تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819099397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها/ بهای نفت افزایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها/ بهای نفت افزایش یافت


در صورت لغو تحریمهای بین المللی و توافق نهایی با غرب ، صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه در روز خواهد گذشت.  وزیر نفت، از افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران در صورت تعلیق تحریم های بین المللی و توافق نهایی هسته با غرب خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر به نقل از مهر ، بیژن زنگنه افزود : در کنار دیپلماسی انرژی، آغاز مذاکرات نفتی با خارجی ها و افزایش ظرفیت تولید نفت در شرکت‌های بهره بردار تابع شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت عملیاتی لازم برای صادرات نفت در پایانه‌ها وجود دارد.
بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب، به عنوان بزرگ ترین بهره بردار نفت ایران، گفت : مانور ارزیابی توان تولید ۳ میلیون بشکه در روز در مناطق نفت خیز جنوب برگزار می شود تا آمادگی افزایش ظرفیت صادرات نفت ایران در کوتاه مدت فراهم شود.
تاکنون تعمیرات اساسی، نوسازی و بازسازی ۱۵ بازوی بارگیری در اسکله ها، پهلوگاه های ۵ و ۶ اسکله تی در جزیره خارگ و سه دستگاه گوی شناور در این پایانه نفتی به پایان رسیده و آماده پهلو دادن به کشتی‌های  ایرانی و خارجی است. همچنین وزیر نفت عربستان اعلام کرد : انتظار دارد قیمت نفت در آینده نزدیک بهبود یابد.
علی النعیمی  گفت :  عربستان در ماه مارس (اسفند-فروردین ) روزانه حدود 10 میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید کرده که نسبت به ماه های گذشته افزایش داشته است .
وزیر نفت عربستان بازگرداندن ثبات به بازار نفت را مشروط به مشارکت تولیدکنندگان خارج ازسازمان اوپک در این زمینه اعلام کرد.

 اما قیمت نفت اواخر وقت سه شنبه در واکنش به اظهارات وزیر نفت عربستان افزایش یافت  . این در حالیست که برخی از معاونان وزیر نفت در چند روز گذشته خواهان همکاری اعضای اوپک با ایران به منظور بازگشت بشکه های نفت صادراتی ایران به بازارهای جهانی شده اند.
 بهای نفت در بورس نیویورک با 3  درصد افزایش به هر بشکه 53 دلار و 98 سنت رسید که بالاترین قیمت آن از 30 دسامبر (9 دی ) سال گذشته میلادی تاکنون به شمار می رود .در بازار لندن نیز بهای هر بشکه نفت خام + برنت " برای تحویل در ماه مه در پایان معاملات روز سه شنبه به 59 دلار و 10 سنت رسید که نسبت به روز دوشنبه 98 سنت افزایش داشت


چهار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن