تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819408365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقدينگي به سمت بازار سرمايه حرکت مي کند/بازار فعلي فرصت خريد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
نقدينگي به سمت بازار سرمايه حرکت مي کند/بازار فعلي فرصت خريد است موج - شرايطي که بازار ما در حال حاضر دارد مثل مريضي مي ماند که يک سال سخت را داشته و حالا دوران نقاهت را طي مي کند و رو ز به روز بهتر مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي طحاني، مدير عامل شرکت مشاور سرمايه گذاري آواي آگاه در خصوص شرايط فعلي بازار ابراز داشت: بازار سرمايه هم اکنون مثل مريضي مي ماند که در حال سپري کردن دوران نقاهت است.
وي در اين خصوص ادامه داد: بازار شاهد گشايش هاي سياسي بود که در اواسط فروردين اتفاق افتاد و به اين ترتيب توانست بهانه خوبي براي رشد پيدا کند .
وي در اين خصوص افزود: البته سال 93، ارزش شاخص با کاهش 21 درصدي همراه شد و بدترين عملکرد سالانه را براي بورس داشت اين درحالي است که در بحران 2008 ميلادي بازار سرمايه رکود زيادي را متحمل نشد اما سال 93 سال هيجانات منفي در بازار بود.
طحاني با اشاره به روند فعلي بازار اظهار داشت: اما سال 93 به اتمام رسيده و هم اکنون اکثر شرکت ها سود مجمع را در پي دارند و بودجه هاي متوازني را ارائه خواهند کرد.
اين کارشناس بازار سرمايه در اين خصوص ادامه داد: در حال حاضر، نقدينگي وارد بازار شده و انجام اين مذاکرات به بازارهاي ديگر نيز سيگنال داده است که امکان سفته بازي در بازار وجود ندارد.
طحاني در خصوص وضعيت نقدينگي در کشور اشاره داشت: در حال حاضر هيچ سرمايه گذاري به دنبال خريد دلار و سکه نيست و نقدينگي خارج شده از سيستم بانکي در جامعه به سراغ بازارهاي مولد مثل بازار سرمايه مي شود که معلول شرايط اقتصادي است.
وي در خصوص عوامل پويايي بازار تصريح داشت: يکي از مهم ترين عوامل پويايي بازار اين است که زيرساخت هاي کاهش نرخ سود بانکي فراهم شود در حالي که بانکدارها، تنها نرخ تورم را تنها عامل کاهش نرخ سود بانکي نمي دانند و عوامل ديگر را نيز در اين ميان موثر مي دانند.
طحاني افزود: معتقدم در ارديبهشت ماه کاهش نرخ سود بانکي خواهيم داشت به شرط اين که شروط بانکدارها که شروط اقتصادي و منطقي است برآورده شود.
وي ادامه داد: بعد از آن فصل مجامع را داريم که به اين ترتيب بازار سرمايه مي تواند شرايط خوبي داشته باشد و پس از آن، تير ماه به پيشواز توافق مذاکرات مي رويم که اميدوارم مقطع خوبي باشد.
طحاني به هيأت مديره شرکت هاي بورسي اشاره داشت و گفت: به هيات مديره شرکت هاي بورسي توصيه مي کنم که خود را براي بعد از توافق آماده کنند و برنامه ريزي و طرح هاي توسعه داشته باشند و به فکر جذب سرمايه گذاري خارجي نباشد بلکه به فکر مشارکت با سرمايه گذاري خارجي باشند.
وي در پايان خاطرنشان ساخت: در کل افق هاي رو به بازار سرمايه، روشن است و انتظار داريم سهامداران بدون هيجان و با پول مازاد وارد بازار شوند و ديد يک ساله داشته باشند و اگر وقت کافي ندارند از خدمات مشاور سبدگردان ها و صندوق ها استفاده کنند به اين دليل که ، بازار فعلي وقت خريد دارد و چون هيچ چز در کشور ارزان نشده جز سهام، پس به نظر بازار سرمايه و قيمت سهام نيز شرايط خود را اصلاح مي کند و با افزايش قيمت رو به رو مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن