تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803611875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سنگر قضا تلاش می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به نامگذاری سال 94 با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی»:
برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سنگر قضا تلاش می‌کنیم
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» تاكيد كرد: ما به عنوان بخشی از قوه قضائيه و عضوی از اين خانواده بزرگ اميدواريم كه بتوانيم سهم خود را در اجرای دستورات و فرامين مقام معظم رهبریجامه عمل بپوشانيم.
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدجعفر منتظری» در اولين جلسه هيات عمومی ديوان در هفدهم فروردين‌ماه ضمن تبريك سال جديد و ايام پربركت ميلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: نامگذاری امسال با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» مسئوليت ما را مضاعف مي‌گرداند و ان‌شاءالله  در سال جدید با تاییدات الهی بتوانیم بیش از گذشته نسبت به وظایف خود در سنگر قضا در خدمت به امت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل كنيم.


وی افزود: قطعا نامگذاری‌هایی که رهبری معظم انقلاب در آغاز هر سال تعیین و بیان می‌دارند، تنها یک امر شعاری نیست، بلکه در حقیقت راهبردی است که ایشان به عنوان سکاندار نظام جمهوری اسلامی برای همه مردم، بویژه برای کارگزاران نظام در هرسه قوه تعیین و اعلام می‌دارند و آنهم بر اساس محاسبات، مطالعات و بررسی‌های جامعی است که از مجموعه مسایل و امور کشور دارند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه امروز کشور ما با مسایل عدیده‌ای هم در درون و هم در منطقه و جهان مواجه است، اذعان داشت: از این رو نیازمند همدلی و هم‌زبانی بین مردم و دولت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: به نظر می‌رسد منظور از دولت در این نام‌گذاری تنها قوه مجریه نیست بلکه شاید در این مورد دولت به مفهوم عام مدنظر باشد که مجموعه قوا را در بربگیرد، همانگونه که در برخی از اصول قانون اساسی نیز دولت به مفهوم عام به کار برده شده است.

وی ادامه داد: در این صورت، قوه قضائیه و مجلس در کنار قوه مجریه این وظیفه و مسئولیت خطیر را دارند که همراه با یکدیگر با همدلی و هم‌زبانی در رفع مشکلات و اجرای برنامه‌هایی که در قالب سیاست‌های کلی و همچنین قوانین و مقررات، تعیین، ابلاغ و لازم‌الاجرا شده عمل کنند تا مسیر رسیدن به قله‌های ارزشمندی که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است، تسهیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به فرمایش حضرت امیرالمومنین علی (ع) در ارتباط با ضرورت همدلی و وحدت اظهار داشت: حضرت امام علی (ع) می‌فرمایند، «بر شما باد که همبستگی و سازگاری با یکدیگر داشته باشید و بپرهیزید و دوری کنید از اینکه از یکدیگر ببرید و راهی جداگانه بروید».

وی ادامه داد: این‌‌ همان مفهومی است که در واژه پر معنای همدلی و هم‌زبانی مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد برای همگان تعیین شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این نکته که همدلی و هم‌زبانی باید ابتدا از خودمان آغاز شود، تصریح کرد: این همدلی و همزبانی باید ابتدا از درون دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف آن آغاز شود، پس از آن در تعامل با سایر دستگاه‌ها و در ادامه بین دولت و ملت تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد که همدلی و هم‌زبانی به ما این پیام را می‌رساند که از نفاق دورویی، تظاهر و چندگونه عمل کردن، بپرهیزیم.

وی اضافه کرد: هم‌زبان و هم‌دل بودن به معنای آن نیست که اشکالات خود را نبینیم یا ضعف‌ها و مشکلات دستگاهی و فرادستگاهی را بیان نکنیم، بلکه ما همواره وظیفه نظارت و رسالت امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده داریم و باید آنجا که لازم است، نقد را علنی بیان کنیم و در جایی هم که ضرورتی به اظهار علنی نقد نیست در جلسات خصوصی اشکالات و ضعف‌ها را دوستانه بگوییم و درصدد رفع آن برآییم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به ماموریت دیوان عدالت اداری در ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در اینجا و در ابتدای سال کاری جدید از همکاران تقاضا داریم که اگر مسایلی را در ارتباط با پرونده‌های ارجاعی ملاحظه می‌کنند که نیازمند تذکر به دستگاه مربوطه دارد، از بیان آن دریغ نکنند، تا بتوانیم ضمن انتقال آن به دستگاه‌ها با آن‌ها همکاری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه تاکید کرد: امسال نیز برنامه محوری دیوان عدالت اداری توجه به اصل پیشگیری است و امیدواریم با اجرایی شدن آن در تعامل با سایر دستگاه‌ها آمار پرونده‌های وارده کاهش یابد.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنانش به توفیق جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ما نیز موفقیت دولت و تیم مذاکره کننده را در مساله هسته‌ای تبریک عرض می‌کنیم و به ایشان خسته نباشید می‌گوییم.

وی ادامه داد: ضمن آرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده، امیدواریم مسایل آنگونه که به مصلحت نظام، کشور و اسلام است، در فراراه حرکت این عزیزان قرار گیرد و بتوانند از این مساله مهم و جهانی سربلند بیرون آیند و گام بزرگ دیگری در راستای اقتدار کشور بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کشورهای غربی هیچ ارزشی برای این ملت و کشور قائل نبودند، اما امروز به برکت انقلاب، جایگاه نظام و اقتدار آن به اینجا رسیده است اظهار داشت: امروز جایگاه و اقتدار کشور به حدی است که یک طرف جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در طرف دیگر تمام قدرت‌های جهان و این نشان می‌دهد که این ملت بر اثر ایثارگری‌های خود و در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی توانسته به چنین اقتداری دست یابد و ما برای این نعمت از خداوند شاکریم.

وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال نباید به دشمن و وعده‌هایش اعتماد کرد و دلخوش بود زیرا ما طی سال‌های پس از انقلاب از آنان جز تصمیم برنابودی نظام و از بین بردن ارزش‌های انقلاب را شاهد نبوده‌ایم. اگر امروز آنان حاضر به مذاکره با ایران شده‌اند نه از آن سبب است که خیرخواه ما هستند، بلکه دلیل آن است که آنان نیاز به این امر دارند. بنابراین نباید در موضع‌گیری‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که تصور کنند کلید حل مشکلات کشور در دست آنان است.
 
انتهای پیام/




اخبار مرتبط

«سعید مرتضوی» برای محاکمه به دادگاه احضار شد
مصوبه شورای شهر به دلیل مغایرت با مصوبه وزارت کشور باطل شد
کاهش 14 درصدی پرونده‌های وارده به دیوان ناشی از اقدامات پيشگيرانه است
توسعه عدالت قضایی به اجرای صحیح قوانین بستگی دارد
منتظر ابلاغ تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در پرونده بورسیه‌ها هستیم




۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن