تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819464150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبرساني به روستاهاي هرمزگان با تانکر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۵:۳۷ب.ظ)
آبرساني به روستاهاي هرمزگان با تانکر موج - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان گفت: با توجه به بحراني بودن وضعيت تامين آب در هرمزگان، هم اکنون 400 روستاي استان با تانکر آبرساني مي شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالحميد حمزه پور، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان گفت: هرمزگان جزء استان هاي مواجه با بحران کم آبي مي باشد و هم اکنون تمام دشت ها و چاه هاي استان يا خشک و يا دچار شوري شده اند.
وي افزود: استفاده بي رويه آب هاي زير زميني در حوزه کشاورزي وضعيت تامين آب در روستاهاي استان را دشوار کرده است.
حمزه پور؛ شيرين کردن آب دريا را تنها راه تامين آب روستاها عنوان و خاطرنشان کرد: دريا فرصت بسيار مناسب و منبعي عظيم براي توليد آب شيرين و رفع مشکلات کم آبي برخي روستاهاي هرمزگان است.
وي بيان داشت:هم اکنون اين شرکت داراي 11 سايت آب شيرين کن است و 13 آب شيرين کن ديگر نيز در دست ساخت دارد که تا پايان امسال به بهره برداري مي رسند.
به گفته حمزه پور با بهره برداري کامل از اين آب شيرين کن ها، توليد آب اين سايت ها به 36 هزار و 250 مترمکعب مي رسد که 252 روستا با جمعيت220 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي دهد.
وي تصريح کرد: 11 سايت آب شيرين کن فعلي با توليد 9 هزار و 200 مترمکعب آب درشبانه روز، تنها آب شرب 62 روستا را با جمعيت 75 هزار نفر تامين مي کند.
مديرعامل شرکت آب وفاضلاب روستايي هرمزگان با بيان اينکه اين شرکت در تامين آب روستايي از طريق استفاده از آب شور دريا در کشور پيشرو است، گفت: قرار داشتن هرمزگان در کنار دريا يک امتياز بسيار خوب براي استان در زمينه توليد آب شيرين محسوب مي شود که بايد قدردان اين نعمت بود.
تعداد کل روستاهاي استان هرمزگان يک هزار و 731 روستا، تعداد کل جمعيت روستاها 784 هزار و 798 نفر، تعداد کل خانوار روستاها 191 هزار و 931 خانوار، تعداد کل روستاهاي داراي تاسيسات آبرساني يک هزار و 206 روستا است.
بيش از 17 سال خشکسالي در هرمزگان موجب شده تا سطح آب 90 درصد از دشت هاي استان با افت معادل نيم متر و حداکثر 28 متر مواجه باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن