تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820128100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح بازارچه سومار گامي مهم در راستاي گسترش مناسبات ايران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: افتتاح بازارچه سومار گامي مهم در راستاي گسترش مناسبات ايران و عراق موج - استاندار کرمانشاه گفت: افتتاح بازارچه مرزي سومار گامي مهم در راستاي گسترش مناسبات اقتصادي، تجاري و فرهنگي ميان ايران و عراق محسوب مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ ابراهيم رضايي بابادي که در حاشيه افتتاح رسمي بازارچه مرزي سومار سخن مي گفت، در ادامه اظهار کرد: استان کرمانشاه هميشه محل رفت و آمد ايرانيان به بين النهرين و عراق بوده است و دو ملت داراي سابقه اي طولاني در زمينه حسن همجواري و ارتباطات تجاري و اقتصادي با يکديگر هستند.
وي افتتاح اين مرز را آرزوي ديرينه مردم استانهاي کرمانشاه و دياله عراق دانست و گفت: دو استان از امکانات بسيار خوبي برخوردارند و مي توانند به توسعه يکديگر کمک کنند و اميدواريم با افتتاح اين گذرگاه مبادلاتي تازه مناسبات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بين دو طرف روز به روز گسترش يابد.
اين مدير ارشد با اظهار اميدواري نسبت به تبديل بازارچه سومار به مرز رسمي، در ادامه عنوان کرد: در صورت تحقق اين امر زمينه تقويت و گسترش هر چه بيشتر مناسبات و مبادلات اقتصادي فراهم مي شود.

آغاز مناسبات تجاري پس از نيم قرن
در بخش ديگري از مراسم افتتاحيه بازارچه مرزي سومار سفير ايران در کشور عراق گفت: امروز پس از 49 سال از ورود بعثي‌ها به کشور عراق، دوباره فعاليت‌هاي بازرگاني ميان سومار و مندلي عراق شکل گرفته است.
حسن دانايي‌فر اظهار داشت: سياست کاهش ارتباطات در مرزهاي شرقي و تعطيلي اين بازارچه از اهداف بعثي‌ها بود و اين سياست ها سبب توقف چرخه اقتصادي در اين منطقه شد.
وي همچنين عنوان کرد: با افتتاح بازرچه مرزي سومار، استان کرمانشاه داراي پنج گذرگاه تجاري شد که مي‌توان از اين امکانات مبادلاتي براي توسعه کشور و استان بهره برد.
سفير ايران در کشور عراق افزود: حجم مبادلات ايران و عراق 12 ميليارد دلار است که با راه‌‌اندازي چنين گذرگاه‌هايي مي‌توان حجم مبادلات را به 25 ميليارد دلار رساند و اين امر در آينده‌اي نزديک محقق مي‌شود.
گفتني است بازارچه مرزي سومار امروز با حضور استانداران کرمانشاه و دياله عراق، معاون وزير کشور عراق و سفير ايران در عراق و برخي مسوولان محلي دو استان به طور رسمي افتتاح شد.
بازارچه مرزي سومار با بغداد 155 کيلومتر و با کربلا 230 کيلومتر فاصله دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن