيم مذاکره کننده/ سعودي ها به خودشان بيايند موج - رئيس قوه قضاييه گفت: اميدواريم سعوديها بزودي به خودشان بيايند و دست از تجاوزگري و به خاک و خون کشيدن مردان، زنان و کودکان يمني بردارند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريک ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر مسئله مهم«کشور و بلکه جهان» را در روزهاي اخير موضوع مذاکرات هسته‌اي لوزان سوئيس دانست و با اعلام حمايت و قدرداني از تيم مذاکره کننده هسته‌اي «بويژه وزير امور خارجه» گفت: تيم مذاکره کننده هسته‌اي کار بسيار دشواري پيش رو داشت و بايد از روند طي شده حمايت و تقدير و تشکر کنيم تا تيم مذاکره کننده بتواند در ماههاي حساس و سرنوشت ساز پيش رو مسئله هسته‌اي را به سرانجام صحيح برساند البته اين حمايتها منافاتي با تلاش براي زدودن ابهامات موجود ندارد.

تقدير از تيم مذاکره کننده
وي مسئولان نظام و آحاد مختلف مردم از تيم مذاکره کننده هسته‌اي را نقطه قوت در گذشته و آينده روند مذاکرات دانست و گفت: از تيم مذاکره کننده هسته‌‌اي تقدير و تشکر مي‌کنيم و از تلاشهايشان نسبت به حفظ حقوق مردم و حرکت در چارچوب‌هاي تعيين شده از ناحيه مقام معظم رهبري حمايت مي‌کنيم و تيم مذاکره کننده بايد به اتکاي حمايت گسترده ملت و مسئولان با صلابت و استقلال در مسير چارچوبهاي تعيين شده به دفاع از حقوق هسته‌اي ايران بپردازد. رئيس قوه قضاييه افزود: اگر تيم مذاکره کننده به همين نحو و با صلابت و استقلال در چارچوبهاي تعيين شده نظام و مقام معظم رهبري حرکت و از حقوق هسته‌اي ملت دفاع کنند قطعاً تمام مسئولان نظام و مردم پشت سر آنان خواهند بود و از آنها حمايت مي‌کنند.

استقامت ملت ايران دشمن را وادار به اعتراف کرد
آيت الله آملي لاريجاني استقامت و پايمردي ملت و مسئولان نظام در حفظ حقوق هسته‌اي خود را نکته مهم و کليدي رسيدن به نقطه فعلي مذاکرات و دست کشيدن غربيها از زياده خواهيهاي ظالمانه دانست گفت: دشمنان نظام اسلامي در اثر استقامت ملت ايران مجبور به اعتراف شدند که بگويند ملت ايران يکپارچه پشت سر مسئله هسته‌اي ايستاده‌اند و عزت و اعتبار خود را در آن مي‌بينند و اين موضوع در سخنان رئيس جمهور آمريکا نيز به خوبي تصريح شد.

تفاهم نامه به طور کاملاً شفاف نگاشته شود
وي خواستار تلاش و دقت نظر مسئولان تيم مذاکره کننده در مذاکرات آينده و بويژه در روند نگارش جزئيات تفاهم نامه به منظور حفظ تمام و کمال حقوق مردم شد و گفت: تيم مذاکره کننده قدر حمايتهاي همه جانبه مردم و مسئولان را بداند و در نگارش تفاهم‌نامه هسته‌اي نيز با بهره‌گيري از دقت و توان خود تلاش کنند تا تفاهم نامه به طور کاملاً شفاف نگاشته شود و ابهامات و ايرادات بيانيه که موجب مشکلات و سوءاستفاده بيگانگان مي‌شود، در آن راه نيابد.

اميدواريم سعوديها بزودي به خودشان بيايند
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با محکوم کردن حمله نظامي اخير عربستان سعودي به يمن و ابراز تأسف از اين تجاوز گفت: تجاوز عربستان به يمن ماجرايي بسيار اسفناک در دنياي اسلام است که بايد هر چه سريعتر از طريق گفتگو و مذاکره پايان داده شود، در غير اينصورت قطعاً اين تجاوز آشکار يک دولت مدعي اسلام عليه مردم مسلمان کشوري که خواهان تعيين سرنوشت خود هستند بي عکس العمل نخواهد ماند.
رئيس دستگاه قضا با اعلام اينکه «اميدواريم سعوديها بزودي به خودشان بيايند و دست از تجاوزگري و به خاک و خون کشيدن مردان، زنان و کودکان يمني بردارند» تاکيد کرد: نتيجه تصميم گيريهاي شخصي در کشوري که کوچکترين تجربه مردم سالاري ندارد، نه پارلماني دارد و نه انتخاباتي در آن برگزار مي شود همين است که بعنوان يک کشور مدعي اسلام به کشور مسلمان ديگري حمله مي‌کند و آنان را از حق تعيين سرنوشت خود باز مي‌دارد.

خاطيان فرودگاه جده بايد به اشد مجازات برسند
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه سخنانش با اشاره به «خبر تأسف بار تعرض مأموران سعودي به دو زائر نوجوان ايراني» تاکيد کرد: ما نمي توانيم از امنيت شهروندان خود عبور کنيم و از وزارت امور خارجه قاطعانه مي خواهيم با حساسيت و جديت اين موضوع را پيگيري کند.
رئيس قوه قضاييه با محکوم کردن اين اقدام و اعلام اينکه «خاطيان بايد به اشد مجازات برسند» گفت: تعرض به دو زائر در کشوري که مسئولانش خود را خادم حرمين شريفين مي‌دانند به هيچ وجه قابل قبول نيست و خاطيان بايد به اشد مجازات برسند تا ديگر شاهد چنين جرايمي نباشيم.

تشکر از دستگاه هاي ذيربط به دليل عدم ازدياد حق بيمه شخص ثالث
آيت الله آملي لاريجاني در بخش پاياني سخنان خود با تبريک مجدد ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسيدن روز زن و مادر، آن حضرت را الگويي صحيح براي زنان و حتي مردان در جامعه اسلامي دانست و گفت: جامعه اسلامي با توجه به معيارهايي که دارد بايد به سمت الگوسازي از شخصيت‌هاي عظيم اسلامي برود و به الگوبرداري از شخصيت‌ها و الگوهاي کاذب غربي که بر اساس نيازهاي کاذب به مردم القا شده و مي‌شود، نيازي ندارد.
رئيس قوه قضاييه تاکيدکرد: جوامع اسلامي که در محيط ايماني تنفس مي‌کنند و معيارهاي خاص خود را دارند، معيارهايي که مي‌تواند آنان را به معرفت الهي برساند، نيازي به الگوهاي مادي و دنيايي غرب ندارد؛ چرا که نياز واقعي انسان (مؤمن)‌ مادي نيست بلکه پيمودن مسير وصول به حق و انس با او از طريق عبادت و توجه به معنويات است.
رئيس قوه قضاييه ابراز اميدواري کرد توحيد، معنويت، عفاف، پاکدامني، صداقت و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع آن حضرت از حريم ولايت الگوي مناسبي براي جامعه اسلامي و زنان و مردان مسلمان باشد.
در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي بحث و بررسي درباره فراهم کردن تمهيدات لازم براي اجراي قانون آيين دادرسي کيفري اخيرالتصويب ادامه يافت.
همچنين در اين جلسه از تلاشهاي وزير دادگستري، وزارت اقتصاد، بيمه مرکزي و شرکتهاي بيمه در عدم ازدياد حق بيمه شخص ثالث تشکر بعمل آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن