تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819916705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۵ درصد دانش آموزان زنجانی در مجتمع آموزشی سما تحصیل می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رجایی:
۲۵ درصد دانش آموزان زنجانی در مجتمع آموزشی سما تحصیل می کنند

رجایی


شناسهٔ خبر: 2526645 یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
استانها > زنجان

زنجان- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: ۲۵ درصد دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی زنجان در مجتمع فرهنگی و آموزشی سمای زنجان تحصیل می کنند. به گزارش خبرنگار مهر، یدالله رجایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای سما دارای حدود ۹۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی است.وی اظهارداشت: دانشجویان این مجموعه در بخش های مختلف علمی توانسته اند افتخارات مهمی را کسب کنند. رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: ربات های پرنده دانشجویان این مجموعه توانسته است طی سال جاری در مسابقات منطقه ای و استانی عناوین برتر و ممتازی را کسب کنند .رجایی تاکید کرد: از بدو تاسیس این مجتمع فرهنگی و آموزشی هزار و ۳۴۹ دانشجو فارغ التحصیل شده اند و در سال ۹۲ هم  ۲۱۹ دانشجو و در ۶ ماهه سال گذشته ۶۸ دانشجو از این مجموعه آموزشی فارغ التحصیل شده اند.وی افزود: مدارس سمای زنجان در دو بخش برادران و خواهران در کلیه مقاطع تحصیلی شامل دبستان ، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه مشغول به فعالیت می باشد .رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۷۳ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سمای زنجان مشغول به تحصیل می باشند.رجایی افزود: این مجتمع بر ارتقای کیفی آموزش ها توجه دارد و بر تحقق این مهم هم در سالجاری برنامه ریزی لازم را کرده است.رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: اقتصاد دانش بنیان لازمه پیشرفت و توسعه پایدار کشور است.رجایی افزود: جهت گیری علمی کشور برای دست پیدا کردن به توسعه پایدار را باید در اقتصاد مبتنی بر دانش جستجو کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در این راستا اقدام به تاسیس هفت شرکت دانش بنیان شامل شرکت دانش بنیان نانو فناوری رادین، خدمات مشاوره ارتقاء کارایی و بهره وری صنایع Too،بیومد (BioMed)،تولید و ساخت بازی های رایانه ای (Game Developer)، بهینه سازی، هوشمندسازی و اتوماسیون، خدمات ممیزی انرژی و شرکت دانش بنیان تهیه و تولید مواد اولیه صنعت روی (تولید کربنات استرانسیوم) کرده که برخی از آنها دارای مجوز از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بر توسعه تحصیلات تکمیلی و کاربردی کردن علوم تاکید کرد و گفت: افزایش تعداد رشته های مقطع دکترای تخصصی از دو به ۲۰رشته، افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد از ۳۰ رشته به ۵۰ رشته و افزایش رشته های مقطع کارشناسی به تعداد سه رشته تحصیلی بیانگر اهتمام این دانشگاه بر توجه به تحصیلات تکمیلی است.

رجایی ادامه داد: با تلاش های انجام شده موافقت نامه اصولی راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی با موضوع محوری «شناسایی، استخراج و فراوری کانی های فلزی و غیرفلزی» اخذ شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: تعداد کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در نیمسال اول تحصیلی ۹۴- ۹۳ به ۱۴ هزار و ۶۷۶ نفر، ورودی های جدید درنیمسال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به تعداد چهار هزار و ۱۱۰ نفر و رشد کلی پذیرش دانشجو درکلیه مقاطع در مهر ۱۳۹۳نسبت به مهرماه سال ماقبل آن ۵. ۲۲درصد است.رجایی افزود: در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۴ هزارو ۵۰۰ دانشجو، بیش از ۴۰ هزار فارغ التحصیل، ۱۶۹ رشته تحصیلی شامل (۲۰ رشته در مقطع دکترای تخصصی، ۵۰ رشته کارشناسی ارشد و ۹۹ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی) و بیش از ۱۳۰ هزار مترمربع فضای آموزشی و رفاهی بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان زنجان به شمار می آید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن