تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدلي داخلي، همزباني نظام‌هاي بين‌المللي با ايران را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۸:۵ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني: همدلي داخلي، همزباني نظام‌هاي بين‌المللي با ايران را به دنبال دارد موج- آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به مذاکرات ژنو و بيانيه مشترک، گفت: شايد بعضي از طرف‌هاي مذاکره براي مصارف سياسي داخلي خود تفاسيري در متن توافقنامه و شبهاتي در مسير سه ماهه تا توافقنامه ايجاد نمايند، اما افکار عمومي جهان و مراکز بين‌المللي مي‌دانند و ديدند که آنچه تا به حال درباره ايران مي‌گفتند، دروغ سياسي و برخاسته از بغض و کينه بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دبير، به همراه معاونين و روساي کميته‌هاي متعدد کميسيون‌هاي گوناگون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و وزير آموزش و پرورش، همراه با معاونان و مديران ارشد دو وزارتخانه صبح امروز در ديدارهاي جداگانه با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و شروع سال جديد را به ايشان تبريک گفتند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين دو ديدار، مجمع تشخيص مصلحت نظام را تبلور لزوم اجتهاد براي خاتميت دين اسلام و دستاورد فقه شيعه در فتواي سياسي امام راحل براي کارآمدي نظام اسلامي در اداره جامعه دانست و گفت: بن بست شکني‌هاي مجمع در طول تاريخ تاسيس آن، نشان از دورانديشي امام (ره) به عنوان رهبر ديني و سياسي نظام است و مي‌دانيد که قبل از آن چقدر امور کشور به خاطر اختلافات مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان معطل مي شد!
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، وي با تشريح وظايف مجمع در قانون اساسي و چگونگي برنامه‌ريزي براي امسال به تدوين سياست‌هاي کلي برنامه ششم اشاره کرد و گفت: عقل سياسي و مديريتي حکم مي‌کند که در ترسيم دورنماي برنامه پنج ساله ششم، به روابط سياسي و تعامل با دنيا توجه نماييم تا اقتصاد مقاومتي در تعامل با جهان و تقويت بخش خصوصي، باعث تحکيم پايه‌هاي اقتصادي کشور شود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به مذاکرات ژنو و بيانيه مشترک، گفت: شايد بعضي از طرف‌هاي مذاکره براي مصارف سياسي داخلي خود تفاسيري در متن توافقنامه و شبهاتي در مسير سه ماهه تا توافقنامه ايجاد نمايند، اما؛ افکار عمومي جهان و مراکز بين‌المللي مي‌دانند و ديدند که آنچه تا به حال درباره ايران مي‌گفتند، دروغ سياسي و برخاسته از بغض و کينه بوده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دو حرف مقام معظم رهبري درباره حق‌الناس بودن رأي مردم در انتخابات و حرام بودن ساخت بمب هسته‌اي، گفت: اين دو تعبير، تابلو برنامه‌هاي ما در ابعاد داخلي و خارجي است که در داخل کشور همدل و در خارج از کشور با عقلاي سياسي منطقي هستيم.
ايشان عصبانيت اسرائيل از مذاکرات هسته‌اي را به خاطر جعلي بودن اين رژيم اشغالگر و تلاش براي مشروعيت بخشيدن به خود و مخالفت بعضي از کشورهاي همسايه را يک اشتباه محاسباتي توصيف کرد و گفت: ايران هميشه مأمن مسلمانان بوده و مواضع جمهوري اسلامي برخاسته از اصول اسلامي است.
همچنين در ديدار وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و آموزش و پرورش، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نگاه احترام آميز غربي‌ها به ايران را به خاطر وجود شخصيت‌هاي فهيم و فرهيخته ايران دانست که در مدارس و دانشگاه‌هاي کشور درس خواند‌‌ه‌اند و باعث افتخار جهان اسلام شده‌اند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به مسئولان دو وزارتخانه آموزشي و علمي کشور گفت: برنامه‌ريزي‌هاي شما بايد براي تعميق تحقيق و پژوهش در کشور باشد تا نخبگان علمي و دانشگاهي در مملکت خويش تحصيل و براي شکوفايي ملت خود تلاش کنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني درخصوص مذاکرات لوزان سوئيس و جهاد ديپلماسي اعضاي تيم مذاکره کننده ايراني گفت: شايد بعضي‌ها منافع ملي را ناديده بگيرند و به خاطر اهداف سياسي و باندي، حرف‌هاي سرد کننده بزنند، اما آنچه تاکنون به دست آمد، افتخارآميز است و بايد مواظبت شود تا در مسير رسيدن به توافق نهايي کارشکني نشود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به علاقه همه کشورهاي عضو 1+5 و به خصوص آمريکا براي حل نهايي مسأله، گفت: اين که وزيران خارجه 6 کشور بزرگ دنيا، ساعت‌ها و روزها در مذاکره با ايران بنشينند و برحق ايرانيان تأکيد کنند، نشان از حقانيت و درک تاريخي ايران است که رئيس‌جمهور آمريکا به آن اعتراف کرد.
در آغاز هريک از ديدارها آقايان دکتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام – دکتر فرهادي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري ـ دکتر فاني، وزير آموزش و پرورش، با تبريک سال نو و پيروزي‌هاي سياسي در توافق هسته‌اي، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در مسائل مختلف سياسي پرداختند و آقاي موسوي، معاون اجرايي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارشي از اوضاع مالي و اداري مجمع تشخيص ارائه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن