تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805163590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابهامات بیانیه‌ لوزان از نظر اشپیگل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ابهامات بیانیه‌ لوزان از نظر اشپیگل
یک نشریه آلمانی با اشاره به تلاش آمریکا برای دسترسی به تفاهم هسته‌ای با ایران نوشت که این تفاهم با وجودی که از دید رئیس‌جمهور آمریکا نوعی موفقیت است اما وی را در برابر منتقدان به ویژه کنگره قرار داده است.
فارس: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا 8 روز در لوزان سوئیس به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه داد و شرایط به گونه‌ای بود که گویی کنترل کری تا حدودی از دست اوباما خارج شده بود. این در حالی است که در لوزان بازی خطرناکی برای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا جریان داشت.

اکنون چارچوب تفاهم به دست آمده، اوباما بار دیگر اختیار کری را به دست گرفته است و در این شرایط بیانیه با انتقادهای اسرائیل و عربستان سعودی مواجه می‌شود که به همه اینها باید کنگره را هم افزود. اوباما از این تفاهم با عنوان تفاهمی خوب یاد می‌کند که راه را بر ایران در زمینه ساختن بمب اتمی مسدود می کند و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌یابد.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» با این مقدمه نوشت که همه اینها برای اینکه اوباما کنگره را در هفته‌ها و ماه‌های آینده متقاعد کند کافی نیست. اواسط آوریل کنگره بار دیگر به کار خود ادامه می دهد و 2 تهدید را متوجه بیانیه منتشر شده خواهد کرد:

نخست، قانونی که به کنگره این اجازه را می‌دهد تا در نهایت درباره توافق با ایران تصمیم گیری کند و دیگری اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است. اینها برای اوباما خطرناک است چون او پیشتر گفته بود که اگر مذاکرات با ایران به دلیل اقدامات کنگره شکست بخورد، این آمریکاست که مسئول این شکست خواهد بود. ضمن اینکه توافقی که قرار است ماه ژوئن امضا شود برای اوباما هم پیروزی تاریخی در سیاست خارجی است و برای ایران هم کمتر از این نخواهد بود.

 از طرفی دیگر تجربه «وودرو ویلسون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در این برهه برای اوباما بسیار مهم است. وی پس از جنگ جهانی اول برای مذاکرات صلح و متقاعد کردن اروپایی‌ها در راستای نظریه «ایده ملل» به پاریس رفت اما در نهایت این مجلس آمریکا بود در این زمینه مانع‌تراشی کرد.

در این روزها بیش از هر زمانی خاطره وقایع سال 1919 برای اوباما زنده می‌شود ضمن اینکه از آن زمان تاکنون هیچکدام از تیم‌های سیاسی آمریکایی مانند تیم کری خارج تا این حد خارج از کشور فعالیت نکرده‌اند و این امکان تقابل رئیس جمهور و کنگره را تقویت می‌کند.

اشپیگل در بخش دیگری از این یادداشت به ابهامات باقی‌مانده در بیانیه‌ منتشر شده و دشواری‌های طرفین برای قبولاندن تفاهمات به جامعه داخلی اشاره شده و آمده است: «پس از اینکه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا با خواندن بیانیه مشترک کنفرانس خبری را ترک کردند، مواردی همچنان مشخص نشده باقی ماند. همچنان مشخص نیست که تحریم‌ها علیه ایران چطور برداشته می‌شوند و آیا ایران می‌تواند اورانیوم غنی‌ شده را در کشور نگه دارد یا خیر.»





تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن