تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798262877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتحاد دموکرات ها و جمهوریخواهان علیه بیانیه سوئیس/ کاخ سفید: اوباما لایحه را وتو می کند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتحاد دموکرات ها و جمهوریخواهان علیه بیانیه سوئیس/ کاخ سفید: اوباما لایحه را وتو می کند


پس از اعلام بیانیه اولیه بین ایران و قدرت های بزرگ جهان که هفته گذشته انجام شد، سناتورهای امریکا به تلاش برای در اختیار گرفتن سرنوشت این توافق ادامه می دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دموکرات های آمریکا در حال پیوستن به جمهوریخواهان در حمایت از لایحه ای هستند که به کنگره امکان می دهد کاهش تحریم ها علیه ایران را در یک توافق نامه هسته ای با این کشور تصویب یا رد کند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن به قلم سوزان کورنول و دیوید لاودر نوشت: آنها همچنین در حال نزدیک شدن به تشکیل یک اکثریت ضد وتو هستند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می گوید می تواند باعث تضعیف مرحله حساس نهایی مذاکرات شود.

حمایت قانونگذاران آمریکا از حزب اوباما از چنین لایحه ای نشان دهنده عمق نگرانی در واشنگتن برسر تهدید ناشی از ایران و نگرانی بسیاری از قانونگذاران است که مسدود شدن کامل برنامه هسته ای ایران را برای جلوگیری از خطر ناشی از آن خواستار هستند.

پس از اعلام توافق نامه اولیه بین ایران و قدرت های بزرگ جهان یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان که هفته گذشته انجام شد، سناتورها درحال تاکید دوباره بر حمایت خود از لایحه ای مورد حمایت هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات هستند و تلاش می کنند این لایحه برای کاخ سفید خوشایند تر به نظر برسد.

برغم ادعاهای کاخ سفید درمورد اینکه اوباما به تنهایی قدرت دارد مذاکره کند و این توافق نامه در حال شکل گیری را به منظور محدود شدن برنامه هسته ای ایران در ازای حذف تدریجی تحریم های فلج کننده علیه این کشور به اجرا درآورد، دموکرات ها به همراه جمهوریخواهان که کنترل کنگره را در اختیار دارند راه خود را در جهت تصویب چنین لایحه ای دنبال می کنند.

ایران و قدرت های جهان تا 30 ژوئن فرصت دارند به یک توافق نامه نهایی به منظور پایان دادن به مناقشه موجود برسر برنامه هسته ای تهران دست یابند.

کاخ سفید روز سه شنبه تایید کرد اوباما این لایحه را در صورتی که به شکل فعلی باشد وتو خواهد کرد.

باب کورکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت حتی با وجود اینکه کنگره در میان یک تعطیلی بهاری قرار دارد، سناتورهای دموکرات با جدیت تلاش می کنند این لایحه تا هفته آینده در کمیته روابط خارجی تصویب شود.

سناتور چاک شومر یکی از با نفوذ ترین سناتورهای دموکرات که در تهیه این لایحه کورکر را همراهی کرده است بار دیگر بر حمایت خود از نقش کنگره در لغو تحریم ها علیه ایران تاکید کرد.

وی افزود :« من قاطعانه معتقدم کنگره باید حق داشته باشد هرگونه توافق نامه را تصویب یا رد کند. من از لایحه کورکر که زمینه سازی چنین چیزی است حمایت می کنم.»

شومر یک یهودی و نماینده نیویورک با جمعیت بیش از یک میلیون و 500 هزار یهودی است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی از آنچه یک «‌ توافق نامه بد » با ایران یاد می کند انتقاد کرده است و می گوید بلندپروازی های هسته ای ایران تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

« اقدامات در جهت تلطیف این لایحه » براساس لایحه کورکر ، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت این توافق نامه را بررسی کند و طی آن کاهش تحریم ها به حال تعلیق درخواهد آمد و قانونگذاران می توانند اقدامات مرتبط با تحریم ها را تصویب یا رد کنند.

کورکر پیشتر موافقت کرده است این لحن تغییر یابد و فقدان اقدام کنگره به معنی تصویب توافق نامه تلقی شود و کنگره تنها می تواند کاهش تحریم های کنگره را ارزیابی کند و نه همه توافق نامه را.

سناتور دموکرایت تیم کین Tim Kaine که در تهیه این لایحه کورکر را همراهی کرده است گفت این تغییرات در لایحه کورکر به درخواست وی صورت گرفته است.

کاخ سفید و متحدانش در کنگره طی چند روز آینده می توانند به دنبال راه هایی برای تلطیف بیشتر لایحه کورکر باشند. مسئله کاهش تحریم ها علیه ایران یکی از مسائل مهم مورد بحث در مذاکرات نفس گیر و فشرده با ایران به شمار می رود که همچنان می تواند مانعی برسر دستیابی به یک توافق نامه نهایی با تهران باشد.

کاخ سفید اعلام کرده است تحریم ها به تدریج کنار گذاشته خواهد شد اما مذاکره کنندگان ایران تفسیری متفاوت را ارائه می کنند و می گویند تحریم ها علیه این کشور فورا لغو خواهد شد.

دولت اوباما معتقد است این لایحه مانعی برسر راه مذاکرات با ایران است و ممکن است ایران را از امضا توافق نامه ای بازدارد که به طور بالقوه می تواند به چند دهه روابط متشنج با ایران پایان دهد و به تلاش ها برای تقویت صلح و امنیت در خاورمیانه کمک کند.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود هر 54 سناتور جمهوریخواه یا اکثر آنها به همراه نه دموکرات که به تهیه این لایحه کمک کرده اند، از آن حمایت کنند 60 رای مورد نیاز برای تصویب چنین لایحه ای در سنا تضمین شده است.


چهار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن