تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820057042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علل سقوط هواپیمای آنتونف در مهرآباد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علل سقوط هواپیمای آنتونف در مهرآباد
کد خبر: ۴۸۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ - 07 April 2015


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تا کنون علت سقوط هواپیمای آنتونف به کمیسیون عمران مجلس اعلام نشده و صرفا سازمان بازرسی کل کشور گزارش خود را در مورد علت سقوط به رئیس جمهور و کمیسیون اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی در صحن علنی امروز (سه شنبه، 18 فروردین ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به سانحه سقوط هواپیما که 8 ماه پیش در فرودگاه مهرآباد رخ داد، گفت: 8 ماه پیش هواپیمایی در مسیر تهران-طبس چند دقیقه پس از پرواز در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد و حدود 40 تن از هموطنان عزیز جان باختند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 10 روز بعد از این سانحه با توجه به اطلاعاتی که از این نوع هواپیما داشتم و سوابق سوانح آن کاملا روشن بود که علت وقوع حادثه چیست لذا سوالی از وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم که علت صدور مجوز پرواز برای این هواپیما علیرغم اشکالات فراوان آن چه بوده و همچنین سوال دومی که با متخلفان بروز این حادثه چه برخوردی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: وزیر با حضور در کمیسیون عمران گفت بررسی سوانح تا دو هفته آینده مشخص شده و برخورد لازم را خواهم کرد و اینجانب به وی گفتم علت بروز حادثه روشن و مشخص است و سازمان هواپیمایی کشوری نباید به این هواپیما مجوز پرواز می داد و شما باید حداقل رئیس این سازمان را عزل یا معلق کنید تا کمیسیون بررسی سوانح، علت را مشخص کند که متأسفانه به هر علتی این کار صورت نگرفت.

طباطبایی نائینی در ادامه با بیان اینکه تا کنون علت سقوط این هواپیما به کمیسیون عمران مجلس اعلام نشده، یادآور شد: صرفا سازمان بازرسی کل کشور گزارش خود را در مورد علت سقوط به رئیس جمهور و کمیسیون اعلام کرده است از این رو سوال اینجانب به صحن علنی فرستاده شد اما به علت تعدد سوالات در صحن علنی در این دوره مطرح نشده و ناگزیر شدم از نطق سالیانه خود جهت ادای دین به مردم و سوگند ادا شده با همکاران صحبت کنم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم در ادامه با اشاره به جریان سقوط هواپیمای آنتونف عنوان کرد: ساخت این نوع هواپیما در خود کشور طراح و سازنده هم از سال 1376 شروع شده و اشکالات متعددی در موتور این هواپیما در کشور سازنده وجود داشته؛ از سال 83 دو فروند آنتونف مونتاژ شده در ایران که برای حمل و نقل مسافر به کار گرفته شده بعد از 20 سال اولین سانحه را در فرودگاه اراک داشته و مجموعا دو فروند هواپیمای ساخت اوکراین و دو فروند مونتاژ شده در ایران همه دچار سانحه شده که منجر به کشته شدن همگی سرنشینان آن شده است.

وی در ادامه با سؤال از وزیر درباره اینکه 11 فروند از این هواپیما ساخته شده اما مشخص نیست 10 فروند آن کجاست، گفت: فقط یک فروند این نوع هواپیما در فرودگاه اصفهان لانه گرفته است؛ آیا با وجود سوانح متعدد برای این نوع هواپیما و همچنین گزارش های متعدد مهندسان استاندارد پرواز مبنی بر وجود خوردگی در موتور هواپیما و همچنین عدم کارایی موتور در مناطق گرم و مرطوب باز هم اجازه تمدید مجوز این هواپیما را سازمان هواپیمایی کشوری داشته است.

طباطبایی نائینی همچنین با اشاره به این مطلب که سازمان هواپیمایی کشوری در سال 92 به شرکت بهره بردار این هواپیما اعلام کرده که پرواز این هواپیما حداکثر تا دمای 35 درجه سانتیگراد مجاز بوده است، اذعان کرد: این در حالی است که در روز سقوط، دمای هوای فرودگاه مهرآباد تهران 37 درجه بوده و هواپیما 250 کیلوگرم بیش از حد مجاز دارای وزن بوده است.

نماینده مردم نائین ادامه داد: با تحقیقاتی که انجام دادم و قابل ارائه به نمایندگان است، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری علیرغم اطلاع از اشکالات متعدد این هواپیما و سوانح قبلی، به علت ضعف در مدیریت تسلیم فشارهای وارده برای تمدید مجوز پرواز شده و باعث بروز فاجعه ای بزرگ و نابخشودنی شده است.

وی افزود: حتی در موارد مشابه نیز این فرد به هواپیمای با بالای 25 سال عمر و بیش از 60 هزار ساعت پرواز، مجوز پرواز داده است لذا آقای وزیر چرا با گذشت بیش از 8 ماه از این سقوط علت بروز سانحه را مشخص نمی کنید، چرا با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برخورد نشد، چرا با متخلفان برخورد نشد، شما نیز در این گناه نابخشودنی شریک هستید چرا که با علم و اطلاع از بروز علت این حادثه که نقص فنی در موتور هواپیما بوده است، کتمان حقیقت می کنید و حمایت صنفی و گروهی می کنید.

طباطبایی نائینی اضافه کرد: اینجانب شخصا از رأی اعتمادی که به شما داده ام منصرفم و از همه همکاران تقاضا دارم گزارش سازمان بازرسی کل کشور را در مورد علت سقوط این هواپیما مطالعه کرده و با توجه به اهمیت موضوع و ابعاد آن و جهت جلوگیری از تکرار این تخلفات بزرگ و نابخشودنی در کشور با سلب رأی اعتماد از وزیر راه، نسبت به استیضاح ایشان اقدام کنید.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خواهش من از همه همکاران این است که بیایید یک بار اثبات کنیم که این نوع تخلفات در کشور نابخشودنی است و وزیر راه را استیضاح کنیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن