تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818750290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرد اوپکی زنگنه در راه سازمان ملل/ رستگاری در نیویورک


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مرد اوپکی زنگنه در راه سازمان ملل/ رستگاری در نیویورک
از راهروهای وزارت نفت خبر می رسد حسین کاظم پور اردبیلی قرار است با چراغ سبز وزیر نفت راهی مقر سازمان ملل در نیویورک شده و به عنوان یکی از ۴ سفیر ایران در کشور امریکا معرفی شود.
به گزارش نامه نیوز، کاظم پور اردیبلی که گفته می شود هم اینک در امریکا به سر می برد بیشترین انتقادات از وزارت نفت را متوجه حوزه کاری خود می بیند. بسیاری از رسانه های اصولگرا بر این باورند یکی از نقاط ضعف وزارت نفت در دولت یازدهم عملکرد غیر قابل دفاع نماینده ایران در اوپک بوده است به طوری که این ضعف، دیپلماسی انرژی کشور را در وضعیت نا مطلوبی قرار داده است.

کاظم پور اردبیلی معروف به «مرد گریزان از رسانه» را می توان یکی از انتصاب های پرحاشیه وزارت نفت نامید که طی ماه های اخیر با هجمه سنگینی از سوی منتقدان دولت مواجه شده است و گویا زنگنه حاضر شده است برای کاهش این فشارها وی را راهی نیویورک کند.

اگر کاظم پور اردبیلی یکی از ۴ سفیر ایران در سازمان ملل شود، دومین مدیر وزیر نفت به وزارت امورخارجه نقل مکان کرده و یونیفرم دیپلماتیک بر تن خواهد کرد. در این میان نباید از رابطه نزدیک غلامعلی خوشرو ینماینده دائم ایران در سازمان ملل با حسین کاظم پور اردبیلی به راحتی عبور کرد چرا که تبارشناسی سیاسی کاظم پور اردبیلی وی را یکی از افراد موثر در حلقه نیویورکی ها جای می دهد؛ حلقه ای که همه اعضایش تحصیل کرده امریکا هستند و چهره های معروفی را در خود می بیند.

از جمله اشخاص باند نیویورکی ها محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، صادق خرازی، رئیس حزب ندای ایرانیان، مجید تخت روانچی، معاون وزارت خارجه و مذاکره کننده هسته ای، حسین فریدون، برادر حسن روحانی و مشاور ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت و مذاکره کننده هسته ای و کاظم سجادپور هستند. خوشرو هم با سابقه خدمت در نمایندگی سازمان ملل یک نیویورکی به حساب می آید.

نیویورکی ها در دور دوم ریاست جمهوری محمود نژاد در دو موسسه پراکنده شدند: ظریف، فریدون، زمانی نیا و سجادپور به مرکز تحقیقات استراتژیک رفتند که ریاست آن با حسن روحانی بود. مابقی از جمله تخت روانچی و خوشرو هم به موسسه دیپلماسی ایرانی رفتند که توسط صادق خرازی راه اندازی شده بود.

برخی رسانه ها سیروس ناصری مدیرعامل شرکت تغییر نام یافته کیش اورینتال را نیز در این حلقه جای می دهند.

به هر شکل باید منتظر ماند و دید که طی هفته های آینده چه اخباری از وزارت نفت رسما اعلام می شود و یکی از دوستان نزدیک زنگنه از وزارت نفت خداحافظی می کند یا خیر؟


منبع: عصر نفت


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن