تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819120822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی توافق هسته‌ای برنامه‌ریزی کنیم/ فرصت‌‌ها خیلی زود از بین می‌‌روند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: طهماسب مظاهری می‌گوید: اگر برنامه‌ای برای استفاده از توافق هسته‌ای نداشته باشیم، فرصت‌‌ها خیلی زود از بین می‌‌روند و بعد از 1 سال هم منابع مالی و ارزی از دست خواهند رفت، لذا دولت باید از هم‌اکنون برای استفاده از فرصت‌های اقتصادی توافق برنامه‌ریزی کند.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: طهماسب مظاهری رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با تراز، در خصوص تفاهم سیاسی هسته‌ای ایران و غرب و تأثیر آن بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: اگر تعامل و توافق نهایی شکل بگیرد، فرصت آزادی عمل در اقتصاد و استفاده از منابع بیشتر برای کشور به وجود می‌آید که نیازمند برنامه‌ریزی است.
وی با بیان اینکه دولت باید برای توافق هسته‌ای برنامه‌‌ریزی کند، افزود: درصورتی‌که توافق خوب حاصل شود و باید از فرصت‌‌های اقتصادی درصحنه‌ی بین‌المللی استفاده کنیم و نباید این را هدر داد؛ زیرا با توافق و رفع تحریم‌ها یک فعالیت اقتصادی بین‌المللی به وجود می‌‌آید و منابع ارزی آزادشده وارد کشور خواهد شد که استفاده از این فرصت‌‌ها برای رشد اقتصادی نیاز به یک برنامه منسجم دارد.
مظاهری با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ای برای استفاده از توافق هسته‌ای نداشته باشیم، گفت: فرصت‌‌ها خیلی زود از بین می‌‌روند و بعد از 1 سال هم منابع مالی و ارزی از دست خواهند رفت، لذا اگر توافق حاصل شد نیاز بر این است که از هم‌اکنون برای استفاده از فرصت‌‌هایی برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی ادامه داد: برای حضور در عرصه اقتصاد جهانی، صادرات و واردات و سرمایه‌‌گذاری خارجی و داخلی و حضور تولیدکنندگان در اقتصاد دنیا باید یک برنامه‌‌ریزی جدی کرد و دولت برای به دست آوردن یک توافق اقتصادی در فضای خارجی باید توجه جدی کند.
وی با بیان اینکه دولت باید برای ادامه وضع موجود نیز یک سناریو محتمل دیگر داشته باشیم، بیان کرد: در صورتی مذاکرات به توافق نهایی منجر نشود نیز باید برنامه‌ریزی کرد و نیاز به تمرکز و مدیریت سخت دولت دارد تا اگر اثر روانی عدم توافق به حداقلش برسد.
مظاهری با اشاره به توافق هسته‌ای تصریح کرد: باید بدانیم که باید برای تحریم‌ها، نرخ ارز و... چه‌کاری انجام دهیم و با تا تیرماه وقت داریم و باید یک گروه باید روی این موضوع کار و یک برنامه‌‌ریزی کنند.

 




سه شنبه 18 فروردين 1394 ساعت 13:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن