تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819140441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم گيري پارلمان پاکستان براي حضور در ائتلاف نظامي عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۱۰ب.ظ)
تصميم گيري پارلمان پاکستان براي حضور در ائتلاف نظامي عربستان موج - نشست مشترک دو مجلس پاکستان براي بررسي حضور اين کشور در ائتلاف نظامي عربستان امروز برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، احزاب "مردم" و "تحريک انصاف پاکستان" با حضور اسلام آباد در اين ائتلاف نظامي عليه يمن مخالف هستند. آنها خواستار برعهده گرفتن نقش يک کارگزار صلح در شبه جزيره عربستان هستند.
در حالي که عربستان تلاش دارد پاکستان را به پيوستن در اين ائتلاف نظامي ترغيب کند. اسلام آباد نيز ابتدا تمايل خود را براي همکاري با رياض اعلام کرد اما به دليل نگراني از واکنش احزاب مخالف داخلي، تصميم بر آن شد تا موضوع مذکور توسط پارلمان اين کشور تعيين شود.
در همين حال وزارت امور خارجه پاکستان به دولت نواز شريف توصيه کرد که در جنگ يمن رويکرد محتاطانه اي را پيش بگيرد. يکي از مقامات اين کشور که خواست نامش فاش نشود، بيان کرد وزارت امور خارجه مخالف شرکت در ائتلاف نظامي عربستان بود. اين مقام همچنين افزود در مورد اعزام نيرو به يمن زود است که نتيجه گيري شود. اگرچه اين نيروها مي توانند در داخل عربستان، در صورت تهديد تماميت ارضي و حاکميت ملي رياض به کار گرفته شوند.
گفتني است هفته گذشته هيات بلند مرتبه اي متشکل از وزير دفاع، مشاور امنيت ملي، وزير امور خارجه و و مقامات ارشد نيروهاي مسلح سه گانه به عربستان سفر کردند تا در مورد حضور نظامي اسلام آباد در ائتلاف گفتگو کنند.
همچنين به نظر مي رسد جلسه مشترک دو مجلس پاکستان در اين مورد، يک امر تشريفاتي باشد. اما احتمال دارد دولت با مخالفت سرسخت گروهاي مخالف مجلس براي حضور نيروهاي پرسنل نظامي در خاک يمن روبرو شود.
سخنگوي وازرت خارجه نيز اعلام کرد احزاب سياسي با اعزام سرباز به يمن مخالف هستند اما هيچ يک مشکلي با حفاظت از خاک عربستان و يا مکان هاي مقدس در اين کشور ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن