تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي سفرهاي روزانه از مترو استفاده کنيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۳۳ق.ظ)
درخواست سفير متروسوار فنلاند از مردم تهران: براي سفرهاي روزانه از مترو استفاده کنيد موج - سفير فنلاند که براي بسياري از ترددهاي خود در پايتخت کشورمان از مترو استفاده مي‌کند، گفت: تهراني‌ها مردم مهرباني هستند و به اين مردم مهربان توصيه مي‌کنم براي سفرهاي روزانه خود از مترو استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، هري کمراينن افزود: اگر از من بپرسيد براي زندگي تهران را انتخاب مي‌کنم يا پاريس را؟ حتماً مي‌گويم تهران را چون شهر شما، شهر فوق‌العاده جذابي است و سرشار از جاذبه‌هاي طبيعي از جمله کوه‌هاي سر به فلک کشيده، طبيعت زيبا و پارک‌هاي منحصربه‌فرد بوده و علاوه بر اين، شهر بسيار تميز و سرسبزي است.
وي با اعلام اينکه هر وقت در تهران راه مي‌روم، انگار در مسيري سبز و پاکيزه قدم برمي‌دارم، تأکيد کرد: پارک سنگي جمشيديه، پارک جنگلي چيتگر و پارک شهري ملت و همچنين توچال و دربند ازجمله نقاط ديدني تهران هستند و براي من که زمين را دوست دارم و به طبيعت احترام مي‌گذارم، فضاهاي طبيعي بهترين انتخاب محسوب مي‌شوند.
سفير فنلاند با اشاره به اينکه من دوست ندارم به‌هيچ‌عنوان آلودگي توليد کنم و ترجيح مي‌دهم در مسيرهاي کوتاه پياده‌روي کرده و در مسيرهاي طولاني نيز از مترو استفاده نمايم تا دي‌اکسيد کربن کمتري را وارد هوا کنم، اظهار کرد: هر يک از ما مي‌توانيم تصميم بگيريم که روي تغيير آب‌وهواي محل زندگيمان تأثير بگذاريم و به اين منظور، بين پاکيزگي هوا و آلودگي هوا، بدون ترديد بايد گزينه اول يعني هواي پاک را انتخاب کنيم.
وي با بيان اينکه تهران، شهر بسيار زيبا و قشنگي است و حيف است که آلوده و نازيبا شود، تصريح کرد: به‌عنوان نمونه، متروي تهران يک گالري بزرگ هنري است و با توجه به تابلوهاي نقاشي و قاب‌هاي عکسي که در ايستگاه‌هاي مترو نصب‌شده، هنگام راه رفتن در اين ايستگاه‌ها، انگار در يک گالري هنري زيرزميني قدم مي‌زنيم.
کمراينن با اشاره به اين‌که متروي تهران يکي از امن‌ترين متروهاي دنياست و از سيستمي کاربردي، تميز، ساکت و آرام برخوردار است، اظهار کرد: مهم‌تر از آن، قطارهاي متروي تهران دقيق و منظم هستند و سر وقت حرکت مي‌کنند.
وي با بيان اين‌که تهران، دو سه برابر کل فنلاند جمعيت دارد، تصريح کرد: باگذشت زمان، نظرم در مورد تهران کاملاً تغيير کرده و به نظرم مديريت شهري در تهران کاملاً سازمان‌دهي شده عمل مي‌کند، سيستم جمع‌آوري زباله آن کاربردي است، مردم آن ازنظر فرهنگي در سطح بالايي قرار دارند و در يک کلمه زندگي در تهران براي من سرشار از شگفتي است.
سفير فنلاند با اشاره به اين‌که تهران، مردم مهرباني دارد و شهر امني است که مردم در آن در کمال آرامش زندگي مي‌کنند، اظهار کرد: مردم تهران آدم‌هاي طنازي هستند و هر اتفاقي که در اين شهر مي‌افتد، بلافاصله به سوژه طنز آن‌ها تبديل مي‌شود و از سويي، ‌ فرهنگ مردم و جنب‌وجوشي که ۲۴ ساعته در تهران حاکم است و اتفاقاتي که در تمام ساعات شبانه‌روز در آن در حال رخ دادن است، تهران را جذاب‌تر کرده است.
وي با بيان اين‌که تهران يک پارادوکس هنري و ترکيب جذابي از هنر قديم و هنر مدرن است که آدمي را به فکر وا مي‌دارد، تصريح کرد: تهران، شهري معمولي نيست و هر بخش آن از بخش ديگر، متفاوت است و هنگامي‌که از جنوب شهر به سمت شمال شهر مي‌رويم، شکل و نماي ساختمان‌ها به‌کلي دگرگون مي‌شود.
کمراينن با اعلام اينکه وقتي در بازار بزرگ تهران راه مي-روم، انگار در دنياي ديگري قدم مي‌زنم، گفت: تاريخ و هنر ايران‌زمين و پايتخت آن - از کاخ‌هاي قديمي تهران گرفته تا مراکز مدرن اين شهر - هر يک جذابيت‌هاي خاص خود رادارند و براي هر بيننده‌اي جذاب هستند.
وي در پايان با تأکيد بر اينکه چيزي که مردم فنلاند و مردم ايران را به هم نزديک مي‌کند طبيعت است، خاطرنشان کرد: فنلاندي‌ها شکرگزار طبيعت خود هستند و به آن احترام مي‌گذارند و آداب‌ورسوم ايراني‌ها هم در بستر طبيعت و احترام به آن شکل‌گرفته و جريان دارد که به‌عنوان نمونه مي‌توان مراسم عيد نوروز را نام برد و همين موضوع است که جذابيت اين آداب و سنن را بيشتر مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن